סרטונים

ראש הממשלה נתניהו מציג את תכנית "ישראל אחת" יחד עם שרת התחבורה רגב, שר האוצר סמוטריץ' וסגן השר מקלב

ראש הממשלה בנימין נתניהו, שרת התחבורה מירי רגב, שר האוצר בצלאל סמוטריץ' וסגן השרה במשרד התחבורה ובמשרד רה"מ אורי מקלב הציגו את תכנית "ישראל אחת"

מדברי ראש הממשלה בנימין נתניהו:
״הצעד התחבורתי הוא צעד חיוני בבניית המדינה המתקדמת, המשגשגת והעוצמתית שאנחנו רוצים לעשות. זה יחד עם פתיחות הקרקע, פישוט התכנון ודברים אחרים, זה מה שיוצר את השינוי.

איפה אתם רואים את השינוי הזה בדוקטרינה הזאת שאני מוביל? היא שונה מהתפיסה של בן גוריון שאמר 'נרד לנגב'. אנחנו לא נרד לנגב, אנחנו מורידים את התשתיות לנגב, אנחנו מורידים דרומה מוקדי עוגן של הממשלה כמו: עיר הבה"דים, אוצר. זה עוזר לתעשייה, לסקטור הפרטי, אבל בלי תשתיות אין כלום. זה חזון ענק, אבל הוא ריק. הוא לא יכול להתממש אלא ע"י תחבורה מהירה מאוד, רשתות תחבורה שמאפשרות לנו לנייד אנשים. תחילה הם יגורו שם ויעבדו במרכז. אח"כ המרכז נודד אליהם. יש להם את מוקדי התעסוקה שלהם שהם נוצרים מעליהם.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

במדינה קטנה אין שום בעיה לעשות את זה. אתם רואים את זה היום. אני רואה את זה באור עקיבא, תראו מה קורה שם. ברגע שיש תחבורה מהירה, עשרות אלפי תושבים חדשים. אתם רואים את זה ביוקנעם, אתם רואים את זה בקרית גת, איזו פריפריה? היא נעלמה. אנחנו מחברים את ישראל למקשה אחת עם אפשרויות בלתי רגילות לאזרחי ישראל, שלא צריכים לגור אצל ההורים במחירי שכירות מטורפים. זה תנאי הכרחי לתכנית הלאומית שלנו.

המהפכה הזאת עכשיו יוצאת לדרך עם תקצוב של 100 מיליארד שקל, ייתכן שזה יעלה. זה פרוש לאורך שנים. זו השקעה כבירה, יש כמה מודלים איך לממן את זה, חבריי בוודאי יוכלו לדבר על זה, אבל זה דבר אמתי שיוצא.

עכשיו אני אומר לכם, תאמינו במה שנכון. אנחנו מביאים היום: ישראל אחת מחוברת ברכבות מהירות, מדן ועד אילת.

זהו יום חג לישראל".

עוד הוסיף רה"מ נתניהו:
"אני רוצה להודות לחבריי, לשרת התחבורה מירי רגב, ושר האוצר בצלאל סמוטריץ' ולסגן השר, סגן השר שלי, אורי מקלב. לכולכם. לאנשים שעשו כאן את העבודה במשרדים, ברשויות, עבודה חשובה מאוד שהובילה אותנו לנקודה הזאת ותחזיק אותנו בנקודה הזאת.

היה לי הרבה נחת עכשיו, אחרי מה ששמעתי. אגיד לכם למה – אני הובלתי לא מעט רפורמות בשנותיי כראש ממשלה וכשר אוצר. הרבה מאוד רפורמות. הדבר הקשה ביותר בהעברת רפורמה זה המאבק הקונספטואלי, המאבק הרעיוני.

המאבק להפוך את ישראל ממדינה חצי סוציאליסטית לכלכלה חופשית לא היה פשוט. נאבקנו על עצם הרעיון. הדרך שבה המדינה תבטיח את רווחת אזרחיה זה על ידי זה שהיא תתכנן ותשלוט יותר טוב בכלכלה. היא לא תאפשר לכוחות שוק פעיל לעבוד. אלו היו ויכוחים של ממש. צריכים רמת מיסים גבוהה כדי לממן את הצרכים החברתיים. וחלילה, מי יכול לחשוב שרמת מיסוי נמוכה יותר תביא בעצם תקבולי מיסים גדולים יותר שיאפשרו לנו לממן את הצרכים של הנכים, של החינוך, של הקשישים וכן הלאה וכן הלאה.

