סרטונים

ראש הממשלה בנימין נתניהו נפגש עם נשיא זמביה האקאינדה היצ'ילמה

ראש הממשלה בנימין נתניהו נפגש היום עם נשיא זמביה האקאינדה היצ'ילמה בלשכת רה״מ בירושלים. תחילה נפגשו ראש הממשלה והנשיא בארבע עיניים, ולאחר מכן התקיימה פגישה מורחבת.

ראש הממשלה בנימין נתניהו:
״אני שמח לקבל את פניו של הנשיא היצ'ילמה בירושלים. זהו ביטוי של הידידות הגדולה בין זמביה לישראל.

אנו דנים בדרכים רבות שבהן נוכל לשפר אף יותר את הקשרים בינינו לטובת שני העמים שלנו, וגם לטובת חזרתה של ישראל לאפריקה – ישראל חוזרת לאפריקה ואפריקה חוזרת לישראל וזה ייטיב עם כולם.
ברוך הבא״.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

שני המנהיגים דנו בדרכים לחיזוק הקשרים הכלכליים והמדיניים בין ישראל לזמביה ובהגברת שיתופי הפעולה בין המדינות בתחומי חדשנות, חקלאות, ביטחון המזון ועוד. בנוסף, דנו השניים בעידוד הרחבת ההשקעה הישראלית בזמביה ובהנגשת הידע הישראלי לתועלת קידום יחסי ישראל וזמביה.

ראש הממשלה נתניהו הודה לנשיא על ידידותו ויחסו החם ועל עמידתה של זמביה לצדה של ישראל, ושיבח את היותה שחקן אזורי חשוב ביבשת אפריקה. כמו כן, בירך רה"מ נתניהו את שיתוף הפעולה בין המדינות.

בפגישה השתתפו מהצד הישראלי: ר׳ הסגל, ר׳ המל״ל, מנכ״ל משרד רה״מ, המזכיר הצבאי, היועץ המדיני, שגרירת ישראל לזמביה, זימבבואה ובוטסואנה, רח"ט אפריקה במשרד החוץ ועוד; ומהצד של זמביה: שר החוץ ושת״פ בינלאומיים, שר הטכנולוגיה והמדע, היועץ לביטחון לאומי, ממונה שגרירות זמביה בישראל ועוד.

וידאו: עומר מירון / לע״מ
סאונד: יחזקאל קנדיל / לע״מ

הבהרה: התוכן בכתבה מתפרסם באופן אוטומטי מעמוד היוטיוב על ידי IsraeliPM – התוכן והמדיה באחריות המפרסם בלבד.

13 תגובות

  1. ان شاءالله الله كا دشمن اسرائیل اپنا رزق سونا چاندی نعمتیں الله کی اسرائیل سے باھر نہیں لیکر جا سکے گا اب یہ سب الله کی نعمتیں مدینه میں مسجد نبوی صلی الله عليه وسلم میں آئیں گی ان شاءالله الله کے دشمن اسرائیل برطانیه كا نام پاکستان ھندوستان کا نام دارالسلام ان شاءالله الحمد لله

  2. Bibi brought Israel back to Africa after neglect by successive governments including left wing governents that claim to be tolerant but arr in fact Eurocentric

  3. כוח הערבות, התקווה היחידה
    מחפשים הגנה, מחפשים עוגן, מחפשים ביטחון. מה יכול לעזור לעם שלנו היום?

    ובכן, יש נקודה קריטית שבדרך כלל לא מייחסים לה חשיבות, לא מקדישים לה זמן או פעילות.

    נקודת החיבור.

    לא חיבור רגיל כמו שאנחנו בדרך כלל עושים במצבי מצוקה כדי לנצח אויבים, שונאים ומכשולים שניצבים מולנו. לא חיבור שקצת מרגיע אותנו באופן פסיכולוגי, בבחינת צרת רבים.

