חדשות הארץמבזקים

אושרה בקריאה טרומית – קריית ארבע והר חברון הן חלק מהנגב

מליאת הכנסת אישרה בקריאה טרומית את הצעת חוק הרשות לפיתוח הנגב (תיקון – הגדרת הנגב), התשפ"ד-2024 של ח"כ לימור סון הר מלך. 52 חברי כנסת תמכו בהצעה, אל מול 37 מתנגדים, ללא נמנעים. ההצעה תועבר לוועדת הכנסת שתקבע באיזו ועדה תידון ההצעה. מוצע לקבוע כי תחת הגדרת "הנגב" יכללו גם ישובים בתחום אזור יהודה ושומרון, הנמצאים מדרום לקו 115 ברשת ישראל, בהם בין השאר קריית ארבע והמועצה האזורית הר חברון, למעט שטחי המועצה הפלסטינית.

הרצל - מליאת הכנסת
צילום: דני שם טוב

בדברי ההסבר להצעה נכתב: "מוצע להכניס תחת הגדרת הנגב את כלל אזרחי ישראל החיים מדרום לקו 115, ברשת ישראל, שיטת קסיני-סולדנר. המאפיינים והאתגרים של אזור הנגב מדרום לקו 115, הפריפריאליות והריחוק ממרכז הארץ, לא פוסח על האזרחים הנמצאים באזור יהודה ושומרון, הנמצאים אף הם מדרום לקו. על כן, מתוך שאיפה לשוויון ומניעת הפליה בין אזרחי המדינה, ומתוך הרצון לפיתוח וצמצום פערים בין אזורי הפריפריה והמרכז, יש להכליל גם את אזור הנגב מדרום לקו 115 כחלק מהשטח עליו חוק הרשות לפיתוח הנגב, התשנ"ב–1991".

מליאת הכנסת - שר המשפטים - יריב לוין
צילום: דני שם טוב

ח"כ לימור סון הר מלך, יוזמת ההצעה: "אנו עומדים להצביע על חוק חשוב. חוק שיפסיק אפליה ועוול של שנים נגד המתיישבים בדרום הר חברון וקריית ארבע. בחוק המקורי של הרשות לפיתוח הנגב נכללים גם יישובי הר חברון וקריית ארבע. לפני מספר שנים התקבלה החלטה שרירותית ומגמתית שבה יישובי דרום הר חברון וקריית ארבע הוחרגו מהחוק. הרי האזור מדרום לקו 115 ביהודה ושומרון שנמצא בנגב גם הוא אזור פריפריאלי שמתמודד עם אותם אתגרים עימם מתמודדים אזורי הנגב האחרים. אם יש אזור שמוגדר נגב אין שום סיבה שהוא יופלה לרעה רק משום שהוא ביהודה ושומרון".

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן
מליאת הכנסת
צילום: דני שם טוב

בשם הממשלה השיב שר הנגב, הגליל והחוסן הלאומי, ח"כ יצחק וסרלאוף: "החוק הזו הוא תיקון עוול. אני גאה בחוק הזה. גם היום דרום הר חברון נכנס בקול קורא של המשרד שלי תחת יישובים מאוימים, כולל ערים מעורבות בארץ. אם הייתי רוצה לתת למשל רק לנגב אז לא הייתי יכול. כל מי שמעבר לאותו קו רוחב הוא חלק מהנגב וזו המציאות. יש לנו אחריות לדאוג לכלל אזרחי מדינת ישראל וכך נעשה בצורה ממלכתית ושוויונית".

מליאת הכנסת - יאיר לפיד
צילום: דני שם טוב

ראש האופוזיציה, ח"כ יאיר לפיד: "קריית ארבע זה לא בנגב. בסוף יש תקציב אחד. שנים הם גונבים את הפריפריה והיום אתם הופכים את זה לחוק. הנגב זה בנגב, יהודה ושומרון זה ביהודה ושומרון, והגליל זה בגליל. אל תמציאו גיאוגרפיה שאיננה קיימת. למשרד ממשלתי יש תקציב וזה תקציב אחד. כשמחלקים אותו ליותר מקומות התקציב יורד. אתם גונבים כסף מנתיבות, אופקים וקריית שמונה. 50 שנה ההתנחלויות גונבות את הכסף של הפריפריה והליכוד שותק".

מליאת הכנסת - מירב מיכאלי
צילום: דני שם טוב

2 תגובות

  1. אושר גם שכדור הארץ משולש?
    אפשר גם לאשר שציפור היא יונק ושגרמניה באוסטרליה.

Back to top button