חדשות הארץמבזקים

תושבי חוות רימונים בבנימין: הצתת השדות הן טרור לכל דבר

שריפה פרצה לפני זמן קצר (ראשון) בשטחי המרעה של חוות רימונים בבנימין, כפי הנראה כתוצאה מהצתה בוצעה על ידי ערבים. תושבי המקום מסרו כי מדובר בשריפה השלישית במספר ביממה האחרונה, לאחר שגם אמש (שבת) בשעות אחר הצהרים, הייתה הצתה נוספת בשטחי המרעה של החווה.

עשרות מתנדבים מהחוות והגבעות באזור הוזעקו למקום ולאחר כחצי שעה הצליחו להשיג שליטה על האש. אלא שחצי שעה בלבד לאחר שעזבו את המקום עם כיבוי השריפה, הציתו ערבים פעם נוספת במרחק של מאות מטרים בודדים מהמוקד הראשון. התושבים קפצו בשנית עם כלי הכיבוי, אך הפעם נתקלו במספר פורעים ערבים שנסעו על הציר, יידו אבנים לעבר מתנדבי הכיבוי שנאבקו בלהבות ונמלטו לכיוון יריחו. שמשותיו של אחד מרכבי התושבים נופצו, ותושב אחר נחבל בגופו מאבנים שהושלכן לעברו. כוח צבאי מחטיבת הבקעה שקיבל את הדיווח הצליח לעצור בכניסה ליריחו שבעה מהפורעים, שלדברי התושבים ייתכן ואף עומדים בעצמם מאחורי ההצתה.

בחווה אומרים כי דרגי השטח בצה"ל ובמשטרה מנסים במרבית הפעמים לסייע במעצר החשודים, אך כדי להצליח למגר את התופעה המסוכנת נדרשת מעורבות מלאה של שב"כ וצה"ל כאירוע ביטחוני לכל דבר ועניין: "להצתות האלה יש מטרה אחת, בדיוק כמו ההתקפות האחרות כנגד רועי הצאן בגבעות ובחוות, והיא הסגת היהודית מהשטח לטובת הקמת מדינה פלסטינית", טענו.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

עוד אמרו תושבי החווה: "כמעט בכל יום מתרחשת כאן הצתה ערבית שמכלה שטחי מרעה נרחבים ולעיתים אף מתקרבת לבתי התושבים. המצב המטורף הזה כבר כמעט הפך לשגרה, אבל מעבר לקצינים זוטרים בשטח שמגדילים ראש ומשתדלים לעזור, מערכת הביטחון מכילה את התופעה המסוכנת הזאת. זהו טרור לכל דבר ועניין שעלול אף לעלות בחיי אדם. מערכת הביטחון צריכה להתעורר ולהקצות את כלל המשאבים הדרושים לתפיסת המחבלים ונטיעת הרתעה בלב ערביי האזור".

הצתה בשדות חוות רימונים
הצתה בשדות חוות רימונים
הצתת שדות, חוות רימונים
הצתה בשדות חוות רימונים
הצתה בשדות חוות רימונים

Back to top button