המאבק הרעיוני הוא הקשה ביותר בכל רפורמה, כולל זו העכשווית. זה המאבק הכי קשה. זה היה בכלכלה. בגז, היה לנו מאבק עצום. האם אנחנו פועלים, האם אנחנו חוטאים שאנחנו מוציאים את הגז ממרבצים מתחת לים? אנחנו נפגע בדורות הבאים? אנחנו צריכים להשאיר את זה למטה קבור? אנחנו חשבנו שחייבים להוציא את זה החוצה מכל הסיבות האפשריות. מסיבות של איכות הגנת הסביבה, מסיבות של גאו פוליטיות, מסיבות של הפחתת מחיר החשמל – ואנחנו רואים היום שמחיר החשמל בישראל הוא מן הנמוכים ביותר בעולם בגלל הגז.

אבל היה ויכוח רעיוני, במשך שנים, להשאיר את הגז במים. סכנה לכלכלת ישראל, סכנה להגנת הסביבה כשזה ממשיך עם פחם, וסכנה עם הביטחון. היה לנו מאבק עצום.

היינו צריכים להיאבק בהסכם עם איראן שנותן להם מיליארדים. הרי המיליארדים האלה יהפכו את איראן למדינה יותר מתונה, הם יתחילו להשקיע באזרחים שלהם. לא ישקיעו בטרור מסביב, לא יקדמו את תכנית הגרעין. מאבק גדול. היום רוב העולם מבין את זה, אבל זה מאבק גדול.

אותו דבר ביוקר המחיה. שהממשלה תיכנס ותשלוט במחירים. תפעיל את הכוח שלה, את הסמכות שלה לשלוט במחירים. אז אם אנחנו נשלוט במחירים המחירים היו יותר נמוכים – לא. היום רוב אזרחי ישראל מבינים שתחרות, ייבוא, פתיחות הייבוא, פתיחת השווקים, זה מה שמוריד את המחירים. המאבק הרעיוני הוא הראשון במעלה.

במדיני אמרו לנו במשך רבע מאה 'לא יהיה שלום עם מדינות ערב, אם לא תעשו קודם כל הסכם עם הפלסטינים'. אבל אי אפשר לעשות הסכם עם הפלסטינים אם מה שהם רוצים זה שאנחנו נעלם בהסכם הזה. ולכן צריך ללכת קודם כל למדינות ערב, ללכת בדיוק הפוך. המאבק הרעיוני הוא החשוב ביותר.

אני רווה נחת היום משום שהמאבק הרעיוני לגבי תחבורה הוכרע בצורה הטובה ביותר. איך אתה יודע שהמאבק הוכרע? כשדברים שאתה רצית לקדם מקודמים על ידי חבריך ועמיתיך בצורה הרבה יותר טובה ממה שאני יכולתי לקדם אותה.

אני באמת רווה נחת כי אני חושב שכולכם, גם הכתבים וגם הציניקנים, מבינים שדבר גדול מתחולל פה. אנחנו כבר בעיצומו.

אני אחטא אם אני לא אזכיר את חברינו ישראל כץ, שר התחבורה לשעבר, שעשה עבודה יוצאת מן הכלל, סלל את הדרכים תרתי משמע לממשיכיו. השותפות הזאת שאנחנו עשינו ועושים תשנה את פניי מדינת ישראל בצורה יוצאת מן הכלל. אז אני רווה נחת ואני מקווה שגם אתם תרוו נחת".

וידאו: עומר מירון / לע״מ
סאונד: יחזקאל קנדיל / לע״מ

הבהרה: התוכן בכתבה מתפרסם באופן אוטומטי מעמוד היוטיוב על ידי IsraeliPM – התוכן והמדיה באחריות המפרסם בלבד.

