מבזקיםמשפטי/פלילי

הורשע בניסיון רצח במסיבת ל"ג בעומר ונידון ל 17 וחצי שנות מאסר בפועל

בית המשפט המחוזי בירושלים גזר על ולדיסלב ירין שהורשע בניסיון רצח ובפציעה ובחבלה של מספר צעירים במהלך חגיגת ל"ג בעומר בשנת 2021, 17 וחצי שנות מאסר בפועל, מאסר על תנאי ופיצוי משמעותי לנפגעי העבירה. כמו כן נגזרו עשרים ושישה חודשי מאסר בפועל, מאסר על תנאי ופיצוי משמעותי לנפגעי העבירה על עוז סמאק שהורשע, על פי הודאתו, בפציעתם של חלק מהצעירים.

על פי הכרעת הדין, הנאשמים ולדיסלב ירין בעודו אמור לשהות במעצר בית מלא, עוז סמאק ותום חן הגיעו למסיבת ל"ג בעומר שהשתתפו בה המתלוננים. במהלך המסיבה ביקשו המארגנים מעוז ומולדיסלב שיעזבו את המסיבה מאחר ומדובר באירוע פרטי. אז אמר ולדיסלב לאחד המתלוננים שיתלווה אליו למקום מרוחק על מנת לשוחח, בדרכם אמר לו: "אתה רוצה שאני אדקור אותך? אתה רוצה שאני ארצח אותך?" והחלו להישמע חילופי צעקות בין השניים. בשלב זה הנאשמים האחרים התקרבו למקום וכך גם חלק מהמתלוננים הנוספים. אז החלו ולדיסלב וחבריו לתקוף את המתלוננים, ולדיסלב דקר ארבעה מהמתלוננים ופגע בשניים אחרים ועוז פצע שני מתלוננים אחרים באמצעות חפץ חד נזקקו לטיפול רפואי. כתוצאה ממעשיהם שמונה מתלוננים נזקקו לטיפול רפואי.

ולדיסלב ירין הורשע לאחר שמיעת הראיות עד תומה בעבירות של ניסיון רצח, חבלה בכוונה מחמירה, פציעה בנסיבות מחמירות והפרת הוראה חוקית. עוז הורשע, על פי הודאתו במסגרת הסדר טיעון, לאחר שמיעת ראיות הפרקליטות, שמיעת עדותו של ולדיסלב ורגע לפני שאמור היה לעלות לדוכן העדים, בעבירה של פציעה בנסיבות מחמירות. עניינו של תום הסתיים באוקטובר 2022 לאחר שהודה בשלב מוקדם יותר במסגרת הסדר טיעון ודינו נגזר לפרק זמן של שנתיים מאסר בפועל.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

בשלב הטיעונים לעונש פרקליטות מחוז ירושלים (פלילי) ביקשה להשית על ולדיסלב 20 שנות מאסר בפועל, מאסר על תנאי ופיצוי משמעותי לנפגעי העבירה ועל עוז שנתיים מאסר בפועל והפעלת מאסר מותנה מתיק קודם, מאסר על תנאי ופיצוי משמעותי לנפגעי העבירה. הפרקליטות הדגישה את התוצאות החמורות של האירוע, הפגיעה הגופנית במתלוננים ולצידה הפגיעה הנפשית בהם. הפרקליטות ציינה כי המתלוננים רק ביקשו לעצמם שקט, זמן לחגוג ממסיבה שארגנו ואז הגיעו הנאשמים הרסו את המסיבה ופצעו אותם ללא כל סיבה ורק כי ביקשו מהם שלא להפריע.

מעצר - חשוד - עצור - אזיקים
צילום: דוברות המשטרה

Back to top button