צרכנות

מתי כדאי לגשת למשפט על עבירת תנועה?

בתי המשפט לתעבורה בישראל נחשבים לבתי משפט עמוסים מאוד, כשנהגים רבים פונים אליהם בניסיון נואש לקבל סעד מול דו"ח, קנס ו/או נקודות אותם קיבלו כשנתפסו בביצוע עבירת תנועה. יחד עם זאת, רבים מאותם נהגים מגלים שהחוק הוא חוק, ואדם שעובר על החוק צריך לשלם על כך, גם אם לדעתם ישנן סיבות אנושיות או רגשיות שאמורות לגרום לשופט לחשוב אחרת. אם כך, נשאלת השאלה האם בכלל יש מקום לגשת למשפט על עבירת תנועה, או שפשוט עלינו לקבל את הגזירה שהוטלה עלינו ולשאת בתוצאות העבירה. את התשובה לשאלה זאת מסביר עו"ד דמיטרי אניקין, מומחה בתחום התעבורה ומייצג מאות נהגים בעמידתם מול בית המשפט ורשויות החוק בישראל.

כל מקרה לגופו

כפי שמסביר זאת עו"ד אניקין, התשובה לשאלה זאת חייבת להינתן לאחר בחינה של המקרה לגופו. ישנם בהחלט מקרים בהם אין כל סיבה נראית לעין לבחור באפשרות של התגוננות בבית המשפט, במיוחד לאור העובדה שבחירה כזאת עלולה להוביל לכפל קנס וצבירת ריביות, ובמקרים מסויימים גם להחמרת העונש על ידי השופט היושב בדין. יחד עם זאת, ישנם בהחלט מקרים בהם ניתן לבטל את העונש לחלוטין, או לכל הפחות להפחית בחומרתו, אך בכל המקרים הללו חשוב מאוד שהמשפט יתנהל בליווי של עורך דין מומחה ולא באמצעות הנהג עצמו.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

ניהול קייס משפטי ולא קייס אישי

נהגים רבים בוחרים לבצע את התהליך באופן עצמאי לחלוטין, בדרך כלל מתוך אמונה שטוב ליבו של השופט יסייע להם להשתחרר מהצרה שנפלה עליהם. בראייתם, ייתכן שהם אכן ביצעו את העבירה, אך סביב ביצוע העבירה ישנה שורה של נסיבות אנושיות לגיטימיות שיכולות להסביר את העניין, ושופטים הם הרי אנשים טובים ורחומים שייקחו זאת בחשבון בהכרעת הדין. כפי שמסביר עו"ד דמיטרי אניקין, האמת לא יכולה להיות יותר רחוקה מכך. שופטי תעבורה הם בדרך כלל שופטים מאוד קורקטיים, המתייחסים לחוק היבש בלבד. יכולתם להתחשב בנסיבות אישיות, אנושיות ורגשיות שונות היא יכולת מאוד מוגבלת, שכן במרבית המקרים קיימים נסיבות כאלה, ולו הן היו מהוות שיקול מרכזי, היינו יכולים לבטל כל דו"ח וכל קנס שהוטל עלינו בדרכים, על הרקע של אותן נסיבות.

קבלת חוות דעת מעו"ד תעבורה מומחה

בהתמודדות מול בית המשפט לתעבורה, חשוב לבנות קייס משפטי שנוגע לאלמנטים משפטיים בלבד, וללא כל קשר בנסיבות האישיות. נסיבות אלה יכולות לשחק תפקיד מסוים כדי לחזק את הקייס, אך לחלוטין לא יכולות להוות את הבסיס שלו. אלמנטים משפטיים אלה, כפי שמסביר עו"ד אניקין, כוללים מרכיבים פרוצדורליים במפגש שבין השוטר לנהג, ובהתנהלות של הרשויות מול הנהג, והם יכולים לכלול גם מרכיבים קונקרטיים סביב מקרה העבירה עצמו. על אף שללא ההכשרה והניסיון המשפטי הנדרשים, קשה לאדם מן השורה לחשוב על דרך יציאה מהפלונטר אליו נקלע,

עורך דין מומחה ידע לבחון האם ישנם אלמנטים כאלה שאותם ניתן למנף, וידע גם כיצד למנף אותם כדי להשיג הקלה או ביטול מוחלט של העונש. בהתאם לכך, אם זה חשוב לכם, מומלץ להגיע לפגישת ייעוץ עם עו"ד תעבורה על מנת שיוכל לתת לכם חוות דעת מקצועית לגבי הסיכויים להצליח בהבאת המקרה לפני בית המשפט.

 

Back to top button