חדשות הארץמבזקים

שר הביטחון גלנט למג"דיות הקרביות – יהיה שינוי דרמטי בשירות הנשים בצה"ל

לציון יום האישה הבינלאומי, שר הביטחון יואב גלנט אירח היום (שישי) בלשכתו, יחד עם רעייתו קלודין, את תת אלוף אלה שדו שכטמן ומפקדות גדודים לוחמים, איתן שוחח על חשיבות התפקיד בכלל ובמלחמה בפרט.

שר הביטחון יואב גלנט אמר בשיחה עם המג״דיות: "כל אחת בגזרה שלה – ביבשה, באוויר, במודיעין, בעורף ובים – סוחפת אחריה את הלוחמים שנמצאים מתחתיה ומובילה אותם לאן שצריך, למה שצריך לעשות -בבניין נכון, ביחסי אמון שנוצרים ובסוף לעיתים רחוקות, זה קורה שזה נבחן בקרב, זה נבחן והוכיח את עצמו. יש לכך השפעה מרחיקת לכת על צה"ל ועל מדינת ישראל. זה לא היה מובן מאליו לפני המלחמה, ומבחינתי זה מובן מאליו עכשיו".

שר הביטחון הדגיש: "המלחמה זה מקום בו מתעצבים דברים, לפחות דור אחד ואולי שניים קדימה, ומה שחיילים צעירים חווים היום, באופן אוטומטי ישפיע על הצבא לאורך כל השירות שלהם וזה יהפוך להיות ווקטור שכולם יבינו שאפשר לעשות אותו, אפשר להידמות אליו, אפשר לבצע אותו".

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

לדברי שר הביטחון יואב גלנט: "המלחמה הזאת זה ראשית צירים לא רק בעניין לחימה של צבא ולא רק לנשים בצה"ל, אלא יחסי חברה-צבא והמשמעות היא שצה"ל לדעתי ילך ויפתח באופן מלא בכל המקומות על בסיס יכולות – זה הסיפור העיקרי, ופה יש לנו הרבה הרבה עבודה לעשות. אנחנו נראה שבעקבות מה שאתן עשיתן והפקודים והפקודות שלכן, יהיה שינוי דרמטי, את ההתחלות של קידומים במערכים ראשיים אנחנו כבר רואים וזה ילך ויתחזק".

גלנט - מג"דיות - יום האישה
צילום: אריאל חרמוני, משרד הביטחון
גלנט - מג"דיות - יום האישה
צילום: אריאל חרמוני, משרד הביטחון
צילום: תקשורת משרד הביטחון

Back to top button