משפטי/פלילי

אני אשה: לא סולחות לשופט ג׳ורג' אמוראי שריחם על אדם אכזר

לאחר שהשופט ג'ורג' אמוראי פסק להטיל צו איסור פרסום על שמו של הגבר שניסה, על פי החשד, לרצוח באלימות את אשתו מול ילדם במצפה רמון, הפגנות רבות מתחוללות היום (ראשון) בכל רחבי הארץ מול בתי המשפט, כמחאה על כך שלמרות מעשיו, בית המשפט ריחם על המוניטין המקצועי שלו.

ארגון "אני אשה", הנלחם באלימות נגד נשים, מסר: "לא סולחות לשופט ג׳ורג' אמוראי שריחם על אדם אכזר ופסק להטיל צו איסור פרסום על שמו של הגבר שניסה לרצוח באלימות ברוטאלית את אשתו. למה? כי מי שדקר את אשתו בסכין עשרים פעמים ושבר לה את הלסת, נזכר שהוא לא רוצה שידעו שזה הוא שעשה את זה. כי זה יהרוס לו את המוניטין המקצועי."

"לא סולחות לשופט עודד מורנו שריחם על המורה אביתר גרוס האכזר", הוסיף הארגון ואמר כי "אביתר תקף מינית באופן סדרתי, בתוך בית הספר, תלמידה בת 8 ותלמידות נוספות. העונש שהשופט מורנו ראה לנכון להטיל, הוא 9 חודשי עבודות שירות בלבד. זאת בטענה שעונש לא יעזור, אלא טיפול בלבד כן."

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

הארגון הביע זעזוע על ההבלגה במעשה נוראי כזה ואמר כי "זה הרגע שמורנו בחר לנצל לאמירה ערכית על מבנה מערכת המשפט, ובדרך שכח שלא מדובר בהכרעת רפורמה שיפוטית או במניפסט אידיאולוגי, אלא בפושע אמיתי שעליו להעניש ולהרתיע. כנראה שלדעתו של השופט מורנו, לתקוף מינית את הילדות הקטנות שאתה מלמד – זה לא חמור מספיק. לא סולחות על פשעי שופטים שמרחמים על אכזרים שיוצאים לחופשי וממשיכים לרצוח, לאנוס, להתעלל. כיפור 2020 – הפשע משתלם."

נשות הארגון תקפו בחריפות את מערכת המשפט כולה ואמרו כי הן "לא סולחות למערכת המשפט שאמורה להיות סמן הצדק של החברה כולה, מתירה את דמן של נשים ואת חייהן של ילדותינו. מה הפלא שבחברה כזו 20 נשים נרצחות בכל שנה? מה הפלא שנשים לא מתלוננות על אלימות מינית? חיי נשים וילדות חשובים יותר ממוניטין של רוצחים. מערכת הצדק שייכת לכולנו, גם לנשים. לא לפוגעים, לתוקפים, לרוצחים, ולאנסים. ג'ורג' אמוראי ועודד מורנו, על מי אתם שומרים? אולי כדאי שתנצלו את יום כיפור לחשבון נפש. כי אתם ללא ספק זקוקים לו."

צילום: מרגלית לנק
צילום: מרגלית לנק
צילום: ענת ניר
צילום: שירה נקר
צילום: שירה נקר
צילום: ג׳דיר האני

Back to top button