כלכלה

בשורה אדירה למשפחות בישראל: הקלה משמעותית למשלמי המשכנתא

ראש האופוזיציה, יאיר לפיד פנה לפני מספר חודשים לנגיד בנק ישראל, פרופ' אמיר ירון עם תוכנית להקלה על משלמי המשכנתאות. היום הודיע הנגיד כי קיבל את ההצעה. לפיד מברך את בנק ישראל על צעד חשוב מאוד עבור כל המשפחות בישראל ובעיקר הזוגות הצעירים.

ראש האופוזיציה, יאיר לפיד אמר: "בחודש יולי פניתי לנגיד בנושא והצגתי לו תוכנית שתקל מאוד על תשלומי המשכנתא של משפחות בישראל. אני שמח מאוד שהמלצתי התקבלה ובנק ישראל מבצע את הצעדים הנדרשים."

לפיד הדגיש כי "במציאות של היום, בה הריבית של בנק ישראל עומדת על 0.1%, ואין שום אופק נראה לעין להעלאה דרמטית של הריבית, מתבקש לשנות את הרגולציה, גם אם באופן זמני. אם נאפשר לציבור בחמש השנים הקרובות לעבור לשני שליש משכנתא בריבית משתנה, ונשמור לו את האפשרות לחזור בכל רגע נתון לריבית קבועה, זה יהיה שווה לפחות מאות שקלים בחודש למשק בית נטו, ועדיין ישמור עליו מפני הסיכון."

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

כאמור, לאחר בחינה עם הגורמים המקצועיים הודיע היום הנגיד על קבלת ההצעה ועל הקלה משמעותית למשלמי המשכנתא. מהלך שיחסוך אלפי שקלים לכל משפחה שיש לה משכנתא.

Loader Loading...
EAD Logo Taking too long?

Reload Reload document
| Open Open in new tab

תגובה אחת

  1. גאווה ללא סיבה. פי פעם של הישגים משמעותיים ללא בסיס אמיתי. הפתרון לחילוץ רבבות אזרחים שמסובכים עם משכנתאות בסדר גודל שאינם יכולים להתמודד איתו בשלב הזה הוא להאריך את תקופת המשכנתא ל 50 שנים. כל חמש שנים לבצע בדיקת יכולת החזר ולקצר את שנות ההחזר בהתאם. האם הנגיד ירים את הכפפה? זה הרבה יותר זול למשק, לבנקים ולחברה כולה לעומת האופציה של פשיטות רגל המוניות וקריסת שוק הנדל״ן שלא לדבר על הרס טוטאלי של משפחות רבות שיחליטו לתוך בור כלכלי שלא יוכלו להחלץ ממנו.

Back to top button