46 תגובות

  1. ביבי, אני בטוחה ומאמינה שאיתך ובראשותך, אנחנו נגיע רחוק במשימות שעיצבת לך, ונגשים את כל התוכניות
    שאתה רואה כהרגלך, 5 צעדים קדימה. תודה לך ביבי,

  2. די. נתניהו זה פטתי היית בצבא לפני יובלות ..די אנחנו ביום.. נגמר לפני 50 שנה מה עם יגאל אמיר המתועב . שמעתי שרוצים לשחררו. עוד ירוץ לכנסת. אלוהים תעזור לפתוח את הראש של מקבלי ההחלטות.

  3. הרבה בריאות וכל טוב אוהבים אותך מנהיג על שלנו שהשם ישמור אותך ותיהיה המנהיג שלנו עד 120

  4. בטח…תוכניות לכיוון ההכלאה של עיר 15 דקות…משתפי פעולה עם " סדר עולמי חדש", של קלאוס שוואב הנאצי וחבריו, ( הפורום הכלכלי העולמי), האו"ם ובואטיקן..

  5. מים מוטפלים? זבל של מים, ועוד משווקים את זה?, טיפשים, וגז? למה אם כן תשלום החשמל עולה, תשלום הגז עולה…מים …ממש עליית מחירים מטורפת!!!!גיבוב דברים …

  6. קשקשן. הארנינה מאוד גבוה אן לאנשים מה לאכול בבתים שלהם . . אדם לא יכול להתקיים מ 1790 שח הבטחת הכנסה . ואם לא משלמים ארנונה . מקבלים מכתביי ההתראה ומכתביי הוצאה לפועל . אז מה אתה מקשקש . שב בשקט יותר עדיף. אן עבודה בפרפריה אני גר באופקים חוץ מלשלם ארנינה גבוה . אן כלום . אפילו מחיריי הדירות עלו . 3 חדרים בנין מאוד ישן ומסוכן מליון שלוש מאות חמישים שח . אז מה אתה מקשקש בשכל . בחרתי בך וטעיתי.

  7. עד היום אין כבישים נורמליים – אפשר לזרוק את כל ההבטחות לפח
    אין כל מהפכה תחבורתית, כל המדינה תקועה ויש ריגרסיה
    עד מתי הוא יספר לנו סיפורים

  8. יש לי חופשי חודשי של 99 ₪ לפעמים על מסך ליד הנהג אוטובוס מופיע שלוש אפשרויות (15km , 40km ועוד אחד יותר) , ולפעמים הנהג לא מאמין לי שיש לי חופשי חודשי ולוקח לי כסף . למה ????

  9. מגדל בבל, הקומה האחרונה
    מגדל בבל, הקומה האחרונה. האגו סותם לכולם את האוזניים, אף אחד לא מסוגל להבין מישהו אחר בסביבה. וממש כמו אז, המצב עלול להוביל למלחמה גדולה. חצי מהעולם נפלו שם בחרב, נאמר במדרש, מי יודע מה יקרה עתה. על מה שיוכל להציל אותנו מעצמנו, על חכמת החיבור שבלב האומה.

    בפאזל האנושי, לכל אדם ולכל עם יש ייעוד משלו. עם ישראל, מרגע היווסדו, נושא בקרבו שיטה לחיים בחיבור, מעל כל ההבדלים והדחייה שמתגלה. זה בא לנו עוד מהר סיני, וזוהי בעצם פנימיות התורה. הר מלשון הרהורים, סיני מלשון שנאה, ותורה במובן של אור, הוראה, שיטה איך לעלות מעל הכול, לכסות באהבה.

    "קבלו את התורה", נאמר לנו, "או שכאן יהיה מקום קבורתכם". האגו שלכם יקבור אתכם. אבותינו הסכימו להתחבר כאיש אחד בלב אחד, להיות ערבים זה לזה, וקיבלו שיטה לחיבור שאותה יצטרכו ליישם במצבים שעוד יתגלו ביניהם. ובבוא העת, כשאומות העולם יגיעו לנקודת הכרעה: או שלומדים להתחבר או שכולנו נטבע, תועבר שיטת החיבור לאנושות כולה. בעולם המקושר של היום ועם כל הנשק שפיתחנו, זהו כבר כורח השעה.

