צרכנות

בחירת מיקרופון אלחוטי וציוד הגברה – אפשרויות וטיפים לקנייה

קרדיט תמונה FREEPIK

מיקרופון הפך בשנים האחרונות לאביזר נפוץ ושימושי אותו ניתן למצוא בהרבה מאוד בתים ובתי עסק, ועבור מגוון רחב של שימושים. למשל – כל אחד היום יכול להיות כוכב קריוקי עבורו ועבור חבריו, לשחק במחשב משחקים המצריכים גם אפשרות לדיבור ושיחה עם שחקנים אחרים, להעביר מצגת או הרצאה בעבודה בפני קהל אנשים וכיוצ"ב. עבור כל אלו ועוד, מומלץ לבחור בקפידה את סוג המיקרופון וציוד ההגברה בהם משתמשים. 

כפי שקיים ביקוש נרחב בשוק לאביזרים מעולם ציוד ההגברה דוגמת מיקרופונים, רמקולים מוגברים וכיוצ"ב, כך גם היצע הדגמים והמוצרים השונים הזמינים כיום לרכישה הוא רחב ומגוון ביותר. על מנת לבחור את הפריט אשר באמת יהיה המתאים והנוח ביותר עבורנו כדאי להכיר כמה אפשרויות עיקריות, ולבחור בקפידה את המקום ממנו נקנה –

מיקרופון אלחוטי – סוגים ודגמים שונים

ספציפית בקטגוריה של מיקרופונים, בפרט אלחוטיים, ניתן למצוא כיום כמה אפשרויות עיקריות שכדאי להכיר מקרוב. הראשונה היא של מיקרופון אלחוטי ידני "רגיל", מהסוג שרובנו וודאי מכירים וחושבים עליו כשמדובר במיקרופונים אלחוטיים. הדגם הידני נראה כמו מיקרופון "רגיל", רק שאין לו כבל המחבר אותו למגבר. גם עבור מוצר זה קיימות אפשרויות רבות, הן מבחינת יצרנים שונים והן מבחינת סטים שניתן לקנות יחד עם המיקרופון האלחוטי הידני – סטים הכוללים כמה מיקרופונים וכמובן משדר אשר מתקשר עם המיקרופונים. חשוב לשים לב לטווח השידור ולוודא כי אינכם צפויים להשתמש בו במקום פתוח אשר גדול מהטווח הזה. מיקרופון אלחוטי ידני מתאים להופעות ושירה (כולל קריוקי כמובן…), שיחה מול אנשים, מצבים בהם אנו מעוניינים להעביר את המיקרופון לאנשים אחרים באופן דינמי וחופשי וכו'. אפשרות שנייה שכדאי להכיר היא של מיקרופון אלחוטי מדונה. גם כאן קיימים דגמים רבים ושונים אך הרעיון בכולם הוא זהה – מדובר במיקרופון אלחוטי קטן אשר מתלבש על הראש באמצעות תופסן גמיש כזה או אחר, כך שאיננו צריכים לאחוז את המיקרופון ביד כלל. יחידת הקליטה/שידור הקטנה ניתנת לתפיסה על החגורה או שניתן להכניסה לכיס המכנסיים, וכך מי שמשתמש במיקרופון חופשי ומשוחרר לחלוטין לעשות כל דבר. מיקרופון מסוג זה מתאים, למשל, למורות ומדריכות יוגה או אירובי, מעבירי הפעלות לילדים, מדריכי טיולים, מרצים המעוניינים לשמור את שתי הידיים פנויות וכיוצ"ב. אפשרות נוספת היא של מיקרופון אלחוטי דש, כזה המתחבר לדש החולצה וכמעט ואינו נראה או מורגש. זהו מיקרופון אלחוטי מהסוג שניתן לראות בטלוויזיה אצל מגישי חדשות ומרואיינים. מתאים במיוחד להקלטות של שיחות וראיונות, כמו גם למגוון שימושים נוספים. ניתן לרכוש כיום מיקרופון דש אלחוטי נטען, כך שניתן לטעון שוב ושוב את המיקרופון (למשל, ממטען נייד) וכך להשתמש בו גם לאורך שעות כשמקליטים ומצלמים בחוץ, למשל.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

היכן וכיצד לרכוש בחכמה מיקרופון אלחוטי, רמקול מוגבר ושאר פריטי ציוד הגברה?

אלו היו כמה מהסוגים העיקריים של מיקרופונים אלחוטיים הזמינים כיום בשוק, אך מלבד להיכרות עם האפשרויות העיקריות העומדות בפניכם, חשוב גם לבחור בחכמה את המקום/חנות/אתר מהם תקנו ציוד הגברה. בין אם מדובר במיקרופון אלחוטי, רמקול מוגבר (דוגמת בידורית), חגורת הגברה, מיקרופון למחשב או כל פריט ציוד הגברה אחר בו אתם מתעניינים, חשוב מאוד להיות בררנים ולבחור בקפידה את הגורם ממנו תרכשו. מומלץ בחום לקנות מחנות המתמחה בציוד הגברה, ולא מחנות או אתר אשר מתעסקים באלף ואחד מוצרים שונים מקטגוריות שונות ו"על הדרך" מציעים גם ציוד הגברה. כדאי לבחור באתר המתמחה בתחום זה על מנת להבטיח כי אתם מוצאים מוצרים של יצרניות מובילות ונחשבות בתחום, וכי אתם מקבלים אחריות מלאה וייעוץ/ליווי מקצועי בתהליך החיפוש והרכישה. רק כך תוכלו להיות בטוחים כי הקנייה שתעשו בסופו של דבר תהיה מושכלת ומשתלמת. מוזמנים לעיין בקטלוג אביזרי ציוד ההגברה באתר "טרטל" המתמחה בתחום זה, וליצור קשר לקבלת ייעוץ מקצועי ומענה על כל שאלה.

Back to top button