חדשות הארץמבזקים

תלמידי כיתה י"ב זועמים: "אנו נדרשים לגשת לבגרות ללא הכנה"

הסגר בעקבות התפשטות נגיף הקורונה בישראל גורר עמו קשיים ונזקים כבדים, שספק אם ניתן יהיה לתקן אותם בעתיד, בקרב תלמידי ישראל. הנפגעים העיקריים מהמצב הם בעיקר תלמידי כיתות א', שזו השנה הראשונה שלהם בבית הספר אשר מקנה להם את הבסיס להמשך הלימודים ותלמידי התיכון בכיתות י', יא', יב' שאמורים לעמוד בפני מבחני הבגרות כשהם חווים חוסר עצום בחומר הלימודי.

ליאור גיפמן, תלמידת כיתה י"ב באולפנת אמית גבעת שמואל הטיבה לתאר את שעובר על תלמידי כיתתה אשר נדרשים כעת לגשת לבגרות בזמן שכל המדינה בסגר.

בעמוד הפייסבוק שלה כתבה ליאור: "נתחיל בכך, שאנו יודעות שהתקופה הזאת מאתגרת, מבלבלת, ולא אידיאלית בכלל בשביל אף אחד. אנו יודעות שהמצב הזה הוא לא פשוט ולא טרוויאלי, וכואבות יחד עם כל עם ישראל ומתפללות לרפואת כולנו ולחזרה לשגרה שפוייה במהרה.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

כאן תלמידות כיתה י"ב באולפנת אמית גבעת שמואל מדברות בשם כלל התלמידים שעתידים לגשת לבגרות בע"פ באנגלית ביום ראשון, מתוסכלות ומלאות בשאלות ובחוסר הבנה.

כולנו לומדות כבר כמעט שנה מהבית, במשך כמה שעות טובות- מהבוקר ועד הצהריים. כולנו במחשבות על שנה הבאה, מתוסכלות ועצובות על המיונים והסיירות שגם אותם אנו הולכות ככל הנראה לחוות בזום. כולנו עצובות על כך שלא נוכל להתאחד עם כאב עמנו בפולין ועוד.
אין בנו אשמה על כך לאף אחד. אבל משהו אחד הוא בידנו וביד האנשים שמעלינו."

צילום: פייסבוק אולפנת אמית גבעת שמואל

ליאור מוסיפה כי "נודע לנו מלפני מספר דקות שהבגרות שהיתה אמורה להתקיים בראשון הקרוב והתבטלה- בכל זאת תתקיים, למרות הסגר. מעבר לעובדה שמספר החולים בעלייה, ויש סיבה ממשית להמשך הסגר ולסגירת מערכת החינוך (אנחנו לא חסינים לקורונה), מדובר פה בתלמידים אשר מעולם לא התנסו בתוכנה בה הם אמורים להיבחן. (טרם נצבר ניסיון בבחינות המתבצעות בצורה ממוחשבת.)

מעבר לכך, גם בהנחה שיש הצדקה לקיום הבגרות במתכונת הנוכחית למרות הסגר, לא ברור לנו מדוע לא מאפשרים לנו לבצע סימולציה כפי שהיה מתוכנן, דבר שיאפשר לנו לגשת מוכנות יותר ומנוסות יותר.

אנו מתקשות להבין כיצד נוכל להצליח ולהוציא ציונים גבוהים בצורה שכזו. כיצד מערכת שאמורה לבוא לקראתנו בתקופה כל כך מאתגרת, לתמוך, להרגיע ולתת לנו גב- מצליחה לעשות את הדבר ההפוך?

ישנם פתרונות שונים לבעיה. ניתן לחשוב על מועד אחר, על בגרות פנימית, על חזרה למתכונת הקודמת באופן חד פעמי ועוד.

אם משרד החינוך אינו מצליח להגיע לפתרון שקול, אחראי, מתחשב והוגן, נשמח להיות לו לעזר ולהגיע לעמק השווה שיטיב עם כל תלמידי ישראל ויחד עם זאת יעזור לנו להיות בטוחים בהצלחתנו ולא להטיל ספק בבריאותנו.

מתפללות לרפואה שלימה ובשורות טובות בע"ה." מסכמת ליאור.

תגובה אחת

  1. את צודקת לגמרי. המחדלים והאטימות של משרד החינוך שמתנהל כאילו זו שנה רגילה עוברים כל גבול. לא יודעת למה המנהלים המורים ההורים והתלמידים לא מקימים צעקה נוכח העוול וחוסר הצדק הנוראי הזה. צריכים לדחות את הבחינות הקרובות ואת המתכונות,, לתת הערכות על סמך השגים קודמים ואם כבר להבחן אז על חומר ממוקד ומצומצם.

Back to top button