אינטרנטמבזקים

גם אתם קיבלתם את ההודעה הזו? היו רגועים – זה פייק מוחלט!

ביממה האחרונה מופצת הודעה בקבוצות בוואטסאפ ובפלטפורמות מדיה חברתית כמו פייסבוק אשר מזהירה מפני הונאה של קבוצת אנשים שמתחזה לפקידי משרד הפנים שבוזזים מבתי מגורים.

דלת - בית - פתיחת דלת
אילוסטרציה. Image by pressfoto on Freepik

בהודעה שמופצת נטען בין היתר כי האנשים שמתחזים מגיעים לבתים ומציגים בפני הדיירים מסמכים הנושאים את הלוגו הרשמי של משרד הפנים. במהלך שהותם בבית הם בוזזים לכאורה ועוזבים עם השלל.

וכך נכתב בהודעה שמופצת: "היזהרו, הדרך האחרונה לשדוד בית היא קבוצה שעוברת מדלת לדלת ומעמידה פנים שהם קציני משרד הפנים. יש להם מסמכים ונייר מכתבים ממשרד הפנים והם טוענים שהם מאשרים שלכולם יש תעודת זהות תקפה למפקד הקרוב. הם בוזזים בתים.
שימו לב, לא ננקטה יוזמה כזו על ידי הממשלה. אנא שלחו את המידע לצ'אט הקבוצתי בשכונה שלך. הם נמצאים בכל מקום והם נראים ייצוגיים. אנא התריעו בפני המשפחה והחברים. יש להם מחשב נייד, מכונה ביומטרית ורשימת שמות. הם מציגים רשימה ומבקשים מידע. הכל מזויף!"

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

עוד נכתב בהודעה: "נא לעדכן נשים, במיוחד אם הן לבד בבית, אל תכניסו אותם. היו ערניים! דפקו אצלי היום אחרי צהריים , , לא פתחתי כי ראיתי את ההודעה הזאת לפני, והוא נאם לי שזה חובה ואני ייכנס לרשימת המסרבים וכו…. כמובן שביררתי מול משרד הפנים ואין כרגע סקר וגם שהיה התבצע רק דרך האתר אן בטלפון זהירות אמיתי 😡"

אז ראשית נרגיע ונעדכן שמדובר בהודעה מזויפת לחלוטין. ולא רק שהיא מזויפת אלא מדובר בהודעה שנכתבה במקור בשפה האנגלית שיובאה מחו"ל ותורגמה לעברית, כפי שניתן לראות בסגנון הכתיבה של תוכן ההודעה.

מבדיקה שערכנו מדובר בהודעה ישנה שהופצה לראשונה כבר באוקטובר 2017. היא המשיכה להתפרסם מעת לעת במשך השנים במדינות רבות כמו: הודו, בריטניה, מלזיה וסינגפור. כעת היא עשתה עלייה גם לישראל ומופצת כאמור ברשתות. אז היו רגועים – זה פייק מוחלט! נציין כי גם ההודעה המקורית איננה מתבססת על מידע מהימן.

ההודעה המקורית בשפה האנגלית
ההודעה שהופצה במהלך השנים במדינות שונות
ההודעה שהופצה במהלך השנים במדינות שונות

Back to top button