חדשות הארץמבזקים

ניר נעדר מאז ליל קריסת העגורן, הוקם חפ"ק והציבור מתבקש לסייע באיתורו

ניר דקל מקיבוץ אור הנר נעדר מליל יום שני לאחר שקרס עם העגורן בתחנת הכח רוטנברג באשקלון.

בימים האחרונים מנהלת משפחתו, יחד עם קהילת אור הנר ומועצה אזורית שער הנגב, חפ"ק חיפושים בעזרת מתנדבים מכל הארץ.

בשל שינויים בזרימת הים מתבצעות סריקות אורך רצועת החוף של ישראל- מזיקים ועד נתניה.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

הכוחות מבקשים סיוע – לא נדרש ידע קודם, ציוד מיוחד או זמן רב – ניתן לסרוק בחוף הקרוב לביתכם. כל סיוע יתקבל בברכה וכל ממצא קטן יכול לעזור לאתר את ניר.

בנוסף, מתבקשים לסייע גם בעלי רחפנים עם רישיון, שיבצעו סריקות מהאוויר של החופים ורצועת הים.

משפחת דקל מוסרת את תודתה הגדולה לכל המתנדבים שמסייעים במאמצים.

ניתן להגיע לחפק שהוקם בחוף דלילה שבאשקלון או להצטרף לקבוצות הוואטאפ שהוקמו לצרכי תכלול החיפושים במוקדים שונים בארץ.

להצטרפות לקבוצות:

סריקות אשדוד – https://chat.whatsapp.com/ITuTy8eFlbGLnYN1ffaPi8

סריקות אשקלון – https://chat.whatsapp.com/KVHxKQLz6fP21OFcn7vDmE

סריקות ניצנים – https://chat.whatsapp.com/H2HbZ0EMz2OF9PUUBfVh7u

סריקות אזור תל אביב – https://chat.whatsapp.com/HNASYAb5AK51IdMIbq6vDB

ניר בבגדי עבודה אותם לבש ביום האירוע

34 תגובות

  1. רבונו של עולם איזה אסונות שלא נשמעו מעולם😭😭😭😭 שיבוא כבר משיח אמן!!🙏🙏🙏

  2. להקים צוות של תפילות גם ולהאמין, מי היה מאמין שהשניים מהפיגוע בתל אביב לפני שבועיים עדיין בחיים הקימו מערך תפילות הן עוזרות .

  3. הם נפלו במים איך ציבור יכול לעזור? כואב הלב! איפה מחנדס אחרי על כל המפנה?

  4. מקום הרה אסון, זיהום אויר והרס הטבע ————————————- – תחנת הכח רוטנברג ממוקמת על חוף הים התיכון סמוך לעיר אשקלון, ומופעלת על ידי חברת החשמל לישראל, והיא התחנה הקיטורית החדשה מבין 5 התחנות הקיטוריות בארץ. כושר הייצור של התחנה מהווה כרבע מכושר הייצור של חברת החשמל.

    התחנה בנויה על החוף כיוון שהיא פועלת בטכנולוגיה קיטורית ומשתמשת במי הים לקירור, וכן מוזנת בפחם הנפרק מאוניות משא ברציף מיוחד בסמוך לה. התחנה כוללת ארבע יחידות לייצור חשמל.

    בשנת 2008 אושר "פרויקט D": הרחבת התחנה על ידי הוספת שתי יחידות נוספות המוזנות פחם אף הן. באפריל 2017 שר התשתיות הלאומיות ביטל את הפרויקט.

    – אסון הארובה
    ב-8 במאי 1998 במהלך עבודות הבנייה של הארובה החדשה ב"רוטנברג ב'" התרחשה תאונת עבודה קטלנית, במהלכה נספו 9 עובדים שנפלו ממשטח העבודה שלהם במרומי הארובה. חמישה עובדים נוספים חולצו על ידי יחידה 669. – בעקבות תאונה זו הוקמה ועדת חקירה ציבורית שמסקנותיה השפיעו על המשך הבנייה של התחנה. – ההתנגדות לפרויקט
    גורמים שונים התנגדו לפרויקט. בין המוחים כנגד הפרויקט נמנו תושבים ועיריית אשקלון, ארגוני הסביבה, בנוסף למשרד להגנת הסביבה ומשרד הבריאות אשר הביעו את התנגדותם. לטענת המתנגדים, הפרויקט יגדיל את זיהום האוויר למרות אמצעי הסינון שיותקנו, ויסכן את בריאותם של תושבי אשקלון.

    כמו כן, נטען כי קיימות חלופות נקיות זולות יותר, אם נלקחות בחשבון עלויות הזיהום בהתאם לפרוטוקול קיוטו. אנרגיה סולארית (מהשמש) ואנרגיית רוח הוצעו כחלופות זולות יותר בטווח הארוך. עם זאת, מבקר המדינה קבע שלא הוצג מידע מלא על החלופות, ועל כן הן לא נשקלו כראוי.

    בנוסף, על אף האישור הראשוני שניתן, פנו ארגוני הסביבה לבג"ץ במטרה לעצור את הפרויקט. – פולמן – האחראית העיקרית לאסון הארובה; חברת החשמל וסולל בונה נכשלו בפיקוח, באתר גלובס, 28 באפריל 1999

Back to top button