מבזקיםפוליטי / מדיני

יאיר לפיד: "אני קורא מפה לבני וגדי, די! מספיק! צאו משם!"

ראש האופוזיציה יאיר לפיד נאם בעצרת המחאה המרכזית בקפלן. לדבריו: "מול הקושי, מול הייאוש, מול הקיצוניות, אני מתחייב בפניכם: אנחנו נמשיך לעבוד אתכם ובשבילכם עד שזה שנשלח את הממשלה הזו הביתה. מאחורי הקלעים, לפני הקלעים, זה יקרה. חוק הגיוס יפול, הממשלה הזו תיפול, מדינת ישראל קום תקום מחדש. אני קורא מפה לבני וגדי, די! מספיק! צאו משם! די עם מסיבות העיתונאים, די עם האולטימטומים הריקים, צאו! אם לא הייתם יושבים בממשלה כבר היינו אחרי עידן נתניהו ובן גביר. זה שנתניהו עדיין בשלטון רשום כבר על שמכם."

עוד מדבריו: "הממשלה אומרת לנו שאנחנו לא אזרחים, אנחנו נתינים. הם יעשו מה שהם רוצים, ואנחנו רק נשלם מיסים ונשלח את הילדים שלנו לצבא. הם טועים.
הם אומרים לנו "נמות ולא נתגייס" ובינתיים הילדים שלנו מתים כי הם כן התגייסו. נתניהו ממשיך עם הטריקים והשטיקים. הודעות שיקריות לבג"ץ, ישיבות ממשלה מפוברקות. את מי הוא מרמה? את הלוחמים שלנו. את המשפחות שלהם."

הוא הוסיף: "לא יעזור לו. זה לא יצליח להם. הממשלה הזו היא לא המדינה. הממשלה הזו היא אסון שקרה למדינה. עם הממשלה הזו לא ננצח את המלחמה.
הם איבדו שליטה. 1,500 הרוגים ונרצחים, הצפון מרוסק, הכלכלה מתפרקת. זה על שמם. זה על ראשם, זה באשמתם.
אף אחד לא ישכנע אותי שאין אלטרנטיבה. אף אחד לא ישכנע אותי שהממשלה האיומה הגזענית והמשיחית הזו היא הדבר הכי טוב שהמדינה הזו יודעת להציע לאזרחיה."

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן
יאיר לפיד
צילום: אלעד גוטמן

עוד אמר: "אני קורא מפה לבני וגדי, די! מספיק! צאו משם! די עם מסיבות העיתונאים, די עם האולטימטומים הריקים, צאו! אם לא הייתם יושבים בממשלה כבר היינו אחרי עידן נתניהו ובן גביר. הם כבר היו נעלמים מחיינו לפני חצי שנה. זה שנתניהו עדיין בשלטון רשום כבר על שמכם. בערב יום העצמאות הייתי פה ליד, בכיכר החטופים. פגשתי שם את אמילי האנד, הילדה החטופה שחזרה משבי החמאס. היא בת תשע. היא חזרה מהמקום הכי קשה ונורא בעולם, וזה מה שהיא בחרה לעשות בחג."

יאיר לפיד
צילום: אלעד גוטמן

הוא המשיך: "יומיים אחר כך נתניהו השווה את המפגינים כאן למפגינים האנטישמים בקמפוסים בארצות הברית. השווה בין שונאי ישראל לאמילי, למשפחות החטופים, לאנשים שהם התקווה של המדינה הזו. התקווה של השפיות. מעבר לכביש, בכיכר המוזיאון, בגשר בגין, קוראות משפחות החטופים: "תצילו אותם."; "תצילו אותנו." זה המאבק הצודק בתולדות המדינה. אין ולא יהיה נצחון בלי שהם יחזרו הביתה. אנחנו נמשיך להיאבק איתם עד שכולם יחזרו הביתה."

לפיד סיכם: "מול הקושי, מול הייאוש, מול הקיצוניות, אני באתי לבקש מכם: תאמינו בעצמכם. תאמינו בכוח שלכם. אתם תעצרו את חוק ההשתמטות, אתם תשנו את הכיוון שבו המדינה הזו הולכת, יחד נשלח אותם הביתה. אני מתחייב בפניכם, אני נשבע בפניכם, אנחנו נמשיך לעבוד אתכם ובשבילכם עד שזה יקרה. מאחורי הקלעים, לפני הקלעים, זה יקרה. חוק הגיוס יפול, הממשלה הזו תיפול, מדינת ישראל קום תקום מחדש. עם ישראל, אל ייאוש, השינוי בדרך."

8 תגובות

  1. אתה דביל, הלוואי בחירות ושוב הימין ייקח, ואז שוב תדאג לשחקנה ברסלר לבמה, אהוד ברק ייצא מהחור שהוא נכנס לתוכו, תבעירו את קפלן וזה לא יעזור לכם!!!! לא תקום מדינה פלסטינית, בואו נראה אתכם מסכימים לבחירות בדצמבר? לא יהיה כי הבטחתם לביידן😜😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂 לא תקום ולא תהיה מדינה פלסטינית בישראל‼️‼️‼️‼️‼️

Back to top button