חדשות חוץמבזקים

שר החוץ ישראל כ"ץ נאם בפני מועצת הביטחון של האו"ם

שר החוץ ישראל כ"ץ השתתף הערב (שני) בדיון החירום המיוחד במועצת הביטחון של האו"ם בנושא דו"ח הפשעים המיניים בטבח החמאס ב -7 באוקטובר.

ביחד עם משפחות החטופים והחטופות באולם, אלי אלבג, אביה של החטופה לירי אלבג, ואביבה סיגל ששבה משבי חמאס שבעלה קית' עדיין מוחזק בשבי, שר החוץ כ"ץ דרש מחברי מועצת הביטחון להפעיל כמה שיותר לחץ על חמאס במטרה לשחרר באופן מיידי וללא תנאי את כל החטופים, להכריז על חמאס כארגון טרור ולהטיל על ראשיו סנקציות אישיות.

ביחד עם שר החוץ כ"ץ נכחו גם שגריר ישראל באו"ם, גלעד ארדן, השרה לשיוויון חברתי וקידום מעמד האישה, מאי גולן, ומתאם השבויים והנעדרים, תא"ל (במיל') גל הירש.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

את נאומו פתח כ״ץ במילים: "הגב' פאטן, חברי מועצת הביטחון, גבירותיי ורבותיי, ברצוני להודות לארצות הברית, צרפת ובריטניה על כך שהקשיבו לקריאה שלנו לזמן את המועצה הזו היום, וליפן, על שאיפשרה את ישיבת החירום הזו של המועצה. היום אנו מסוגלים להאיר אור בחושך של המשפחות שנפגעו מאותם רוצחי חמאס שביצעו פשעים נגד ישראלים חפים מפשע ונגד האנושות.״

״אני עומד כאן היום מולכם כשר החוץ של מדינת ישראל, יחד עם משפחות שיקיריהם נחטפו לעזה, ונמצאים בסכנה גדולה. אני פה בשם הנשים והנערות שנאנסו, נרצחו והושחתו על ידי רוצחי טרור של חמאס. באתי לכאן כדי למחות, חזק ככל שאני יכול, נגד הפשעים שביצעו רוצחי חמאס נגד האנושות, באישור ברור של המנהיגים הדתיים שלהם, כדי להטיל אימה על החברה הישראלית.״ הוסיף.

״הרוצחים האלה היו כל כך גאים להתעלל ולאנוס את הקורבנות המסכנים שלנו, שהם צילמו תמונות ושידרו בשידור חי את המעשים הנוראיים שלהם. יותר מדי זמן האו"ם שותק על מעשי חמאס. במהלך 5 החודשים האחרונים התכנס האו"ם 41 מאז ה-7 באוקטובר, ומעולם לא גינה וגם לא פסל את הפשעים האכזריים של החמאס.״ ביקר השר את התנהלות האו״ם.

עוד אמר כי ״האחראי היחיד לפשעים נגד האנושות הוא החמאס. רוצחי חמאס פרצו את הגבולות ותקפו ישראלים חפים מפשע שלווים בבתיהם ובמיטותיהם בקיבוצים, בכפרים ובערים. אנשים צעירים, בנים ובנות, הגיעו מכל העולם לפסטיבל נובה, פסטיבל של שלום ואושר. מאות מהם הותקפו מכל עבר ונטבחו באכזריות.״

״לפי הדו"ח של האו"ם זה לא היה מעשה מלחמה. מעשים אלו היו פשעים נגד האנושות ברמה הגבוהה ביותר. גבירותיי ורבותיי, הייתי רוצה שתעצמו עיניים ותדמיינו מה הייתם מרגישים אם אלו היו הילדים שלכם. אף בן אדם לא צריך להתמודד עם מעשים נוראיים כאלה כמו אונס, רצח והתעללות בגופות. אני מביע את המסר הזה מעומק ליבי ובשם כל משפחות הקורבנות.״ הדגיש כ״ץ.

״פשעי חמאס חמורים אף יותר מפעולות הטרור שבוצעו על ידי אל-קאעידה, דאעש וארגוני טרור נוספים, שהוטלו עליהם סנקציות של האו"ם. מדינות רבות הכריזו על חמאס כארגון טרור כולל ארה"ב, אוסטרליה, קנדה, יפן, פרגוואי, ניו זילנד, בריטניה האיחוד האירופי ואחרות. אל תסיטו את מבטכם מהעובדות: יש להכריז על חמאס כארגון טרור ולהתמודד עם הסנקציות הקשות ביותר.״ אמר בנחרצות.

עוד ציין כי ״העולם המוסלמי חוגג היום את תחילת חודש הרמדאן, החודש הקדוש ביותר למוסלמים. הרשו לי לנצל הזדמנות זו כדי לברך את אחינו המוסלמים ב"רמדאן כרים". חמאס לא מדבר בשם העולם המוסלמי, ואנו מבקשים מכם לגנות את פשעי האלימות המינית שביצעו הברברים האלה בשם הדת המוסלמית.״

״אני דורש ממועצת הביטחון של האו"ם להפעיל כמה שיותר לחץ על ארגון חמאס לשחרר באופן מיידי וללא תנאים את כל החטופים, שהיום, ברגע זה בעודנו מדברים, עוברים התעללות, מותקפים ונמצאים בסכנה גדולה. אנא עשו את המיטב כדי לעצור את הגיהנום הזה על פני כדור הארץ.״ אמר.

לסיום הוסיף: ״מעומק ליבי, אני מביע את תודתי לאותן מדינות שתמכו, קיבלו ואף אימצו את נקודת המבט שלנו. היום לכל אחת ואחד מכם, יש הזדמנות להציל 134 חיים תמימים. על ידי כך, תראו לעולם שמועצת הביטחון יכולה להיות אור זוהר של צדק ותקווה לכל האנשים. זה בידיים שלכם. תודה".

מועצת הביטחון של האו״ם - ישראל כ״ץ
צילום: שלומי אמסלם משרד החוץ
מועצת הביטחון של האו״ם - ישראל כ״ץ
צילום: שלומי אמסלם משרד החוץ

Back to top button