כלכלהמבזקים

זו ענקית המזון שתשלם קנס בסך 18 מיליון שקלים

הממונה על התחרות פרסמה היום (רביעי) כי במסגרת ההסכמות אליהן הגיעה עם חברת המזון נטו, היא תשלם למעלה מ-18 מיליון שקלים לאוצר המדינה, בגין הפרות לכאורה של הוראות חוק המזון.

על פי ההסכמות חברת נטו תשלם סך כולל של כ-13.7 מיליון שקלים בגין הפרות סעיפים בחוק המזון העוסקים בהתערבות בשטחי תצוגה אצל קמעונאים ובהמלצות מחיר לקמעונאים. בנוסף, תשלם נטו סך של כ – 4.5 מיליון שקלים על העברת מענה שאינו שלם לדרישת נתונים של הרשות שהייתה חלק מהבדיקה הרוחבית.

בראשית שנת 2022 פתחה הממונה על התחרות בבדיקה רוחבית של כלל ההסכמות הקיימות בין ספקי המזון הגדולים לקמעונאי המזון הגדולים. הבדיקה התמקדה בהתנהגות הספקים ובחנה את היחסים המסחריים שבין כל אחד מהספקים הגדולים לבין כל אחד מהקמעונאים הגדולים ואת עמידתם בהוראות חוק המזון.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

לבסוף, הגיעה הממונה, לפני כשנה, להסכמות עם מרבית הספקים הגדולים שעלה חשש כי הפרו את חוק המזון, ובמסגרתן ספקי המזון שילמו במצטבר מעל 23 מיליון שקלים לאוצר המדינה. כמו כן לאחרונה פורסמו לעיון הציבור הסכמות עם חברת סנו על תשלום עיצום כספי של למעלה מ-16 מיליון שקלים, וכעת מפורסמת ההסכמה עם נטו.

העיצומים המוסכמים אליהם הגיעה הממונה עם נטו על סך של כ – 18 מליון שקלים, מחליפים הודעות על כוונת חיוב שנשלחו אל נטו ביוני וביולי 2023 על חלק מהפרות אלה בסכום מצטבר של כ-24 מיליון שקלים. ההסכמה על סכומי העיצום מאפשרת אכיפה מהירה ויעילה של הוראות החוק, ומגבירה את ההרתעה בענף המזון מפני הפרתן. נכון להיום הסך הכולל של העיצומים שהוטלו ואלה אשר עומדים לעיון הציבור טרם הטלתם עומד על כ – 57 מיליון שקלים.

אילוסטרציה. קרדיט: freepik

Back to top button