צרכנות

שבר בכף היד

היד היא החלק הנפוץ ביותר בגוף, ולכן היא גם חשופה יותר לפציעות שונות שעלולות להתרחש בגלל תאונות בדרכים, בבית וגם במהלך אימוני ספורט. הפציעות השכיחות ביותר ביד הן נקעים, שברים וקרעים ברצועות. פציעות אלו מטופלות בדרך כלל במנוחה ובטיפול בקרח בימים הראשונים. לאחר פרק זמן שמנוחה איננה עוזרת מומלץ להתחיל עם פיזיותרפיה, שמטרתה ביצוע תרגילים לחיזוק השרירים סביב האזור הפגוע והחלמה טובה יותר של האזור.

פציעות שונות ביד עלולות גם להוביל לסיבוכים ארוכי טווח כמו דלקת פרקים או נזק עצבי אם לא מטפלים בהן כראוי בזמן, ולכן כשהמוגבלות של כף היד נפגעת כתוצאה ממכה או שבר חשוב לטפל במקום הפגוע בצורה נכונה כדי לאפשר לכף היד החלמה מלאה, וכך חזרה מהירה לשגרה.

מהו שבר בכף היד?

שבר בכף היד הוא שבר שמתרחש באזור שורש כף היד ליד עצמות הקרפל. שבר מסוג זה יכול להתרחש בכל עצם של פרק כף היד. הסיבה השכיחה ביותר לשבר בשורש כף היד היא נפילה על יד מושטת, המתרחשת כאשר אנשים מושיטים יד למשהו או מנסים לתפוס את עצמם במהלך נפילה. שברים בכף היד יכולים לקרות גם ממכות ישירות ביד או בזרוע, כמו אגרוף או נפילה מגובה. שברים בשורש כף היד בדרך כלל מחלימים ללא ניתוח וללא סיבוכים, אך ייתכן שיחלפו מספר שבועות עד להחלמה מלאה.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

כיצד מטפלים בשבר בכף היד?

אם מתרחש שבר בשורש כף היד, הדבר הראשון שצריך לעשות הוא לקבע את כל הזרוע על ידי עטיפתו בסד ושמירתו במנשא כדי למנוע כל תזוזה של היד. לאחר מכן, המטופל צריך ללכת לרופא כדי שיקבע את חומרת הפציעה שלו וימליץ על דרכי טיפול בשבר כף היד.

ניתן לטפל בשברים בשורש כף היד באמצעות טכניקות לא ניתוחיות או ניתוחיות. הטיפול הלא ניתוחי מורכב לרוב ממנוחה, שימוש בסד קיבוע כמו גבס ולבישת תמיכה למשך כ-6 שבועות. הטיפול הניתוחי כולל ניתוח לייצוב שורש כף היד והסרת שברים רופפים או דורבנות עצם שאולי נוצרו מהשבר.

סיבוכים בעקבות שבר בשורש כף היד

שבר בשורש כף היד יכול להוביל גם לסיבוכים שונים כמו נזק עצבי אולנרי, תסמונת התעלה הקרפלית וגם מוגבלות קבועה בתנועת כף היד שמוגדרת כנכות. ניתן למנוע סיבוכים בעקבות שבר בכף היד על ידי טיפול מתאים ומקצועי מיד לאחר הפציעה, זאת באמצעות פנייה לד"ר פרנק אטלן מומחה בתחום.

מקודם ע"י דניאל זריהן https://danielzrihen.co.il/medical-seo/ 

Back to top button