מבזקיםפוליטי / מדיני

בן גביר במכתב דחוף לבנט: להורות למשטרה להפסיק מיד את העברת המידע וההתנכלות

מתיעוד שהגיע ליו"ר עוצמה יהודית, חה"כ איתמר בן גביר, עולה כי ברחבי אומן שבאוקראינה מסתובבים שוטרים ובידם תמונות של נערים, שזוכים לעיכובים, הצקות והטרדות. אחד מנערי הגבעות מספר: "לא מפסיקים לרדוף אותנו אפילו מחוץ לגבולות ישראל. השוטרים האוקראינים מסתובבים עם שמות שלנו ותמונות ופשוט לא מפסיקים להציק. הכי כואב שאנחנו מבינים שמשטרת ישראל שלחה אותם וציידה אותם בשמות ותמונות."

חה"כ איתמר בן גביר פנה היום (שישי), במכתב לראש הממשלה ולמפכ"ל להפסיק את ההתנהלות החמורה הזאת: " משטרת ישראל אינה מוסמכת להעביר חומרים למשטרות זרות, בפרט במקום שאין חשד לביצוע עבירה, אלא שגם יש פגיעה אנושה ביחסי החוץ של מדינת ישראל", כתב בן גביר במכתבו וציין " כל אדם בישראל זכאי לפרטיות, לא יכול להיות שבגלל שמדובר בנערי גבעות בעלי השקפת עולם שונה, משטרת ישראל תתנכל אליהם."

חה"כ בן גביר הוסיף במכתבו: "תיעוד שהגיע ליידי לא מותיר מקום לספק: שוטרים סמויים פושטים על בית הארחה של נערי גבעות באומן עם תמונות, שמות, מספרי זיהוי, ומעכבים אותם במקום. לא רק שיש בכך העברת מידע בלתי חוקית, משטרת ישראל אינה מוסמכת להעביר חומרים למשטרות זרות, בפרט במקום שאין חשד לביצוע עבירה, אלא שגם יש פגיעה אנושה ביחסי החוץ של מדינת ישראל ".

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

בסיום מכתבו ביקש בן גביר מרה"מ: "לדאוג שישמרו זכויות אדם של נערי גבעות ולהורות למשטרת ישראל להפסיק באופן מיידי את העברת המידע וההתנכלות".

"לא מתקבל על הדעת שמשטרת ישראל גורמת לשוטרים אוקראינים לרדוף יהודים ולהציק להם גם במדינה זרה. יהודים מספיק סבלו מרדיפה בגלל אנטישמיות ועכשיו הם סובלים בגלל משטרת ישראל. אני תוהה לאן נעלמו אבירי המוסר והצדק שלא מרימים קול ולא נוקפים אצבע כשרודפים יהודים". מסר בן גביר בתגובה.

צילום: דוברות הכנסת, נועם מושקוביץ

Back to top button