סרטונים

ראש הממשלה בנימין נתניהו בטקס ״מסדר כנפיים" בבסיס חיל האוויר בחצרים

ראש הממשלה בנימין נתניהו בטקס ״מסדר כנפיים" בבסיס חיל האוויר בחצרים:

״הטייסים, הטייסת והנווטת החדשים, שומרי השמיים שלנו, ברכות חמות לכם. ברכות חמות למשפחות שלכם, שנטעו בכם את השאיפה להגיע רחוק וגבוה. אני מאמין, שהם נטעו בכם גם את היכולות. שאיפה אינה מספקת – שאיפה ויכולות. כל הכבוד לכם.

אני רוצה להזכיר כאן את אחד מגדולי הטייסים שקמו לנו ב-75 שנותיה של מדינת ישראל – דני שפירא ז״ל. נפרדנו ממנו לפני כמה חודשים, כשנפטר בגיל 97, ומאחוריו שובל כביר של הישגים בבניין כוחו של חיל האוויר. דני הטיס עשרות סוגים של מטוסים, אחרי ששלט שליטה מלאה במערכות ההפעלה שלהם. הוא היה נוהג לומר: ׳אפשר לאלף את החיה הזאת׳, כשבכל פעם ידיו אוחזות ב'סטיק' של מטוס אחר, של ׳חיה אחרת׳.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

כמי שלחם במלחמת העצמאות, דני שפירא השתייך לטייסת הקרב הראשונה שלנו. הוא וחבריו ה'צברים׳ סימלו את המעבר מצוותי אוויר שגויסו בחו״ל – לטייסים שהוכשרו על אדמת הארץ, ובשמי הארץ.

ואתם, אתם נושאים עכשיו באחריות לביטחון ישראל. אחריות שאתם רואים משמי הארץ, מעל הקרקע, ב'קוקפיט', וזה הגורם שמדרבן אתכם לניצחון בשעת מבחן. לאויבינו יש יתרון כמותי: בשטח, בגודל האוכלוסייה, לעיתים במשאבים. המענה לכך מצידנו, הוא יתרון איכותי.

לכישורי האדם, לרוח האדם מצטרפת העוצמה הטכנולוגית, אבל הטכנולוגיה אינה מייתרת את האדם. היא מוסיפה ליכולותיו נדבכים חיוניים, שנותנים מענה לתחכום הנדרש בשדה הקרב – ביבשה, בים ובאוויר. ואולי קודם כל באוויר.

לפני ימים אחדים ביקרתי במפעלי התעשייה האווירית, והתרשמתי עמוקות מכלי ההגנה וההתקפה שאנחנו מפתחים. אמרתי שם למומחים הנפלאים שפגשתי: "המטרה שלנו היא לפתוח פער על כל דורשי רעתנו, בשילוב של בינה אנושית ובינה מלאכותית״. כדי להגדיל את הפער, אנחנו ממשיכים לצייד את חיל האוויר בכלי טיס חדשים ובמיטב האנשים, בצוותי האוויר, בצוותי הקרקע, בגברים ובנשים שעומדים כאן לפנינו במגרש המסדרים. כל הכבוד לכם.

אבל כל זה, מכובדיי, לא אומר שההצלחה שלנו מובטחת באופן אוטומטי. להפך: אנחנו נזהרים משאננות, אנחנו מגלים קשב מלא, דריכות ומוכנות לכל קשת האיומים.

אני רוצה להוסיף דבר, שהוא צריך להיות מובן מאליו, ואני חושב שהוא מובן מאליו: אויבינו אינם מבחינים בין מחנה אחד למחנה אחר, בין חילונים, דתיים או חרדים. הם גם לא מבחינים בין יהודים ללא-יהודים. מבחינתם, כולנו מטרה לפגיעה, ויותר מזה – כולנו יעד להשמדה. לכן, כולנו חייבים להתייצב יחד כדי להגן על המדינה שלנו.

אמרתי זאת אתמול בבה"ד 1, אני אומר פה היום גם בטקס הסיום הזה: יש לנו מדינה אחת, יש לנו צבא אחד, יש לנו בית אחד. נשמור על הבית יחד ונחזור הביתה בשלום – וכשיגיע יום פקודה, נתייצב לדגל מלוכדים ונחושים כאגרוף המחץ.

אני חייב להגיד, שאנחנו עושים זאת בשנים האחרונות, כמו גם קודם לכן. אנחנו משנים את המשוואה מול דורשי רעתנו – בהרתעה, בהגנה ובהתקפה. עשינו זאת לפני שנתיים וחצי במבצע 'שומר חומות׳, כשהסבנו את החמאס עשור לאחור, לא פחות מזה. חיסלנו לו את היכולת האווירית, את היכולת הימית, את מנהרות הטרור, את מנהרות ההגנה, מה שקרוי 'המטרו'. הסבנו אותו עשר שנים אחורה, ולחיל האוויר היה חלק מאוד מאוד משמעותי בזה.

עשינו זאת לפני חודש וחצי במבצע 'מגן וחץ', כשחיסלנו את הפיקוד הבכיר של הגי'האד האיסלאמי. לחיל האוויר היה חלק חשוב מאוד בזה. עשינו זאת שוב, לפני כמה ימים, כשמל"ט של צה"ל חיסל מהאוויר חוליית מחבלים בפאתי ג'נין שהייתה בדרכה לפיגוע. מיותר לומר, לחיל האוויר היה חלק חשוב מאוד בזה. כל הדוגמאות הללו מוכיחות את העיקרון שמנחה אותנו: מי שמנסה לפגוע בנו – אנו פוגעים בו – ובעוצמה יתרה.
 
