פוליטי / מדיני

דו"ח המבקר: איכוני השב"כ אינם מניבים את התוצאות הרצויות

יו"ר הכנסת, ח"כ יריב לוין, קיבל לפני זמן קצר (שני) בלשכתו בכנסת מידי מבקר המדינה, מתניהו אנגלמן, דו"ח מיוחד עם ממצאי ביניים על תפקוד המערכות הממשלתיות והציבוריות בטיפול במגפת הקורונה.

מהדו"ח עולה כי על אף שלמשרד הבריאות יש מידע מפורט בנוגע לשיעור בדיקות העובדים בבתי האבות, הגוף האחראי על בתי האבות – "מגן אבות ואימהות" – אינו מוודא שכלל העובדים הבאים במגע עם הדיירים השונים נבדקים כנדרש.

עוד נכתב בדו"ח כי איכוני השב"כ התגלו כלא אמינים, שכן שיעור האזרחים שנכנסו לבידוד למרות שלא היו חולים, גדול לאין ערוך מזה שבחקירות אפדימיולוגיות שמתבצעות פנים מול פנים. עם זאת, המבקר מצא כי התחקור במקרה של חקירות אפדימיולוגיות היה איטי מסורבל ולא אפקטיבי. לאור זאת המבקר מציע לגורמים השונים לשקול מחדש את ההחלטה להיעזר בכלי של השב"כ, שכן מסתמן כי שב"כ לא עמד במשימותיו במאבק בקורונה.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

הדו"ח מותח ביקורת על תפקוד משרד החינוך, ועולה ממנו כי אין למשרד מידע מספק לגבי מחסור במחשבים בבתי תלמידים ומורים – הנצרכים לשם לימוד מרחוק. עיקר הבעיה היא להבחין בין מספר המחשבים הקיימים לכל בית אב, לבין הזמינים לכל תלמיד.
מבקר המדינה: משרד הבריאות כשל בטיפול בבתי אבות בקורונה

בנוסף, מבקר המדינה מתח ביקורת על רשות המיסים, שהמערכת המקוונת של הרשות הניבה תקלות שפגעו ביכולת של האזרחים לקבל מענקים.

ח״כ משה ( בוגי ) יעלון (יש עתיד – תל״ם) הגיב לנאמר בדו"ח: ״מדובר במבוא לדו"ח אגרנט של הכישלון העצום והמחדל הלאומי החמור בתולדות המדינה, עליו אחראי ישירות בנימין נתניהו. הדו"ח חושף ליקוי מאורות וכישלון ניהולי ותיפקודי עמוק בהיערכות ישראל למגיפה, ובמענה כושל לחלוטין להתמודדות עם הנגיף תוך כדי המשבר. הקברניט נכשל בהיערכות וכשל גם בביצוע. מדינת ישראל נמצאת בידיים כושלות, חסרות אחריות ויכולת, לאזרחי ישראל אין על מי לסמוך, אזרחי ישראל מופקרים כי נתניהו לא דואג להם אלא לעצמו ולהישרדותו הפוליטית והמשפטית. על נתניהו להתפטר או להיות מודח לאלתר. חייבים להבריא את ישראל! חייבים להציל את ישראל – איתו זה לא יילך!״

צילום: דוברות הכנסת- שמוליק גרוסמן
Back to top button
רוצה לקבל התראות על עדכונים חדשים? הירשמו לעדכונים באתר ותהיו תמיד מעודכנים בכל מה שקורה. לא כרגע כן אשמח