חדשות חוץמבזקים

התפשטות וריאנט האומיקרון: גרמניה תטיל סגר על לא מחוסנים

קנצלרית גרמניה, אנגלה מרקל, אמרה היום (חמישי) כי אנשים שאינם מחוסנים יוחרגו מחנויות לא חיוניות, מקומות תרבות ופנאי, והפרלמנט ישקול להחיל חובת התחסנות במדינה כחלק מהמאמצים לבלום את גל הקורונה המתפשט, זאת לאחר שביממה החולפת נדבקו יותר מ- 70,000 בנגיף, כך דווח בסוכנות הידיעות AP.

לאחר פגישה עם מנהיגים פדרליים של המדינה, מרקל אמרה כי הצעדים היו נחוצים לאור החשש שבתי חולים בגרמניה עלולים לחוות עומסים חריגים בשל חולי קורונה במצב קשה- שלא מחוסנים עלולים להיות חלק מכריע מהם.

"המצב במדינה שלנו חמור", אמרה מרקל לכתבים בברלין, וכינתה את הצעד "אקט של סולידריות לאומית".

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

לדבריה, גורמים רשמיים גם הסכימו לדרוש מסכות בבתי ספר, להטיל מגבלות חדשות על פגישות פרטיות ולכוון ל- 30 מיליון חיסונים עד סוף השנה – מאמץ שיוגבר על ידי מתן אפשרות לרופאי שיניים ולרוקחים לחסן.

מרקל עצמה תמכה בהצעה השנויה ביותר במחלוקת של הטלת חובת חיסונים. היא אמרה שהפרלמנט ידון בהצעה, בכפוף לייעוץ מוועדת האתיקה הלאומית של המדינה.

אם יעבור, החוק עשוי להיכנס לתוקף כבר בפברואר, אמרה מרקל והוסיפה כי הייתה מצביעה בעד הצעד אילו הייתה עדיין חברת פרלמנט. כ-68.7% מהאוכלוסייה בגרמניה מחוסנים במלואם, הרבה מתחת למינימום של 75% שאליו שואפת הממשלה.

שר האוצר אולף שולץ, שצפוי להיבחר לקנצלר על ידי קואליציית מרכז-שמאל בשבוע הבא, תומך גם הוא במנדט חיסונים כללי, אך בעד לתת למחוקקים להצביע בנושא על פי מצפונם האישי ולא על פי קווים מפלגתיים.

"אם היה לנו שיעור חיסונים גבוה יותר, לא היינו דנים בזה עכשיו", אמר.

צילום: John Macdougall/Pool Photo via AP
Back to top button
רוצה לקבל התראות על עדכונים חדשים? הירשמו לעדכונים באתר ותהיו תמיד מעודכנים בכל מה שקורה. לא כרגע כן אשמח