חדשות הארץ

אושר בקריאה ראשונה: מענק חד פעמי לחיילים שהשתחררו בשנה האחרונה

מליאת הכנסת אישרה היום (שני) בקריאה ראשונה את הצעת חוק קליטת חיילים משוחררים, בו מוצע לקבוע כי חייל משוחרר שסיים את שירותו הסדיר בשנת 2020 יהיה זכאי למענק חד פעמי נוסף מאוצר המדינה בסכום שהוא אחד מאלה: לחייל משוחרר בודד או שאושרה בקשתו לתשלום משפחתי- 4,500 ש"ח, לחייל משוחרר ששירת 22 חודשי שירות לפחות- 1,800 ש"ח, ואם שירת פחות מ22 חודשים- 1000 ש"ח.

בדברי ההסבר נכתב: "ביום ח' באב התש"ף (29 ביולי 2020), אושר בכנסת חוק התכנית לסיוע כלכלי. במסגרת החוק תוקן, בין השאר, חוק קליטת חיילים משוחררים, ונקבע כי יינתן מענק חד–פעמי, בגובה 500 שקלים חדשים, לכל חייל משוחרר שסיים או שיסיים את שירותו הסדיר בשנת 2020 . עתה, עקב התמשכות המשבר הבריאותי והכלכלי, מוצע להוסיף הוראה לעניין מענק נוסף שיינתן לכלל החיילים שהשתחררו בשנת 2020 ולאלה שישתחררו עד תום שנה זו."

"לשם מימון מענק זה, 120 מיליון שקלים חדשים יועברו ממשרד האוצר ו־12 מיליון שקלים חדשים יועברו ממשרד הביטחון לקרן לקליטת חיילים משוחררים במשרד הביטחון, שתפעל להעברתו ישירות לחשבונות הבנק של החיילים המשוחררים הזכאים."

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

16 תמכו ללא מתנגדים וההצעה תועבר לוועדת הקליטה והעלייה.

ארכיון. צילום: צלמירי

תגובה אחת

  1. בשביל מה זה נחוץ? מה זה יעזור חוץ מאשר לעורר קצת סימפטיה חד פעמית לנותן המתנה. 16 חברי כנסת מנומנמים הצביעו ו 132000000 ש״ח התאדו מבלי לפתור שום בעיה. פופוליזם לשמו ואף אחד לא מצייץ. אין ערך לכסף והבור כל כך עמוק וזה כבר הופך להרגל של חוסר אחריות לאומי לאשר הוצאות כספים מבלי להגדיר מה המקור ומבלי להבין מה המשמעות של עבודה ללא תקציב מאושר.

Back to top button
רוצה לקבל התראות על עדכונים חדשים? הירשמו לעדכונים באתר ותהיו תמיד מעודכנים בכל מה שקורה. לא כרגע כן אשמח