חדשות הארץ

אושר בקריאה ראשונה: קיצור מועד השבת התמורה בשל ביטול טיסה

מליאת הכנסת אישרה היום (שני) בקריאה ראשונה את הצעת חוק שירותי תעופה, בו מוצע לקצר את המועד להשבת התמורה לנוסע בשל ביטול, איחור או הקדמה של טיסה בתקופת מגפת הקורונה. כך שלגבי טיסות שמועד המראתן הוא מיום ה-1 בדצמבר, המועד להשבת התמורה יהיה בתוך 30 ימים ממועד ההמראה המתוכנן, במקום בתוך 90 ימים כפי שנקבע לגבי טיסות כאמור.
מדובר בהצעה ממשלתית אליה הוצמדה הצעה פרטית של חברי הכנסת יעקב מרגי, הילה שי וזאן, יבגני סובה ויצחק פינדרוס.

בדברי ההסבר להצעה נכתב: "בחלוף כ–8 חודשים מאז פרוץ משבר הקורונה, ולאחר שמרבית חברות התעופה (הן הישראליות והן הזרות) קיבלו סיוע ממשלתי שהיה אמור לסייע משמעותית במצוקה התזרימית הקשה שאליה נקלעו, ההערכה היא כי מבחינת תזרים המזומנים מרבית חברות התעופה והמארגנים יכולים לעמוד בהשבת תמורה בטווחי זמן קצרים כמוסדר בחוק שירותי תעופה הקבוע, ואין עוד הצדקה לדחייה כה משמעותית בהשבת התמורה; וכמו כן, להשבת התמורה בטווח זמן קצר יותר יכולה להיות משמעות רבה מבחינת ציבור הנוסעים, בייחוד בטיסות שהן למטרות חיוניות."

ח"כ הילה שי וזאן אמרה כי "הצעת החוק החשובה שיזמנו נועדה בראש ובראשונה לעזור לצרכנים מול הקשיים שמציבות בפניהם חברות התעופה. אני רואה בהמשך פעילותן של חברות התעופה ומניעת קריסתן כאינטרס צרכני מובהק, אך לא ייתכן שארבעה חודשים מאז העברת הוראת השעה אני מקבלת מאות פניות של צרכנים שעדיין לא קיבלו את כספם. סדרי העדיפויות השתנו מקצה לקתה, כסף ששימש בעבר לכרטיסי טיסה, היום משמש לצרכים הבסיסיים ביותר."

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

14 תמכו בהצעה ללא מתנגדים והיא תועבר לוועדת הכלכלה.

צילום: דוברות הכנסת, דני שם טוב
Back to top button
רוצה לקבל התראות על עדכונים חדשים? הירשמו לעדכונים באתר ותהיו תמיד מעודכנים בכל מה שקורה. לא כרגע כן אשמח