חדשות הארץמבזקים

"היינו קרובים לעסקה, הצהרות נתניהו גרמו לחמאס להקשיח עמדות"

סבב השיחות האחרון בין ישראל לארגון הטרור חמאס להשגת הפסקת אש ברצועת עזה, נקלע למבוי סתום, כך על פי גורמים המעורבים בתהליך. משלחת חמאס עזבה את השיחות במצרים לאחר שהצדדים לא הצליחו לגשר על הפערים שנותרו ביניהם.

הגורם המרכזי למחלוקת במהלך הדיונים היה משך זמן הפסקת האש בעזה, כאשר חמאס דרש הסדר קבוע, ואילו ראש הממשלה בנימין נתניהו הציע רק הפוגה זמנית מהלחימה. בכירים בחמאס האשימו את נתניהו כי התבטאויותיו על כוונתו לפתוח במבצע צבאי נרחב לרפיח, חידדו בפניהם את הצורך להתעקש על סיום המלחמה.

בניו יורק טיימס דווח כי גורם רשמי ישראלי אישר כי המשא ומתן הוקפא, ותיאר את המצב כ"משבר". לדבריו, ישראל וחמאס היו קרובים מתמיד לעסקה לפני כמה ימים, אך הצהרותיו של נתניהו על פלישה צבאית אפשרית לרפיח הובילו להקשחת עמדות חמאס.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

חמאס חושש כי ישראל תקבל את החלק שלה בהסכם (שחרור החטופים) ותמשיך לאחר מכן במלחמה. הארגון דורש ערבויות על מנת להימנע מתקיפה ישראלית נוספת ברצועה בעתיד. בתוך כך, גם ממשל ביידן ממשיך ללחוץ על ישראל להימנע ממבצע צבאי נרחב ברפיח.

נתניהו טען כי חמאס הוא זה שמעכב את שחרור החטופים הישראלים המוחזקים בשטח הרצועה, והבהיר כי השבתם היא בראש סדר העדיפויות.

ההנהגה הפוליטית של חמאס תתכנס היום בדוחה כדי לדון בהמשך המשא ומתן, אך בכוונתם להשתתף בשיחות באופן "חיובי", כך על פי אחד מבכירי הארגון.

ראש הממשלה בנימין נתניהו
צילום: עומר מירון, לע״מ

3 תגובות

  1. שקרים רבותי, שקרים!
    בוגדים בעם ישראל פועלים להכשיל את מדיניות ראש ממשלת ישראל!

  2. אני מבין שחשיפת ה "מקור המדיני" עובדת רק לכיוון נתניהו.

Back to top button