    כאשר שנאת חינם השתלטה עלינו, הגיע החורבן. ארץ ישראל הקיאה אותנו מתוכה, ויצאנו להתערבב עם כל אומות העולם. אחרי אלפיים שנה הוחזרנו לכאן, כדי שנבנה פה חברת מופת שתאיר את העולם.

    לכן, עד שלא נספק דוגמה לחיים בחיבור ואהבה מעל כל חילוקי הדעות והדחייה הגדולה, לא יניחו לנו לחיות בשקט כאן. נקודה. העולם יקום נגדנו יותר ויותר, ירצו למחוק אותנו מהמפה. ואם כן נתוודע לייעוד המקורי שלנו, וניעזר בשיטה לחיבור שמזמן נעלמה, הרי אז שנוכל להוביל את האנושות לקיום כאגודה אחת, כמו משפחה גדולה, כמו איברים בגוף אחד. לשם דוחפים הכוחות האבולוציוניים, כפי שהמציאות המקושרת מוכיחה.

    כל זאת מוסבר בחכמת הקבלה, חכמת האמת, פנימיות התורה. משך דורות היא הייתה נסתרת ועברה בין יחידי סגולה, היום היא נפתחת לכולם, מזמינה אותנו להשתמש בה.

    הראשון שגילה אותה ברבים היה אברהם, חוקר בבלי חכם, שביקש להבין מה קורה לבני האדם. בתקופתו, האגו זינק בקפיצה כפי שנרמז בסיפור מגדל בבל. אנשים רצו לעלות עד השמים, לשלוט בכל הבריאה.

    כשהתגלו ביניהם חיכוכים, חוסר הבנה, קולות מלחמה, אברהם ניסה להסביר שלא זו דרך ההתפתחות הנכונה. כל הטבע הוא מגנון אינטגרלי אחד, מאוחד, וגם אנחנו צריכים ללמוד לחיות באינטגרציה, באחדות, בהשלמה. "יאללה סע", אמרו לו רוב האנשים, אבל היו כאלה שהרגישו שיש אמת בדבריו. אברהם לימד אותם שיטה להתעלות מעל הטבע האגואיסטי, לבנות את עצמם כמערכת אחת, ולגלות על ידי קשר כזה את כוח הטבע הכללי. האחד.

    קהילת תלמידיו מנתה אלפים, אנשי בית אברהם, ומהם נעשה בהמשך העם שלנו, כפי שמתאר הרמב"ם בספר המדע. יוצא שאנחנו לא עם ככל העמים, שנוצרו על בסיס מוצא משותף וכדומה, אלא אוסף זרים, מכל מיני עמים ושבטים שחיו באזור מסופוטמיה, ערש האנושות דאז. התאספנו כקבוצה אידיאולוגית שמטרתה לחיות לפי ואהבת לרעך כמוך, להתחבר לאחד.

    והיום המעגל נסגר. האנושות שוב מוצאת את עצמה כמו סגורה במקום אחד. האגו של כולם בשמים, לא מסוגלים להבין אף אחד. הכוח היחיד שיוכל למנוע את החרבת הכדור הזה הוא אותו כוח טבע הנסתר. האחד. בכל מערכת הטבע הוא פועל מאליו, מאזן בין פלוס ומינוס, חום וקור, ובחברה האנושית יש לעורר אותו לפעולה מתוך בירור, מודעות והכרה. זהו מותר האדם מן הבהמה.

    השיטה לעשות זאת מפורטת בחכמת החיבור של הקבלה, והגיעה השעה להכניס אותה לפעולה. ישראל, המדינה שנבחנת בזכוכית מגדלת כל דקה ודקה, היא המקום שצריך לספק דוגמה לחיים באינטגרציה מלאה. בחיבור מעל כל האגו הענק, בכוח האהבה. מכאן זה כבר יתפשט במהירות רבה, ויסייע לאנושות להעפיל לדרגת הקיום הבאה. מעל כל מגבלות התפיסה הצרה, בעולם עליון, נאור ונפלא.

