חדשות הארץמבזקים

121 בני אדם טבעו מתחילת עונת הרחצה, מהבוקר ארבעה במצב קשה ואנוש

משעות הבוקר (שבת) טבעו ברחבי המדינה ארבעה בני אדם. בשעה 09:32 הוזעקו צוותי מד"א בעקבות דיווח שהתקבל על טביעה בחוף דלילה באשקלון.

חובשים ופראמדיקים של מד"א העניקו טיפול רפואי לגבר כבן 80 ופינו אותו לבית החולים ברזילי במצב אנוש תוך כדי פעולות החייאה.

חובש רפואת חירום במד"א ירון קפח סיפר: "כשהגענו לחוף חברנו למצילים שמשו את הגבר מהמים והתחילו בפעולות ההחייאה. המשכנו את הטיפול הרפואי וביצענו פעולות החייאה ממושכות שכללו הנשמות, עיסויים ומתן תרופות. הכנסנו את הגבר תוך המשך פעולות מצילות חיים לניידת טיפול נמרץ ואנחנו מפנים אותו לבית החולים כשמצבו קריטי."

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

עשר דקות לאחר מכן, בשעה 09:42 התקבל דיווח במוקד 101 של מד"א במרחב שרון על טביעה בחוף שדות ים. חובשים ופראמדיקים של מד"א העניקו טיפול רפואי לגבר כבן 40 ופינו אותו לבית החולים הלל יפה במצב קשה כשהוא מורדם ומונשם.

פראמדיקית מד"א תמר יובל סיפרה: "כשהגענו לחוף ראינו את הגבר שוכב בסמוך לקו המים בחוף הלא מוכרז כשהוא מחוסר הכרה. אזרחים שהיו בחוף סיפרו לנו שהם ראו אותו במים ומשו אותו לחוף. הענקנו לו טיפול רפואי מציל חיים שכלל מתן תרופות והנשמה ופינינו אותו לבית החולים כשמצבו קשה."

בשעה 10:01 התקבל דיווח במוקד 101 של מד"א במרחב לכיש על טביעה ברצועת חוף לא מוכרזת צפונית לחוף זיקים. חובשים ופראמדיקים של מד"א העניקו טיפול רפואי לנער בן 16 ופינו אותו לבית החולים ברזילי במצב קשה כשהוא מורדם מונשם.

חובש רפואת חירום במד"א ג'קי סרדס סיפר: "הגעתי עם האמבולנס לחלקו הצפוני של החוף ובאמצעות טרקטורון הגעתי עד לנער ששכב על החול בחלק הלא מוכרז של החוף. גולשים שהיו במקום סיפרו לי שהם ראו אותו במצוקה במים וחילצו אותו לחוף. הענקתי לו טיפול רפואי ראשוני בחמצן והעברתי אותו לניידת טיפול נמרץ של מד"א שם הפראמדיק הנשים את הנער ופינה אותו לבית החולים במצב קשה."

על פי נתוני ארגון בטרם לבטיחות ילדים מתחילת שנת 2023 טבעו למוות 7 ילדים. עוד עולה מהנתונים כי בחמש השנים האחרונות (2018-2023) טבעו למוות 107 ילדים ובני נוער, 11% מהם טבעו בים.

אורלי סילבינגר, מנכ"לית ארגון בטרם לבטיחות ילדים ציינה כי "החופש הגדול רק התחיל וכבר אנחנו רואים עלייה במקרי טביעות ילדים ובני נוער. הים הוא מסוכן ומתעתע אפילו לשחיינים מקצוענים. אני קוראת להורים ולבני הנוער, אל תגידו 'לי זה לא יקרה'. נכנסים לים רק בחוף מוכרז וכשיש שירותי הצלה בחוף. במקרה של סחף, הדרך הנכונה היא לפעול כנגד האינסטינקטים הטבעיים ולא להילחם בזרם. מומלץ לצוף ולשחות לאט עם הזרם לעומק ולצד עד שיוצאים ממנו ".

בשעה 10:45 התקבל דיווח במוקד 101 של מד"א במרחב שרון דיווח נוסף על טביעה והפעם בחוף נעורים צפונית לנתניה. חובשים ופראמדיקים של מד"א העניקו במקום טיפול רפואי לגבר בן 55 וביצעו בו פעולות החייאה. כאשר ליבו שב לפעום, הם פינו אותו לבית החולים לניאדו במצב קשה כשהוא מורדם ומונשם.

פראמדיק מד"א איהב עליאן סיפר: "כשהגענו לחוף חברנו למצילים שמשו מהים גבר כבן 55 כשהוא מחוסר הכרה ללא דופק וללא נשימה והתחילו בפעולות ההחייאה. המשכנו את הטיפול הרפואי שכלל הנשמות, עיסויים ומתן תרופות וכאשר ליבו שב לפעום הכנסנו אותו לניידת טיפול נמרץ ופינינו אותו לבית החולים כשמצבו קשה."

מתחילת עונת הרחצה (29.3.23) עד היום (1.7.23 בשעה 13:00) החובשים והפראמדיקים של מגן דוד אדום העניקו טיפול רפואי ל- 121 בני אדם שטבעו ונמשו מהים, מהבריכות וממאגרי המים השונים ברחבי הארץ. 26 טבעו למוות, שניים פונו במצב אנוש, חמישה במצב קשה, 16 במצב בינוני ו- 72 במצב קל.

מד"א ירקון - חוף ים - אמבולנס - אירוע טביעה
אילוסטרציה. צילום: תיעוד מבצעי מד"א

Back to top button