    אלא חיבור מיוחד במינו, כוח מיוחד שנקרא "ערבות". הכוח הזה נוצר כשהופכים להיות כאיש אחד בלב אחד.

    כוח הערבות הוא כל כך עוצמתי, ויש באפשרותו לתקן כל פגם וכל קלקול. כוח הערבות יוכל להגן עלינו מכל רע, מבית ומחוץ, וגם להביא אל חיינו כל טוב.

    במקור, נעשינו לעם כשהסכמנו להיות ערבים זה לזה. כך קיבלנו את התורה, והחוק הכללי שלה אומר "ואהבת לרעך כמוך". מאז, כאשר העם שלנו מתקיים בערבות, הוא יכול לנצח בכל שטח, לפתור כל משבר. לעומת זאת, כשקשר הערבות בינינו נחלש, באות צרות מכל עבר.

    לפני כאלפיים שנה שנאת חינם החריבה אותנו, ויצאנו לגלות. אחרי שהוחזרנו לכאן ובנינו מדינה, אנחנו צריכים סוף סוף לעשות צעד בכיוון הפוך. מתוך הריחוק, מתוך השבר, לכוון את עצמנו להתקרבות, לאחדות. אם נלמד להתחבר נכון נעלה יחד לרמת אחרת של קיום, ונסחף אחרינו את האנושות כולה.

    כדי להגיע למצב של ערבות, נידרש למהפכה בתפיסה. לתהליך חינוכי-תרבותי, כלל-חברתי, שישים את בניית החיבור כמטרה לאומית עליונה. בתהליך הזה נברר בינינו קודם כל מה זה חיבור, מה זו התקשרות, מהי ערבות, מהי הדדיות, מהי אהבת ישראל, מה זה אומר לחיות כמו אחים?

    אחרי שהבחנות כאלה יקבלו חיים בקשרים בינינו, ונרגיש חום וקרבה, נוכל לגשת לחיפוש פתרונות לכל בעיה. בסופו של דבר, כוח הערבות תלוי בפיתוח רצון משותף להרגיש כמו משפחה חמה ואוהבת, כמו איברים באותו הגוף. כל אחד שונה ומיוחד, לכל אחד תפקיד משלו, אבל כולם מתחברים להשגת ההרמוניה שנקראת חיי הגוף.

    מי שפעם נשברה לו הרגל או היד, יודע שהתחושה מוזרה. אינך יכול להזיז את האיבר השבור, ופתאום קולט שהוא כאילו קיים בפני עצמו, מנותק, לא חלק מהגוף. כשמסתיימת תקופת הריפוי, הגוף שוב נהנה מתפקוד הרגל או היד, ואותו איבר נהנה מהשתלבותו בגוף.

    באופן דומה, אם כל אחד בחברה יתחבר לכולם, אנחנו נתפקד כמערכת שלמה, יפה ובריאה. במצב כזה נגלה אילו אוצרות אדירים היו בידינו עד כה, ולא עשינו בהם שימוש. בזבזנו אותם, מפני שכל אחד חשב רק על עצמו. בנוסף, כמו שגוף בריא לא נמצא תחת איומים של מזיקים למיניהם, כך גם לנו לא יוכל אף אחד להזיק.

    איך מתחילים? יש שיטה שלמה שמפרטת כיצד ליצור תהליכים מחברים, השיטה האינטגרלית שמה. היא מבוססת על הגישה האינטגרלית שרואה את האדם, החברה והטבע כמכלול אחד. וכמו שבדומם, בצומח ובחי כל הפרטים מחוברים במערכת אינטגרלית אחת, כך גם צריכים להתקיים אנחנו, בני האדם, מתוך בירור, הכרה ובחירה. והיום, בעולם שנעשה מקושר כל כך, עם תלות הדדית גוברת ואיומים גלובליים, די ברור שלא נוכל לשרוד בלי להרגיש קרובים.

