חדשות הארץמבזקים

התוכנית של יו"ר האופוזיציה לפיד – צו שמונה כלכלי

יושב ראש מפלגת יש עתיד, יו"ר האופוזיציה יאיר לפיד, הציג היום (שני) את התוכנית שגיבש – צו 8 כלכלי – תוכנית לאומית מקיפה למשרתי המילואים ובני משפחותיהם. לדברי לפיד: "בשמונים הימים האחרונים, בכל רגע נתון יש בשטח קרוב לרבע מיליון אנשים. זה לא רק המלחמה, זה המודל שנראה בשנים הקרובות. אנחנו זקוקים לתוכנית לאומית רחבה ששמה אותם בראש סדר העדיפויות הלאומי".

ראש האופוזיציה לפיד הציג את התוכנית בישיבת סיעת "יש עתיד". התוכנית כוללת סיוע ממוקד לאוכלוסיית הסטודנטים, בעלי משפחות ותמרוץ מעסיקים שיתמכו במשרתי מילואים.התוכנית גובשה על ידי צוות מקצועי שהקים לפיד הכוללת אנשי מקצוע, כלכלנים, אנשי בטחון, ותלווה בחבילת חקיקה שתונח על שולחן הכנסת.

התוכנית נוגעת ל-220,000 חיילי מילואים מתוכם 70,000 סטודנטים, מהם 40,000 נשים ו-70,000 הורים לילדים. עלות התוכנית מוערכת ב-7.9 מיליארד שקלים ועיקרי המקורות התקציבים שלה הם הכספים הקואלוציונים של תקציב 2024.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

ראש האופוזיציה יאיר לפיד אמר: "המילואימניקים הם הכוח היצרני של המדינה. הם הקבוצה האנושית שעליה מבוססת הכלכלה ועליה מבוסס הבטחון הלאומי. הגיע הזמן לתת עדיפות לאומית לכוח המשרת והעובד של מדינת ישראל".

לדברי לפיד: "הגיע הזמן לחזק את המשפחות שלהם. הגיע הזמן לחזק גם את המעסיקים שלהם על הפגיעה הכלכלית שהם סופגים. את כל זה צריך לעשות לא בטלאים ולא באלתורים, אלא מתוך תוכנית לאומית רחבה, ששמה אותם בראש סדר העדיפויות הלאומי. זה צריך להיות מסודר, זה צריך להיות מתוכלל, זה צריך להיות יעיל".

יאיר לפיד - יש עתיד
צילום: ללא קרדיט, מתוך השידור חי בפייסבוק

Back to top button