    אז יש תקווה. ויש עבודה. ויש שיטה.

    שיהיה לכולנו בהצלחה.

  10. ראש הממשלה בנימין נתניהו אוהבים אותך, המצב הנוכחי הרגיש לביטחון המדינה והכלכלה בבקשה עצור את החקיקה לשנה ולטפל ביוקר המחיה ולהקים משמר אזרחי ולאחד אתה העם כי אין לנו ארץ אחרת. כל הנזקים ,,,במדינה י טילו על המשמרת שלך כי הכוח בידייך כך את האג ה וסע בשלום ואל תחשוב על ימין ושמאל בבקשה צריך לעצור ולנשום אוויר ולשמור על הביטחון ועל מדינה ישראל, בבקשה ביבי אהובים אותך רק אתה יכול לעצור את הקרע ,כי רק האויבים מרוויחים מכל מה שקורה עכשיו איראן מתעצמת בגרעין ואנחנו מתווכחים על הרפורמה ,,תעצור בבקשה אני בעד הסכמות

  11. ที่เรามาตกลงกันได้คุณไม่ต้องส่งคนมาประกบฉันหรอกฉันไม่ต้องการฉันต้องการถอนรากถอนโคนพวกยูเครนไล่ออกจากประเทศไทยมันได้มากพอแล้วคุณต้องสังเกตดูบรรดานายทหารบางกลุ่มเริ่มไม่พอใจเรื่องผู้หญิงผิวขาวที่มีอำนาจแปลงมากเกินไป

  12. כוח הערבות, התקווה היחידה
    מחפשים הגנה, מחפשים עוגן, מחפשים ביטחון. מה יכול לעזור לעם שלנו היום?

    ובכן, יש נקודה קריטית שבדרך כלל לא מייחסים לה חשיבות, לא מקדישים לה זמן או פעילות.

    נקודת החיבור.

    לא חיבור רגיל כמו שאנחנו בדרך כלל עושים במצבי מצוקה כדי לנצח אויבים, שונאים ומכשולים שניצבים מולנו. לא חיבור שקצת מרגיע אותנו באופן פסיכולוגי, בבחינת צרת רבים.

    אלא חיבור מיוחד במינו, כוח מיוחד שנקרא "ערבות". הכוח הזה נוצר כשהופכים להיות כאיש אחד בלב אחד.

    כוח הערבות הוא כל כך עוצמתי, ויש באפשרותו לתקן כל פגם וכל קלקול. כוח הערבות יוכל להגן עלינו מכל רע, מבית ומחוץ, וגם להביא אל חיינו כל טוב.

    במקור, נעשינו לעם כשהסכמנו להיות ערבים זה לזה. כך קיבלנו את התורה, והחוק הכללי שלה אומר "ואהבת לרעך כמוך". מאז, כאשר העם שלנו מתקיים בערבות, הוא יכול לנצח בכל שטח, לפתור כל משבר. לעומת זאת, כשקשר הערבות בינינו נחלש, באות צרות מכל עבר.

    לפני כאלפיים שנה שנאת חינם החריבה אותנו, ויצאנו לגלות. אחרי שהוחזרנו לכאן ובנינו מדינה, אנחנו צריכים סוף סוף לעשות צעד בכיוון הפוך. מתוך הריחוק, מתוך השבר, לכוון את עצמנו להתקרבות, לאחדות. אם נלמד להתחבר נכון נעלה יחד לרמת אחרת של קיום, ונסחף אחרינו את האנושות כולה.

    כדי להגיע למצב של ערבות, נידרש למהפכה בתפיסה. לתהליך חינוכי-תרבותי, כלל-חברתי, שישים את בניית החיבור כמטרה לאומית עליונה. בתהליך הזה נברר בינינו קודם כל מה זה חיבור, מה זו התקשרות, מהי ערבות, מהי הדדיות, מהי אהבת ישראל, מה זה אומר לחיות כמו אחים?