    החיבור בינינו יעלה את המודעות שלנו לדרגת ההתפתחות הבאה באבולוציה של המין האנושי. אנחנו נתחבר לכוח הטבע הכללי, הכוח האחד. ההרמוניה שתיווצר בינינו תביא להרמוניה עם כל הטבע, ונרגיש איך אנחנו מתמלאים בכוח-על. זה ירים אותנו מעל כל הבעיות של היום, ויביא אל חיינו אוויר פסגות. משמעות גבוהה, התרוממות רוח, אור ואהבה.

    עם ישראל יכול להיות חיל החלוץ בעניין זה, כי יש לנו את כוח הערבות בשורשים. מכאן זה יתפשט לעולם כקוד החיים החדשים, ויביא לישראל תמיכה מכל הכיוונים. אפילו האויבים יירגעו ויהפכו לאוהדים, כשירגישו שמכאן זורם כוח טוב לכל העמים.

    ולפני סיום, טיפ מתנה. אם אנחנו רוצים להתמלא בכוח חיובי, כדאי לחשוב על מצב של קשר טוב בינינו. זהו תרגיל מחשבתי שניתן לביצוע בכל זמן ובכל מקום. נניח שאנחנו נוסעים בכביש. נתאר לעצמנו איך היו מתרחשים הדברים, אם היה בינינו קשר של ערבות הדדית. האם היית "חותך" בכביש את הבן שלך? את אחותך? איך היית מתייחס אם הם היו מנסים להשתלב לפניך בתנועה?

    מטרת התרגיל היא להשוות בין צורת החיים של היום, כשכל אחד מושך לכיוון שלו והאגו מתפרע, לבין צורת חיים מתוקנת, בחברה שבה כולם מרגישים אחים.

    כל ישראל חברים, נאמר במקורות, כל ישראל ערבים זה לזה. אלה לא המלצות מוסריות, אלא הגדרת הקשר שמתאים לחוקיות האינטגרלית שבטבע. רק שיהיה לנו לב פתוח, וראש לקלוט את התמונה. כוח הערבות, התקווה היחידה.

  4. צהריים טובים לך מ"ר נתניהו..מאחר שחמינאי ואתם (רובכם)..הן מפחד ומעוד דברים אחרים יש בינכם הרבה עסקים…וחמינאי בלחץ לפתוח במלחמה לפני שיטיחו בו..ויש לכם מידע מפה עד סין עליהם…להעביר את כל המידע שיש לכם לטורקיה ומצריים…לרבות המזימות שהיה לחמינאי(לכם שיש מזימות זה ידוע לכולם כן)…אבל הכל מהכל…לרבות הקשרים שלהם עם הפוליסריו..ולא לעשות עם מה שעשיתם לפני שחר האיסלם עם الاوس ولخزرج…אני יודיע למה אני אומר לכם את זה כן…אתם עכשיו (רובכם) עצבניים כי אני משולשלת הנביא מוחמד ובגלל זה אתם מנסים להיפטר ממני מה שאתה אישית כבר מבין שלא יקרה…אבל לא לשכוח שהמשיח ישוע עליו השלום בסוף מבני ישראל..אתם קוראים לו (משיח בן דוד)…במילים אחרות משולשלת הנביא דווד אצלנו.. ודוד המלך אצלכם….

  5. עכשיו העניין הוא כזה…או שכלל אנשי המוסד ואנשי המדינה העמוקה יהרגו עד המועד שנקבע( שזה לא יותר מ 19 ימים)..או שתשכחו ממהסכם עם חמינאי מתחת לשולחן תפנו לו גב..ותעבירו את כל מה שהיה מאחורי הקלעים ושהכל יתפרסם כדי שהעולם האיסלמי יבין שאיראן הרבההה יותר מסוכנת מכם ומכלל המערב כי הם עושים את מה שהם עושים תחת (האיסלאם)….

Back to top button