חדשות חוץ

שר החוץ אשכנזי שוחח עם מנהיגים ממדינות איי הפאסיפיק

שר החוץ גבי אשכנזי קיים היום (שני) מפגש מקוון עם תשעה מנהיגים ממדינות איי הפאסיפיק. במפגש השתתפו ראש הממשלה ושר החוץ של פיג'י, שרי החוץ של מיקרונזיה, איי מרשל, פלאו, איי שלמה, טובלו, ונציגים בכירים של פפואה גינאה החדשה, קיריבטי ונאורו.

שר החוץ בירך על הידידות העמוקה ורבת השנים שבין איי הפאסיפיק למדינת ישראל, ידידות המבוססת על הקשר הבין-דתי ועל ערכי הדמוקרטיה המשותפים. המנהיגים שיתפו באתגרי הקורונה העומדים בפני מדינותיהם, והודו לישראל על הסיוע שהגישה למדינותיהם בתחילת משבר הקורונה. שר החוץ הודה במיוחד לנאורו אשר ממשלתה הכירה בירושלים כבירת ישראל, והביע תקווה כי מדינות נוספות ילכו בדרכה.

המשתתפים ציינו בסיפוק רב את הביקור ההיסטורי של כבוד הנשיא ריבלין לאזור, ביקור אשר התקיים בפברואר האחרון, במהלכו התקיים מפגש פסגה של הנשיא עם מנהיגי האזור והוקמה ברית בטחון מזון ישראל-פאסיפיק.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

שר החוץ התייחס ליחס המפלה לה זוכה ישראל בפורומים בינלאומיים, והביע תודה לתמיכה המשמעותית של המדינות וציפייה כי התמיכה תימשך ותתחזק. מדינות האיים שיתפו בדאגתם מתופעת שינוי האקלים. שר החוץ ציין כי ישראל מחויבת למאבק הגלובלי בתופעה.

השר ציין כי לישראל ידע רלבנטי במגוון תחומים, לרבות חקלאות, מים, בטחון מזון ועוד, והיא שמחה להעמיד אותו לרשות ידידותיה בעולם. כמו כן, סקר שר החוץ בפני המשתתפים את הסכמי אברהם ואת המאמצים לנורמליזציה באזורנו. כל המדינות הביעו סיפוק והערכה למאמצי השלום שמובילה ישראל.

המנהיגים הסכימו להמשיך ולהעמיק את שיתופי הפעולה בין המדינות, בין השאר באמצעות מש"ב, המרכז לסיוע בינלאומי של משרד החוץ.

ארכיון. צילום: דוברות הכנסת, עדינה ולמן

Back to top button