כלכלהמבזקים

האם המשק מוכן להתרחבות הלחימה?

משרד הכלכלה והתעשייה, קיים היום (רביעי) כנס להגברת מוכנות המשק להתרחבות הלחימה, בהיבטי אספקת מזון לאזרחים ורציפות תפקודית של תעשיות חיוניות במשק.

שר הכלכלה והתעשייה, ניר ברקת: "אין על מדינת ישראל איום קיומי. המלחמה מאתגרת אותנו במספר זירות. בזירה הפנימית, החוסן הלאומי שלנו תלוי באחדות לאומית ובלחימה ללא פשרות נגד כל מי שקם להורגנו. כשכל המדינה חזית, עלינו לשמור על שגרת חירום ולספק למשק ולאזרחים יכולות שמירה על רציפות תפקודית. כשאנחנו מוכנים אנחנו מצליחים בגדול. לכן עלינו לחשוב היפכא מסתברא.״

״לא להתמקד בכוונות של אויבינו אלא להכיר את היכולות שלהם ולהכין להם מענים. בזירה הבינ"ל, האתגר המרכזי הוא חיזוק הלגיטימציה ושיתופי הפעולה עם שותפנו, לצד הגדרת אויבנו בראשם קאטר ואיראן ובנית אסטרטגיית התמודדות מולן. משרד הכלכלה והתעשייה עוסק כל העת בהגברת המוכנות לאספקת מזון ושמירה על רציפות התפקודית של התעשייה והמשק. בלחימה ממושכת כל התעשייה היא חיונית" הוסיף ברקת.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

הכנס התקיים בהשתתפות שר התעשייה והכלכלה, ניר ברקת, מנכ"ל המשרד, אמנון מרחב, נשיא התאחדות התעשיינים, ד"ר רון תומר, איציק בר, סגן ראש המל"ל, תא"ל (במיל.) יורם לרדו, ראש רח"ל, אל"מ שרית גרשקוביץ', רמ"ח אוכלוסיה בפקע"ר, תא"ל (מיל.) יאיר ברקת, מנהל צוות אימוני משרדי ממשלה ברח"ל, נציגי משרדי הממשלה, הקמעונאים, היבואנים והתעשיינים.

במסגרת הכנס הציג תא"ל במיל. לרדו את תרחיש הייחוס והאתגרים הנגזרים למלחמה רב זירתית. כן הוצגה מדיניות ההתגוננות וסוגיות ההסברה לציבור, פעילות וסיוע משרד הכלכלה לתעשייה בתחומים רלוונטיים בהם: כח אדם, דרכי שינוע ואספקה, סנכרון בין תעשיות ורשויות מקומיות ועוד. עוד הציגו בכנס נציגי שופרסל ורמי לוי את היערכותם לאתרים השונים ומשחק מלחמה על ידי תא"ל במיל. יאיר ברקת, רח"ל.

איציק בר, סגן ראש המל"ל ללוט"ר ומרחב אזרחי הציג סקירה מדינית וציין כי לישראל אגרים בזירה הבינלאומית ואתגרי חוסן לאומי, בראשם החזרת החטופים. בר הוסיף כי האתגר הממשלתי הוא פירוק התרחיש ומתן מענה אופרטיבי לכל סוגיה ולאחר מכן חיבור מחדש של כל המענים כדי לוודא שהאתגר הלאומי מקבל מענה מקיף.

מנכ"ל משרד הכלכלה והתעשייה, אמנון מרחב: "אנחנו חייבים למצות כל רגע כדי לשפר את המוכנות לכל מבחן שיגיע. אין לנו פריבילגיה לחשיבה של "יהיה בסדר", אנחנו חייבים לטפל בנקודות התורפה ולהתכונן לכל תרחיש: סניפי קניות ייעודיים יפעלו בכל הארץ תחת אש ככל שיידרש, חבילות מזון יועברו לאזרחים שלא יוכלו לצאת מביתם, מחסני המזון מולאו ועדין, המשק חייב לתרגל ולהיערך לאספקת מזון לציבור עם יכולת שרידות של רציפות תפקודית עצמאית וזה מה שאנחנו עושים היום ובכל יום, 24/7.״

נשיא התאחדות התעשיינים, ד״ר רון תומר: "לאחר חצי שנה של פעילות תחת אש אני מציע להעניק מדבקות צל״ש לתעשייה שפעלה תחת אש הן בדרום והן בצפון ודאגה להמשיך ולספק את כל המוצרים לאזרחי ישראל, מתוך הבנה שחשוב שהעורף יהיה רגוע ומקבל ההחלטות יוכלו לקבל החלטות בנחת.״

״מה שקורה היום עם תורכיה הוא דוגמה טובה לכך שאסור לישראל להיות תלויה בעולם ועד כמה ישנה חשיבות ליצרנות עצמאית. הדבר נכון גם בכל הקשור לשיקום חבל תקומה שעולה היום להחלטת ממשלה, כי לא ייתכן שממשלת ישראל תאפשר לתורכיה של ארדואן תשקם את העוטף". הוסיף לסיום.

כנס חירום - משרד הכלכלה והתעשייה
צילום: סבין שטרנברג
כנס חירום - משרד הכלכלה והתעשייה
צילום: סבין שטרנברג
כנס חירום - משרד הכלכלה והתעשייה
צילום: סבין שטרנברג
כנס חירום - משרד הכלכלה והתעשייה
צילום: סבין שטרנברג

Back to top button