מבזקיםפוליטי / מדיני

שר החוץ ישראל כ"ץ: "נס תחיית המתים בעזה"

דובר משרד החוץ אורן מרמורשטיין הגיב הערב (שני) לדו"ח האו"ם החדש שמתייחס למספר ההרוגים ברצועת עזה במהלך המלחמה ואמר כי "ישראל שבה ואומרת שהמספרים המדווחים מעזה ואשר מצוטטים על ידי סוכנויות האו"ם עוברים מניפולציות על ידי ארגון הטרור חמאס והם אינם מדויקים, ואינם משקפים את המציאות בשטח."

עוד הוסיף: "אנו עדיין ממתינים להכרה של OCHA (משרד האו"ם לתיאום עניינים הומניטריים) כי רקטות של ארגון הטרור הם שפגעו בבית החולים אל אהלי ב-17 באוקטובר 2023; אנו ממתינים להכרה של OCHA במנהרות טרור או בתשתיות בתי חולים שמנוצלים על ידי חמאס, ולניצול של תשתיות אזרחיות רבות אחרות על ידי חמאס. כל אלה זוכים להתעלמות עקבית בדוחות של OCHA."

לסיום הדגיש כי "דיקלום של הודעות תעמולה של חמאס ללא כל תהליך אימות הוכח שוב ושוב כפגום מתודולוגית ולא מקצועי. אנו קוראים לקהילה הבינלאומית להשתמש ביותר מקורטוב של מלח בעת בחינת דוחות OCHA."

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

שר החוץ ישראל כ"ץ התייחס לדו"ח האו"ם וקרא למזכ"ל הארגון אנטוניו גוטרש להתפטר: "נס תחיית המתים בעזה. האו"ם מפחית 50%! מאומדן הנשים והילדים ההרוגים בעזה וטוען שהסתמך על נתוני משרד הבריאות של החמאס. מי שמסתמך על נתונים שיקריים של ארגון טרור כדי להעליל עלילות דם על ישראל, הוא אנטישמי ותומך טרור. גוטרש, תתפטר!"

מועצת הביטחון של האו״ם - ישראל כ״ץ
צילום: שלומי אמסלם משרד החוץ

Back to top button