חדשות הארץמבזקים

משרד האוצר: אי כניסת פועלים פלסטינים – פגיעה של מיליארדי שקלים

נציג המועצה לביטחון לאומי אמר היום (שני) בדיון שנערך בכנסת על העסקת פועלים פלסטינים בישראל כי במועצה לביטחון לאומי ערכו תבחינים לפוטנציאל כניסתם של שמונים אלף פועלים פלסטינים לעבודה בישראל. לדברי נציג משרד האוצר: "הפגיעה הכלכלית אם פועלים פלסטינים לא נכנסים לעבוד בהשלכות ישירות מוערכת בשלושה מיליארד שקלים לחודש".

נציג מתאם פעולות הממשלה בשטחים אמר בדיון כי הקבינט החריג כניסת 8000 פועלים פלסטינים לתחומי ישראל במערכים קריטיים כגון מלונאות ותעשייה ובריאות. חבר הכנסת משה סעדה מהליכוד הדגיש: "מדובר בכשל הכמות צריכה להיות אפס פועלים".

יושב ראש הוועדה חבר הכנסת אליהו רביבו אמר: "חייבים לקבל החלטה. אם מכניסים עובדים פלסטינים אין טעם לחכות עוד מספר חודשים – דבר אשר עלול לפגוע משמעותית במשק. מנגד, אם מקבלים החלטה שלא מכניסים פלסטינים בטווח הבינוני-ארוך, אנו נידרש לומר זאת בקול ברור ולפתוח את השערים למדינת ישראל לעובדים זרים ממדינות אחרות"..

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

נשיא התאחדות הקבלנים אמר: "הענף נמצא בקיפאון מוחלט והוא בתפוקה של 30% בלבד. 50 אחוז מהאתרים מושבתים ויש השפעה על כלכלת ישראל ושוק הדיור. הכנסות המדינה ממיסי הנדל"ן בשנת 2022 עמדו על 80 מיליארד שקל שזה 20% מתקציב המדינה".

פועלים - עובדים - ערבים - שב"ח - פלסטינים
אילוסטרציה. צילום: חדשות מבזק לייב

Back to top button