מבזקיםפוליטי / מדיני

בקרוב מפלגה גאה בכנסת? שווים – "לשינוי בחברה הישראלית"

"אם היינו צריכים הוכחה נוספת לנחיצותה של מפלגה גאה בכנסת ישראל קיבלנו אותה בימים האחרונים." הסופר אילן שיינפלד בשלבים מתקדמים של הקמת מפלגה ישראלית גאה.

הסופר ואיש יחסי הציבור הוותיק, אילן שיינפלד (58), חתן פרס ראש הממשלה פעמיים ומחבר רבי-המכר "מעשה בטבעת" ו"אשת הפיראט היהודי," הודיע היום למשרד מבקר המדינה על כוונתו להתמודד בבחירות הבאות לכנסת. זהו צעד מקדים, המחויב על פי חוק מימון מפלגות, שיאפשר לו לגייס תרומות לצורך הגשת בקשת הרישום של המפלגה הגאה בפני רשם המפלגות.

אילן שיינפלד עומד בראש מטה פעילים, הנמצא בשלבים מתקדמים בניסוח המצע והתקנון למפלגה ובהכנת התשתית להקמתה של "שווים, מפלגה ישראלית גאה." בין הפעילים המרכזיים נמנים היועץ האסטרטגי ערן פוגל, עו"ד צבי זגלשטיין ואיש הסטרטאפ ליעד קשנבסקי,

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

"אם היינו צריכים הוכחה נוספת לנחיצותה של מפלגת 'שווים' בכנסת ישראל, ואם יבשילו התנאים לכך, גם בממשלת ישראל הבאה, קיבלנו אותה בימים האחרונים," אמר היום אילן שיינפלד. "על פי דיווחים בתקשורת, שוב עשה ראש ממשלת ישראל סיבוב על הקהילה הלהטב"קית, והתעלם למעשה מהמחאה הגדולה ביותר שקיימה הקהילה הגאה בישראל."

"בסיום מושב הקיץ האחרון הבטיח ראש הממשלה, מר בנימין נתניהו, שיעביר במושב החורף של הכנסת חוק פונדקאות מתוקן, שיקנה את זכות ההורות גם לגברים הומואים. עתה הבנו סופית, שאין לו שום כוונה לעמוד בהבטחתו זו, ועל אחת כמה וכמה לתקן את עוולות העבר כלפי הקהילה. אנחנו חייבים לקחת את גורלנו בידינו, לנצל את הכוח האלקטורלי העצום שיש לנו כקהילה – ולהקים מפלגה שתשים בראש מעייניה פתרון ברור וחד משמעי לצרכיהם של חברי וחברות הקהילה."

"שווים, מפלגה ישראלית גאה, נעזרת בכוחות האינטלקטואליים, הפוליטיים והאקטיביסטיים של קהילת הלהטב"ק, אך פתוחה בפני כול אדם, בלי הבדל דת, גזע, מין או מגדר."

"שווים, מפלגה ישראלית גאה, היא מפלגה שערכי היסוד שלה הם שוויון וערבות הדדית. המפלגה תדאג לקדם את צרכי הקהילה הלהטב"קית, אבל בה-בעת תשאף לקדם את שאר המגזרים המודרים בחברה הישראלית."

"אני קורא לנציגי מגזרים אלה, וכמובן גם לבני ובנות קהילת הלהטב"ק, מכול קצות הקשת הפוליטית, להצטרף אלי בהקמת המפלגה, וביצירת צוותי עבודה שיפרטו את חזון המצע לעבודה פרלמנטרית, כדי ליצור כוח פוליטי משמעותי, שיביא לשינוי בחברה הישראלית."

"מפלגת שווים תשאף לשבת בממשלה הבאה, בתנאי שארגז הכלים אותו תבקש אכן יינתן לה."

"בכול הסקרים שנעשו בשנים האחרונות בישראל, ניכר רוב ברור בציבור התומך במתן שוויון זכויות מלא ובכל התחומים (נישואים, אימוץ, פונדקאות) לחברי/ות הקהילה. אולם, בשל האילוצים הפוליטיים, שאנו ערים להם, תדרוש מפלגת "שווים," במהלך כול משא ומתן קואליציוני עתידי, להכניס סעיף בהסכם הקואליציוני עמה, שבו מתחייבות השותפות לממשלה, כי במידה ולא תשרור ביניהן הסכמה על שורת החוקים אותם מפלגת שווים תרצה להעביר, הכדור יעבור לציבור במשאל עם (כפי שמשאלי עם כאלה נערכים, מעת לעת ולפי הצורך, במדינות כמו אירלנד ואוסטרליה)."

