מבזקיםמשפטי/פלילי

שניים מהעצורים המנהליים הודיעו: פותחים בשביתת רעב עד שנשוחרר

בתחילת השבוע נעצרו חמישה מתיישבים בידי כוחות של ימ"ר ש"י, לאחר שהשתתפו בחיפושים כנגד הנער בנימין אחימאיר הי"ד אשר נרצח בעת שיצא לרעות צאן בחווה בבנימין. לאחר חקירה קצרה נמסרו להם צווי מעצר מנהליים עליהם חתם שר הביטחון גלנט לבקשת השב"כ לתקופות של שישה חודשים, ארבעה חודשים ושלושה חודשים.

המתיישבים חלקם נשואים ואבות לילדים, והקטן שבניהם – קטין כבן 16 בלבד. עו"ד עדי קידר, עו"ד דניאל שימשלישווילי, עו"ד שלום בן שבת ועו"ד נתי רום, כולם מארגון חוננו מייצגים את המתיישבים. הבוקר (רביעי) הודיעו שניים מהעצורים, אבות לילדים, כי פתחו בשביתת רעב עד אשר ישוחררו מהמעצר.

עורכי דינם של המתיישבים תקפו את הרדיפה של שר הביטחון כנגד המתיישבים ביהודה ושומרון וציינו כי בזמן שמתיישבים יהודים נעצרים במעצר מנהלי, עשרות עצורים מנהליים ערבים משתחררים ממעצר וזאת בשל "מצוקת מקום" בבתי הכלא לטענת השב"ס.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

עו"ד נתי רום מחוננו אמר: "בשעת מלחמה בוחרת מערכת הביטחון לשחרר מחבלים אשר ביקשו להרוג בנו ולפגוע במדינתנו וזאת בטענות של חוסר מקום וטענות אחרות. בזמן שאנו במלחמה על קיומנו, מוצא שר הביטחון זמן לחתום על מעצרים מנהליים כנגד אנשים נורמטיביים, אוהבי העם והארץ ובעלי משפחות. שר הביטחון שרוי עמוק בקונספציה ואינו מבחין בין אויב לאוהב, חייבים להתעורר".

עו"ד דניאל שימשילשווילי הוסיף: "מערכת הביטחון סבורה כי אם תעצור מספיק יהודים, האויב יחדל מלנסות ולפגוע בנו. במקביל, הרשת מלאה בסרטונים של מחבלים המשתחררים מבתי הכלא בזה אחר זה. האם מערכת הביטחון בוחרת למלא את מקומם של מחבלים אלו בעצורים היהודים? שלילת החירות של מרשי ללא משפט היא שערורייה ואנו נלחם בכך בכל הכוח. מדובר בביזיון שאנו לא נשלים עימו".

חיפושים - נעדר - בנימין -
צילום: דובר צה"ל

תגובה אחת

Back to top button