כלכלהמבזקים

נתניהו בישיבת הקבינט החברתי-כלכלי: "נעשו פעולות חשובות מאוד"

ראש הממשלה בנימין נתניהו השתתף היום (שלישי) בישיבת הקבינט החברתי-כלכלי בראשות שר האוצר בצלאל סמוטריץ, והתווה את המשימות העיקריות שעומדות בפניו.

בתחילת הדיון ברכו ראש הממשלה, שר האוצר והשרים על מינויו של טל בסכס כפרויקטור המשל"ט האזרחי. כל שרי הקבינט הציפו נושאים שונים לטיפול מתחומי משרדיהם. עם כינוס המשל"ט בהקדם הנושאים ירוכזו ויטופלו באופן המהיר ביותר.

ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר כי "הקבינט החברתי-כלכלי מתכנס לעבודה חשובה. נעשו פעולות חשובות מאוד: הקצאת כספים, סיוע לאזרחי ישראל ולכלכלה – ויש עוד הרבה מה לעשות. היעד הראשון, קודם כל לשמור על מסגרת המאקרו-כלכלית של ישראל, כדי שהמשק יתפקד ולא יקרוס. היעד השני, לאפשר לצה"ל ולזרועות הביטחון לנהל את המלחמה. זה עולה הרבה כסף ואנחנו מזרימים כל יום. היעד השלישי, הוא לוודא שמשרתי המילואים שהתגייסו באופן חסר תקדים לא ייפגעו. היעד הרביעי, הוא לוודא שאזרחים ועסקים שנפגעו כתוצאה מהמלחמה יפוצו בהתאם. היעד החמישי, הוא להניע את המשק להמשיך לפעול ולצמוח, וזה ע"י עידוד צריכה ותעסוקה וגם סיוע לאזרחים. היעד השישי, והוא היעד הראשון – שיקום יישובי העוטף, הקמנו את מנהלת התקומה, וגם טיפול במפונים בצפון ובדרום. יש עוד הרבה יעדים אחרים, אבל זה מסכם את עיקר ההתמקדות של הקבינט".

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

שר האוצר בצלאל סמוטריץ אמר: "ראש הממשלה הציג מצוין את היעדים, היעד הכי מרכזי זה איך מתכללים בין היעדים האלה, איך מאזנים ביניהם, איך מקבלים את ההחלטות הנכונות, המהירות במינימום בירוקרטיה ומינימום תהליכים כדי שהדברים יקרו מהר. רה"מ תודה שמצאת את הזמן בתוך עיסוקך הביטחוניים הרבים לבוא לכאן, לתת את רוח המפקד. תודה לכל השרים שעשו כאן דיון מצוין, הועלו צרכים, תודה לטל בסכס מנכ"ל החברה למתנ"סים, שנכנס עכשיו כפרויקטור של המשל״ט האזרחי, תודה לכולם על ההתגייסות על שילוב הידיים, תודה כמובן למנכ"ל רה"מ, מנכ"ל משרד האוצר. אנחנו משלבים ידיים, עובדים, ובעזרת ה' מכאן והלאה נעבוד עוד הרב יותר טוב".

ראש הממשלה - בנימין נתניהו - ישיבת הקבינט החברתי-כלכלי
צילום: חיים צח / לע"מ
ראש הממשלה - בנימין נתניהו - ישיבת הקבינט החברתי-כלכלי
צילום: חיים צח / לע"מ
צילום: רועי אברהם /לע"מ, סאונד: יחזקאל קנדיל /לע"מ

Back to top button