"משאל עם זה יבוצע לאחר השלמת ההליכים החוקתיים המתבקשים, ולכול היותר בתוך חצי שנה-שמונה חודשים מיום הקמת הממשלה. במידה ואזרחי ישראל יצביעו בו בעד שיוויון לקהילת הלהטב"ק, הממשלה תתחיל מידית בקידום תהליך החקיקה של חוקים אשר יסדירו את מעמדם וזכויותיהם של בני ובנות הקהילה הלהט״בית בישראל."

"במערכת הבחירות הקודמת הצטרפו לכנסת פעילי המחאה החברתית – וקבוצת אנשי תקשורת. כעת, בשל מצבה הקשה של החברה הישראלית, הגיע תורם של אנשי החזון, ובראשם הסופרים," אמר היום אילן שיינפלד. "לפני עשרים וחמש שנים כתבתי ופרסמתי את לקט ציוני הדרך ההיסטורי של קהילת הלהטב"ק בישראל – ואת חזון הקהילה הגאה לשנות האלפיים. תודה לאל, חלקים ניכרים מחזוני הוגשמו. עכשיו הגיע הזמן לממשו במלואו – חברה אזרחית שווה, המושתתת על עקרונות השוויון והצדק, ומקנה שוויון זכויות לבני ובנות קהילת הלהטב"ק, וגם לכול חברי/ות המגזרים המודרים בישראל."

אחרי פתיחת חשבון בנק מפוקח, כנדרש על פי חוק, וקבלת אישור ממשרד מבקר המדינה על תקופת ההסדר למועמד (וזאת עד להקמת המפלגה בפועל) ישיקו מייסדי המפלגה אתר אינטרנט בחמש שפות, שבו ניתן לקרוא את מצע המפלגה ואת תקנונה, וגם להציע בהם תיקונים והוספות, להירשם לרשימת היסוד של המפלגה ו/או כחבר/ה בה ולתרום תרומה כספית למימון הגשת הבקשה לרישום המפלגה לרשם המפלגות. כתובת אתר האינטרנט של המפלגה היא www.shavim.org.

הכירו את חברי המפלגה…

אילן שיינפלד (יו"ר, דובר)

עד לא מכבר חבר מפלגת העבודה. מקודם לכן חבר מפ"ם ומרצ.

יליד 1960, רמת השרון, סופר ועורך, חתן פרס ראש הממשלה ליצירה בשנים 1990 ו-2015. אחד הראשונים שיצאו מן הארון בפומבי, בראשית שנות השמונים. בנו הבכור של נשיא בית המשפט לנוער בישראל לשעבר, כבוד השופט אברהם שיינפלד. אילן הוא אב יחידני לתאומים בני שש, שהוליד באמצעות פונדקאות בהודו, ומתגורר בישוב הקהילתי תובל בגליל המערבי.

אילן שירת שירות צבאי מלא כשליש מחנה במפקדת חטיבת ברק (1978-1981), וכאיש מילואים של מקח"ר, שם ייסד את חודש הספר העברי בצה"ל. הוא בעל תואר שני בספרות מאוניברסיטת תל אביב והיה סגן עורך הספרות של עיתון "על המשמר" במשך למעלה מעשור, עד סגירתו. אחרי כן כיהן כדובר התיאטרון הקאמרי והיה בעל משרד יחסי ציבור גדול בתחומי התרבות. בעבודתו כאיש יחסי ציבור טיפל באירוויזיון 99 בישראל, בערוץ 1, ערוץ הילדים, ערוץ הופ, ערוץ ה-בי.בי.סי פריים, ובשלל פסטיבלים, מוזיאונים, להקות מוסיקה ומחול, בתי הוצאה לאור, וכמו כן בארגונים חברתיים שונים כמו מרכזי הסיוע לנפגעי/ות תקיפה מינית, ועוד.

