חדשות חוץמבזקים

האו"ם הציג דו"ח חדש: "זה מספר הילדים והנשים שנהרגו בעזה"

במשך למעלה משבעה חודשי המלחמה ברצועת עזה, ארגון האו"ם פרסם את מספר ההרוגים בעזה על פי נתונים שקיבל ממשרד הבריאות שנשלט על ידי ארגון הטרור חמאס. בדו"ח חדש שפרסם היום האו"ם הנתונים שהוצגו שונו לחלוטין מכפי שהוצגו בחודשים האחרונים.

האו"ם טוען כי מספר ההרוגים ברצועת עזה עומד כיום על 24,686 שזוהו בוודאות, זאת בהשוואה למספר ההרוגים שהציג משרד הבריאות בעזה של כ-34,904. ההפרש בין המספרים לטענת האו"ם נובע מהקושי לאמת את סיבת המוות וזהות ההרוגים בשטח בשל תנאי הלחימה הקשים.

הנתונים המדויקים של האו"ם מצביעים על פערים משמעותיים מהטענות שהוצגו כאמור על ידי הפלסטינים באשר למספר נפגעי הלחימה מקרב האוכלוסייה האזרחית. כך למשל, בעוד שמשרד הבריאות בעזה טען כי כ-14,500 ילדים נהרגו, הדו"ח של האו"ם מצא כי רק 7,797 מתוך ההרוגים זוהו בוודאות כילדים.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

פער דומה קיים גם בנוגע למספר הנשים שנהרגו. משרד הבריאות בעזה טען לכ-9,500 נשים שנהרגו, אולם הדו"ח קובע כי רק 4,959 מתוך שזהו בוודאות היו נשים.

ממצאי הדו"ח העלו את הצורך לבחון מחדש את הטענות סביב מספרי הנפגעים בקרב התושבים העזתים ולהציג תמונה מדויקת ככל האפשר של ההשלכות על האוכלוסייה הפלסטינית ברצועת עזה.

דובר האו"ם הסביר כי הסיבה לשינויים והתיקונים במספרים נעוצה בקושי האובייקטיבי לאסוף מידע מהימן בזמן אמת תוך כדי לחימה, וכי הארגון עורך הצלבת מידע ממקורות שונים על מנת להציג נתונים מדויקים ככל הניתן. על פי הדובר, אמנם בשלב הנוכחי המספרים עדיין חלקיים, אך עם תום הסכסוך תצטבר תמונה מלאה על מספר הנפגעים האמיתי.

אילוסטרציה. צילום: משרד המידע, משרד הפנים והביטחון הלאומי בעזה

תגובה אחת

Back to top button