חדשות הארץמבזקים

הטייס לשעבר שנפצע בעינו בהפגנה הודף את הטענות: "זה פייק מוחלט"

במהלך היום (שישי) סערו הרוחות ברשתות החברתיות ובערוצי התקשורת בעקבות דיווחים על פעיל שמאל מ"אחים לנשק", שנפצע קשה בעינו בעקבות פגיעה של מכתזית בעת ההפגנה שאירעה ביום רביעי האחרון בנתיבי איילון.

בהודעה בטוויטר שפרסם דני גלנט נכתב: "הניתוח לא הצליח, אודי אורי, טייס מסק"ר לשעבר, איבד את עינו לאחר שנפגע ממכתזית בערב יום רביעי. אודי, בקרב הכי חשוב בחייו, הקריב עין למען הדמוקרטיה. נכון לנו עוד מאבק ממושך על צביונה של מדינת ישראל. כאן לא תהיה דיקטטורה. כאן לא תהיה מדינת הלכה. תסמכו עלינו ועל גיבורים כמו אורי."

אלא שהדיווחים לא היו מדויקים. אל"מ במיל' אודי אורי טייס קרב בעברו בחיל האוויר, השתתף בהפגנה בנתיבי איילון ביום רביעי האחרון וחטף סילון מהמכת"זית. כתוצאה מכך הוא סובל בשבר בארובת העין, שטפי דם וחתכים בעפעפיים. הוא עבר ניתוח מוצלח בבית החולים איכילוב בתל אביב לתיקון קרעים בעפעפיים וככל הנראה לא נשקפת סכנה למאור עיניו.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

בראיון בערוץ 12 התייחס אל"מ במיל' אודי אורי לדיווחים ואמר כי מדובר ב"פייק מוחלט". לדבריו, "גיליתי את זה בשעה – שעה וחצי האחרונה. אני לא יודע מי הפיץ את זה. מה שרץ ברשתות זה שעברתי ניתוח, הוא לא הצליח ואיבדתי את העין. זה לא נכון. עברתי אתמול ניתוח שהיה בכלל לתקן קרעים שהיו בשני העפעפיים שלי. הניתוח הזה מאוד הצליח והמנתח עשה עבודה מצוינת". דברים דומים אמר גם בריאיון בערוץ 13.

צילום: מתוך הריאיון של הטייס לשעבר בערוץ 12
צילום: מתוך הריאיון של הטייס לשעבר בערוץ 13

דני גלנט שפרסם את הדיווח לראשונה פרסם לפני דקות אחדות ציוץ ובו כתב: "עדכון משמח מבית החולים באיכילוב, מהדקות האחרונות, ותיקון למה שכתבתי לפני מספר שעות. אודי עבר ניתוח בעפעפיים. מצב העין עדין לא ברור אולם לשמחתי, הוא לא איבד את מאור עינו. מאחל לאורי החלמה מהירה ושיחזור לאיתנו במהירות. שבת שלום."

ממחאת המילואימניקים אחים לנשק נמסר: "אל"מ במיל' אודי אורי, גיבור ישראל ואח לנשק, הוא הפצוע הקשה הראשון של הקרב נגד ההפיכה המשטרית. אתמול והיום אנשי מחאת המילואימניקים אחים לנשק היו סביב מיטתו של אורי שנפגע בעינו ממכת"זית ברביעי האחרון באיילון ומתמודד עם שטפי דם רבים בעינו. הוא כרגע לא רואה בעינו, וצפוי לעבור ניתוחים נוספים שבתקווה ישיבו את ראייתו."

עוד ציינו כי "אל"מ אורי הוא לוחם רב הישגים ואיש חזק מאין כמותו. אנחנו דואגים לו ושומרים לשלומו, ויודעים כי הפגיעה לא תעצור אותו. כמו כן אנו מזכירים שיש עוד שלושה מאושפזים באיכילוב, שנפגעו קשות מהאלימות שהפעילו כוחות המשטרה בהוראת השר לכישלון לאומי איתמר בן גביר. אנחנו קוראים לנתניהו ולרה"מ בפועל לוין: אתם אחראים לשלום האזרחים הישראלים, עצרו את ההפיכה המשטרית שקורעת את העם ומסכנת את ביטחון ישראל".

ראש הממשלה לשעבר ויו"ר האופוזיציה, יאיר לפיד התייחס אף הוא למקרה וכתב בטוויטר שלו: "רגע לפני השבת היתה לי שיחה ארוכה עם אודי אורי, טייס קרב לשעבר, שנפגע בעינו מפגיעת מכת״זית במאבק על הדמוקרטיה הישראלית. אנחנו עדיין מקווים שאפשר יהיה להציל את העין, אבל אודי אמר לי, ״גם אם אאבד אותה, כמה שזה מוזר להגיד, בשביל הדמוקרטיה זה נראה לי מחיר סביר". אודי הוא גיבור ישראלי ופטריוט אמיתי. הודיתי לו על המאבק הבלתי מתפשר שלו ושל חבריו. הנחישות שלהם מעוררת השראה. אני קורא למשטרה לא לפגוע בזכות המחאה ולהמנע מאלימות. אנשי המחאה הזאת הם אזרחים הנאבקים בדיוק למען הדברים שהמשטרה מאמינה בהם: שלטון החוק ועוצמתה של הדמוקרטיה הישראלית".

אודי אורי
צילום: פייסבוק טובה פריידמן

Back to top button