אילן כיהן כחבר ועד האגודה לשמירת זכויות הפרט, ייסד את כתב-העת "שופרא" ואת הוצאת "שופרא", בהם פרסמו סופרים גאים צעירים מיצירותיהם, ערך והוציא לאור עשרות ספרים בתחום הלהטב"ק. בשנת 2000 הקים את "קפה תיאו," בית קפה וחנות ספרים לקהילה הגאה. באותה שנה כתב את לקט ציוני הדרך של קהילת הלהטב"ק, וגם את חזון הקהילה הגאה לשנות האלפיים. באותה שנה גם הגה את רעיון הקמתו של הוסטל לבני ובנות הקהילה הלהטב"קית, שנפלטו מבתיהם עם יציאתם מן הארון. הבית הוקם על ידי חברת מועצת העיר תל אביב יפו, מיכל עדן, בשנת 2002, ואילן היה מראשוני מתנדביו.

במהלך השנים לימד ספרות עברית וכתיבה יוצרת באוניברסיטת תל אביב, בסמינר הקיבוצים ובמכללות שונות. בשנים האחרונות מלמד אילן כתיבה יוצרת באוניברסיטה הפתוחה ובמסגרות שונות, מגדל את בניו בישוב הקהילתי תובל בגליל המערבי וכותב את ספריו.

בסוף מושב הכנסת הקודם, בו נחקקו חוק הלאום והתיקון המפלה לחוק הפונדקאות, שב אילן לפעילות ציבורית. בתחילה יזם את הפגנת הלהטב"ק בצומת כרמיאל, ואת גילוי הדעת של סופרים ואנשי רוח נגד חוק הלאום וחוק הפונדקאות. על פעילותו למען קהילת הלהטב"ק זכה אילן באות "גיבור תרבות" של הקהילה לשנת 2005. על יצירתו זכה בשלל פרסים.

אילן שיינפלד. צילום: מולי נעים

עו"ד צבי זגלשטיין (מייסד ויועץ משפטי של המפלגה)

בעבר בחר במפלגת יש עתיד. כיום ממייסדי שווים.

יליד 1976, פתח תקווה. שירת שירות צבאי מלא בחיל הקשר והמחשוב (1994-1997). עם שחרורו עבד בחברות אינטרנט ואז כמפתח תוכנה בחברת IBM (2000-2008). בוגר תואר ראשון במשפטים מהקריה האקדמאית אונו, חבר בלשכת עורכי-הדין, שותף במשרד עורכי הדין דרעי – זגלשטיין, המתמחה בדיני נזיקין. צבי הוא שהגה את רעיון הענקת מלגות הלימוד לטרנסים/יות, אחרי מפגש עם קהילה זו, ואת רעיון הכנסת ה-prep לסל הבריאות.

ליעד קשנבסקי

בעבר בחר במפלגת העבודה, בקדימה, ביש עתיד ובמפלגת הבית היהודי. כיום ממייסדי שווים.

יליד 1974, תל-אביב. שירת שירות צבאי מלא בשלישות הראשית (1993-1995), בוגר תואר הנדסאי תוכנה מטעם אוניברסיטת ת"א (1997-1999). בעל קריירה של כעשרים שנה בהנדסת תוכנה, וכיום בעלים ומנכ"ל של חברת הסטארטאפ ויקה.מי – רשת חברתית של כרטיסי ביקור דיגיטאליים לקידום אנשי מקצוע. עובד כיועץ טכנולוגי לחברות סטארטאפ במשבר, עורך וכותב ביחד עם בן זוגו עיתון אלקטרוני הסברתי לקהילת דוברי הספרדית בעולם המתעניינים בישראל Orientemedio.news. ליעד מעורב במיזם מקדם הקרוי LGBT Nation 750, דף פייסבוק המקדם שיתופי פעולה בין כ-750 מיליון חברי/ות הקהילה הלהטב"קית ברחבי תבל. ליעד מתגורר עם בן זוגו ושלושת ילדיו באורנית.

ליעד מגדיר עצמו כחילוני מאמין וכסוציאל דמוקרט פרגמטי, החותר לאמת ומתנער מהגדרות שמאל או ימין. הצבעתו במערכת הבחירות האחרונות, לבית היהודי, משקפת את פרגמטיות מחשבתו ומעשיו. הוא הצביע לבית היהודי משום שהאמין, שאיילת שקד תהיה שרת המשפטים ותטפל בהפרדה בין רשויות, שאותה רואה ליעד כ'חור' בדמוקרטיה הישראלית. בשלוש מערכות הבחירות הקודמות הצביע לעבודה, לקדימה וליש עתיד.

Back to top button
רוצה לקבל התראות על עדכונים חדשים? הירשמו לעדכונים באתר ותהיו תמיד מעודכנים בכל מה שקורה. לא כרגע כן אשמח