מבזקיםתנועה ותחבורה

עוד בשורה אדירה לתושבי גוש דן – פרויקט המטרו מתרחב

ממשלת ישראל אישרה היום (רביעי) את תוואי קו המטרו M2, המסמן אבן דרך משמעותית בפרויקט הענק שיגדיר מחדש את תפיסת התחבורה בתל אביב וגוש דן.

פרויקט המטרו, הוא פרויקט תשתית התחבורה הגדול ביותר המקודם כיום במדינת ישראל. הפרויקט כולל שלושה קווים, M1, M2 ו-M3 , אשר ירחיבו וישלימו את מערכת הסעת ההמונים במרכז ישראל. הפרויקט צפוי לעבור דרך 109 תחנות לאורך 150 ק"מ ובשטחן של 24 רשויות מקומיות. המטרו עתיד להסיע כ- 2 מיליון נוסעים ביום, ולשנות ביחד עם הרק"ל את הרגלי הנסיעה בגוש דן.

קו M2 משתרע על פני 25 קילומטרים לאורך ציר מזרח-מערב, ומיועד לשפר את הקישוריות והנגישות לתושבים ולנוסעים בערים: פתח תקווה, רמת גן, בני ברק, גבעתיים ותל אביב וכן אזורי פיתוח עתידיים, לרבות אזור סירקין.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

פרויקט המטרו נחשב לפרויקט התשתיתי הגדול ביותר שנעשה בישראל עד כה, ומעיד על קפיצת מדרגה בתפיסת התחבורה בישראל, בדגש על תחבורה ציבורית, קישוריות ונגישות.

חיים גליק, מנכ"ל נת"ע אמר כי "נת"ע גאה בהחלטת הממשלה לאשר את קו המטרו M2, ורואה בהחלטה הבעת אמון במקצועיותה של נת"ע ובניסיונה המקצועי הייחודי בהסעת המונים מעל ומתחת לפני הקרקע. בימים אלה החלו בעבודתן חברות הניהול הבינלאומיות שנבחרו לקדם את פרויקט התשתיות הגדול בישראל".

נועה אורן משנה מנכ"ל מטרו ציין כי "זהו עוד צעד חשוב בקידום פרויקט רשת המטרו, שיעלה את ישראל על מפת התחבורה הציבורית העולמית. הנוף של מטרופולין גוש דן וסביבותיו עתידם לשנות את פניהם ולבשר על עידן חדש בשגרת היומיום של הנוסעים ודפוסי התחבורה, מכפר סבא ועד רחובות".

פרויקט המטרו
פרויקט המטרו. צילום: חדשות מבזק לייב

Back to top button