צבא וביטחון

הרמטכ"ל הודיע על עוצר יציאות של עד חודש למערך הלוחם

בהתאם להערכת המצב המתמשכת בצה"ל ובתום הערכת מצב מטכ״לית, החליט היום (ראשון) ראש המטה הכללי, רב-אלוף אביב כוכבי, על עוצר יציאות החל מיום שלישי למערך הלוחם ולחיילים בהכשרות של עד חודש ימים. חריגות יאושרו בסמכות מפקד בדרגת אלוף בלבד.

בבסיסים הפתוחים, הונחו המשרתים לעבוד במשמרות תוך שמירה על קפסולות, ללא קיום מפגש ביניהן. כלל המשרתים במערך הלוחם, בבסיסי ההכשרה וביחידות הסגורות יגיעו ביום ג׳ לבסיסים ערוכים לשהות ממושכת, לתקופה של עד חודש ימים.

מדברי הרמטכ״ל, רב-אלוף אביב כוכבי בסיכום הערכת המצב: ״מצב התחלואה במרחב האזרחי ובצה״ל מחייב אותנו לנקוט בסדרת פעולות להידוק והחמרת הנהלים בכל יחידות הצבא. שמירת כשירותו של צה״ל היא משימה עליונה, וכפועל יוצא מכך, המאבק במגיפת הקורונה בתוך צה״ל הינו משימה מרכזית. עלינו לפעול מידית ובמלוא העוצמה לצמצום התחלואה בצה״ל פנימה."

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

"הדבר הכרחי משני היבטים", הסביר כוכבי, "שימור הכשירות של הצבא למשימותיו הביטחוניות, והיכולת להמשיך בסיוע הנרחב שהצבא מספק למרחב האזרחי. רק מאמץ משותף של המדינה, צה״ל והאזרחים יביא לצמצום התחלואה."

את דבריו סיכם הרמטכ"ל ואמר כי "חובה עלינו כצבא, מראשון החיילים ועד אחרון המפקדים, לשמש בימים אלה דוגמה, ולממש את יעודנו בעת הזאת, שמירה על ביטחון המדינה ושותפות מלאה במאבק בקורונה, תוך מתן סיוע נרחב וככל שידרש למדינת ישראל".

ארכיון. הרמטכ"ל רא"ל אביב כוכבי (צילום מסך – חברת קונטקט)
Back to top button
רוצה לקבל התראות על עדכונים חדשים? הירשמו לעדכונים באתר ותהיו תמיד מעודכנים בכל מה שקורה. לא כרגע כן אשמח