חדשות הארץמבזקיםפוליטי / מדיני

אחר 19 שנים: ביקור ראשון באשדוד של ספינת מלחמה אמריקנית

ראש הממשלה בנימין נתניהו ורעייתו שרה נתניהו סיירו היום (חמישי) במשחתת האמריקנית העוגנת בנמל אשדוד יחד עם שגריר ארה”ב בישראל דיוויד פרידמן ורעייתו, וכן השתתפו בטקס לציון 243 לחיל הים האמריקני על סיפון המשחתת. מזה 19 שנה לא עגנה משחתת אמריקנית בנמל אשדוד.

ראש הממשלה נתניהו אמר בטקס: "זהו רגע מרגש עבורי להיות על ספינת חיל הים האמריקני רוס יחד עם השגריר דייוויד פרידמן ורעייתו תמי, עם הגנרל מרטין, השר כ"ץ, מפקד חיל הים אלוף שרביט ועם רעייתי שרה.

כשנבחרתי לראשות הממשלה בפעם הראשונה, לפני 22 שנים, זמן קצר לאחר מכן ביקרה בישראל נושאת מטוסים אמריקנית. זה היה ביקור שנחקק בזיכרון, לראות את הכוח האדיר של אמריקה.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

עבר מאז זמן מה, אך המסורת הזאת התחדשה לאחרונה וכפי שאמר המפקד קולס, זהו הביקור הראשון באשדוד של ספינת מלחמה אמריקנית ב-19 שנים.

זה קורה בתקופה שבה הערכים והאינטרסים שלנו נתונים במבחן, אך אין כמו הברית בין אמריקה לישראל שמוצאת ביטוי בדרכים רבות, אך בעיקר בשיתוף במודיעין צבאי ובשיתוף פעולה צבאי נגד טרור ונגד התוקפנות של איראן באזור.

אנו מחויבים למנוע מאיראן להרחיב את האימפריה שלה. עליהם לשוב לאיראן – לצאת מסוריה, לצאת מתימן, לצאת מעיראק ולחדול מחרחור מלחמה והפצת אומללות. הם מפיצים סבל בכל מקום אליו הם הולכים.

זאת מחויבות שהנשיא טראמפ הביע פעמים רבות. הוא הביע את תמיכתו בזכותה של ישראל להגן על עצמה כנגד תוקפנותה של איראן נגד ישראל בסוריה. הוא אמר: אנחנו מגבים אתכם במאה אחוז. אני מאמין שהביקור הזה מביע את המחויבות הזאת בבהירות כה רבה, ואת השותפות הזאת בצורה כה טובה.

העוצמה הימית הצבאית של אמריקה שינתה את העולם. היא מגנה על העולם. היא כוח לחירות. אנו אומרים שאנו מחויבים לעקרונות של חופש וחירות, אך אם אין יכולת להגן על החירות, המחויבות הזאת ריקה מתוכן.

מאז שאמריקה הפכה להיות המעצמה הגדולה בעולם, היא מקרינה את העוצמה שלה, שהיא כוח החירות, לארבע רוחות שמיים. אנו יודעים כיצד היה העולם במחצית הראשונה של המאה ה-20 כשאמריקה לא היתה המעצמה החזקה בעולם וסבלנו את הטרגדיות הגדולות בהיסטוריה. אך במחצית השנייה של המאה ה-20 ועד היום, זאת עוצמה אמריקנית שמגנה על עקרונות אמריקניים שהם עקרונות אוניברסליים שאנו בישראל שותפים להם. והעקרון הראשון במעלה הוא עקרון החירות. התפקיד שמשחק חיל הים האמריקני בכך הוא עצום.

אני מבקש להודות לכם בשם האנשים החופשיים בכל מקום, אך במיוחד בשם האנשים החופשיים של הדמוקרטיה שנקראת ישראל, בעלת הברית הטובה ביותר שלכם בעולם. תודה וברוכים הבאים לאשדוד"

צילום: קובי גדעון / לע"מ
צילום: קובי גדעון / לע"מ
צילום: קובי גדעון / לע"מ
צילום: קובי גדעון / לע"מ
צילום: קובי גדעון / לע"מ
צילום: קובי גדעון / לע"מ

תגובה אחת

Back to top button
רוצה לקבל התראות על עדכונים חדשים? הירשמו לעדכונים באתר ותהיו תמיד מעודכנים בכל מה שקורה. לא כרגע כן אשמח