חדשות חוץמבזקים

קולומביה: "ננתק את היחסים עם ישראל על רקע מעשיה הנתעבים בעזה"

ממשלת קולומביה בראשות הנשיא השמאלני גוסטבו פטרו החליטה לנתק את יחסיה הדיפלומטיים עם ישראל, כתגובה למה שהיא מכנה "מדיניות גזענית" וביצוע "רצח עם" כלפי הפלסטינים ברצועת עזה על רקע המלחמה.

בנאום תוקפני שנשא היום (רביעי) פטרו בבירת קולומביה בוגוטה, הוא האשים את ראש הממשלה בנימין נתניהו וממשלתו בהתנהלות "גזענית" ו"רצחנית" במסגרת הסכסוך הישראלי-פלסטיני. "מחר תנתק קולומביה את יחסיה הדיפלומטיים עם ישראל על רקע מעשיה הנתעבים בעזה," הצהיר פטרו בפני הפגנה גדולה לרגל יום העובד הבינלאומי.

פטרו אף הודיע על כוונתו להצטרף באופן רשמי לתביעה שהגישה דרום אפריקה נגד ישראל בבית הדין הבינלאומי לצדק בהאג, בטענה של ביצוע "רצח עם" ברצועת עזה. "מדינות אינן יכולות להישאר אדישות למעשים הנוראיים הנעשים ברצועה," טען.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

הצהרותיו החריפות של פטרו מהוות המשך לסבב ההסלמה במתקפות הרטוריות נגד ישראל, על רקע המצב ההומניטארי הקשה ברצועת עזה שעליה שולט ארגון החמאס. כשבועיים לאחר כניסתו לתפקיד בספטמבר האחרון, הוא כבר קרא להחרים את ישראל עד להסדר קבע במזרח התיכון.

שר החוץ אמר בתגובה: "נשיא קולומביה הבטיח לתת פרס למרצחי ואנסי חמאס – והיום קיים. ההיסטוריה תזכור כי גוסטבו פטרו החליט להתייצב לצד המפלצות השפלות ביותר שידעה האנושות ששרפו תינוקות, רצחו ילדים, אנסו נשים וחטפו אזרחים חפים מפשע. היחסים בין ישראל לקולומביה תמיד היו חמים – ואף נשיא אנטישמי ומלא שנאה לא יצליח לשנות את זה. מדינת ישראל תמשיך להגן על אזרחיה ללא חשש וללא מורא."

גוסטבו פטרו, נשיא קולומביה
גוסטבו פטרו, נשיא קולומביה

Back to top button