אנו פועלים ללא הרף נגד הניסיונות של איראן וגרורותיה לפתוח נגדנו חזיתות של טרור – בסוריה, בלבנון, בעזה, ביהודה ושומרון.

אנחנו פועלים גם נגד הניסיונות של איראן לפתח תאי טרור ויכולת של טרור גם במדינות השכנות לנו, שאינן מדינות בעימות איתנו.

לא ניתן לאיראן להיאחז בגבולותינו, לא נאפשר לה להקים מפעלים של נשק מדויק בלבנון וסוריה, וכמובן שלא נשלים עם כוונותיה של איראן לפתח ארסנל גרעיני.
 
גם אם ייחתם הסכם בין ארה"ב לאיראן על תכנית הגרעין שלה – ההסכם הזה לא יחייב אותנו.

אנחנו נשמור על זכותנו ועל חובתנו להגן על עצמנו, בכוחות עצמנו, מפני כל איום שהוא, בכל מקום במזרח התיכון – ולחיל האוויר יש ויהיה חלק חשוב מאוד בזה

ולכן בוגרי ובוגרות מסדר כנפיים 186, סיימתם עכשיו מסלול ארוך ותובעני. מעכשיו אתם שותפים מלאים למשימות הליבה של חיל האוויר. כובד האחריות מונח על הכתפיים – ביטחון המדינה מוטל על הכנפיים. זוהי הזכות וזוהי המחויבות שמופקדות בידיכם. כולנו סומכים עליכם. כולנו גאים בכם – וכולנו מצדיעים לכם. בהצלחה מעומק הלב״.

וידאו: איתי בית און, לע״מ
סאונד: בן פרץ, לע״מ

הבהרה: התוכן בכתבה מתפרסם באופן אוטומטי מעמוד היוטיוב על ידי IsraeliPM – התוכן והמדיה באחריות המפרסם בלבד.

13 תגובות

  1. Significa que os territórios vizinhos consegue usar o segredo de Israel para ganhar as guerras com a Estrela de Davi escondido eles se declarou descendência de Davi irmãos e primos, significa uma guerra em territórios vizinhos é improvável porque todos tem acesso livre ao armamento de Davi comprado nas indústrias de Israel e Jerusalém empresas de tecidos, água e sal do mar morto .

  2. Deus olhou para Israel : é necessário que o filho desça na terra porque a potestades quer enganar minha noiva . Então Jesus se deparou frente a frente com a noiva do Pai dele e viu a potestades seduzindo sua Madrasta. Jesus seguiu com a missão em salvar a noiva de Deus . Jesus precisava morrer na cruz porque Eva vendeu tudo por um fruto proibido . Quando Jesus morreu resgatou os inocentes do inferno incluindo as milhares de crianças mortas que supostamente poderia ser Jesus. A partir deste dia o inferno foi julgado e não pode levar ninguém para o inferno antes do dia do julgamento final. Nenhum ser humano pode ser julgado em Israel ninguém pode ser julgado antes de viver mil anos, e os Cristãos não pode ser julgado antes de 120 anos. Este é motivo que Israel não quer trocar Deus por Jesus porque eles tem direito de viver mil anos na terra e os Cristãos tem direito de viver 120 anos. Deus Colocou Israel para escolher Jesus ou o Diabo e Israel escolheu Deus primeiro amor por intermediário de Moisés.

  3. ان شاءالله الله کے دشمن اسرائیل كا نام پاکستان الحمدلله ان شاءالله الله کے دشمن برطانیه کا نام پاکستان الحمدلله

  4. O segredo é fazer em um ombro a estrela de Davi e em outro ombro a estrela de Davi com cajado de Moisés e de Arão na parte interna da estrela de Davi com cinco bocas engolindo 5 cabeça de cobra no Brasão Militar unindo a força de Davi com poder De Moisés.

  5. یہودی اندر سے بدترین یہودی باھر سے شعیہ ھندو عیسائ سارے غیر مسلم اسلام قبول کرلیں ادارہ سپه سالار اعظم محمد رسول الله صلى الله عليه وسلم کا نصاب ساری دنیا پڑھے الله اكبر

  6. חחחח מה קורה דאעשששש הרי מי שהורג ילדים נשים מבוגרים הוא יותר גרוע מדאעשששש איש הטרור שנואם הוא זה שעשה את חמאס לעם ישראל ישר כוח

  7. لا اله الا الله الله کے دشمن اسرائیل کا نام پاکستان ان شاءالله الله کے دشمن برطانیه كا نام پاکستان ان شاءالله ان شاءالله اسرائیل برطانیه امريكه روس ان سب کی فوج کے سپه سالار کے سر پر اٹم بم مارے گا ادارہ سپه سالار اعظم محمد رسول الله صلى الله عليه وسلم مسجد نبوى صلى الله عليه وسلم میں بیٹھ کر ان شاءالله

  8. لا اله الا الله اهل دنیا اسلام قبول کرلیں اسلام نام ھے قرآن اور محمد رسول الله صلى الله عليه وسلم کے فرمان کا ادارہ سپه سالار اعظم محمد رسول الله صلى الله عليه وسلم كا نصاب ساری دنیا پڑھیں وہ آپ کو قرآن اور محمد رسول الله صلى الله عليه وسلم کے سارے صحیح فرمان مہیا کرتا ھے الحمدلله

Back to top button