    אחרי שהבחנות כאלה יקבלו חיים בקשרים בינינו, ונרגיש חום וקרבה, נוכל לגשת לחיפוש פתרונות לכל בעיה. בסופו של דבר, כוח הערבות תלוי בפיתוח רצון משותף להרגיש כמו משפחה חמה ואוהבת, כמו איברים באותו הגוף. כל אחד שונה ומיוחד, לכל אחד תפקיד משלו, אבל כולם מתחברים להשגת ההרמוניה שנקראת חיי הגוף.

    מי שפעם נשברה לו הרגל או היד, יודע שהתחושה מוזרה. אינך יכול להזיז את האיבר השבור, ופתאום קולט שהוא כאילו קיים בפני עצמו, מנותק, לא חלק מהגוף. כשמסתיימת תקופת הריפוי, הגוף שוב נהנה מתפקוד הרגל או היד, ואותו איבר נהנה מהשתלבותו בגוף.

    באופן דומה, אם כל אחד בחברה יתחבר לכולם, אנחנו נתפקד כמערכת שלמה, יפה ובריאה. במצב כזה נגלה אילו אוצרות אדירים היו בידינו עד כה, ולא עשינו בהם שימוש. בזבזנו אותם, מפני שכל אחד חשב רק על עצמו. בנוסף, כמו שגוף בריא לא נמצא תחת איומים של מזיקים למיניהם, כך גם לנו לא יוכל אף אחד להזיק.

    איך מתחילים? יש שיטה שלמה שמפרטת כיצד ליצור תהליכים מחברים, השיטה האינטגרלית שמה. היא מבוססת על הגישה האינטגרלית שרואה את האדם, החברה והטבע כמכלול אחד. וכמו שבדומם, בצומח ובחי כל הפרטים מחוברים במערכת אינטגרלית אחת, כך גם צריכים להתקיים אנחנו, בני האדם, מתוך בירור, הכרה ובחירה. והיום, בעולם שנעשה מקושר כל כך, עם תלות הדדית גוברת ואיומים גלובליים, די ברור שלא נוכל לשרוד בלי להרגיש קרובים.

    החיבור בינינו יעלה את המודעות שלנו לדרגת ההתפתחות הבאה באבולוציה של המין האנושי. אנחנו נתחבר לכוח הטבע הכללי, הכוח האחד. ההרמוניה שתיווצר בינינו תביא להרמוניה עם כל הטבע, ונרגיש איך אנחנו מתמלאים בכוח-על. זה ירים אותנו מעל כל הבעיות של היום, ויביא אל חיינו אוויר פסגות. משמעות גבוהה, התרוממות רוח, אור ואהבה.

    עם ישראל יכול להיות חיל החלוץ בעניין זה, כי יש לנו את כוח הערבות בשורשים. מכאן זה יתפשט לעולם כקוד החיים החדשים, ויביא לישראל תמיכה מכל הכיוונים. אפילו האויבים יירגעו ויהפכו לאוהדים, כשירגישו שמכאן זורם כוח טוב לכל העמים.

    ולפני סיום, טיפ מתנה. אם אנחנו רוצים להתמלא בכוח חיובי, כדאי לחשוב על מצב של קשר טוב בינינו. זהו תרגיל מחשבתי שניתן לביצוע בכל זמן ובכל מקום. נניח שאנחנו נוסעים בכביש. נתאר לעצמנו איך היו מתרחשים הדברים, אם היה בינינו קשר של ערבות הדדית. האם היית "חותך" בכביש את הבן שלך? את אחותך? איך היית מתייחס אם הם היו מנסים להשתלב לפניך בתנועה?

    מטרת התרגיל היא להשוות בין צורת החיים של היום, כשכל אחד מושך לכיוון שלו והאגו מתפרע, לבין צורת חיים מתוקנת, בחברה שבה כולם מרגישים אחים.

    כל ישראל חברים, נאמר במקורות, כל ישראל ערבים זה לזה. אלה לא המלצות מוסריות, אלא הגדרת הקשר שמתאים לחוקיות האינטגרלית שבטבע. רק שיהיה לנו לב פתוח, וראש לקלוט את התמונה. כוח הערבות, התקווה היחידה.

Back to top button