מבזקיםפוליטי / מדיני

מנדלבליט נגד דברי אלשיך: "סיים את כהונתו כמפכ"ל לפני שהוחלט על הגשת כתב האישום"

היועץ המשפטי לשעבר שהחליט על הגשת כתבי האישום נגד בנימין נתניהו, אביחי מנדלבליט, הגיב לפני זמן קצר (רביעי) לדברי המפכ"ל לשעבר, רוני אלשיך הבוקר במהלך ריאיון בגל"צ בו אמר כי "לא היה אפשר לצפות שנתניהו לא יתפטר" ואומר שלא כך היה המצב.

"דבריו של ידידי רוני אלשיך אינם משקפים את הליך קבלת ההחלטות בתביעה הכללית בקשר לתיקי האלפים." פתח מנדלבליט את דבריו והוסיף, "נושא המשך כהונתו של בנימין נתניהו כראש ממשלה מעולם לא עלה ולא יעלה על הדעת שיעלה במסגרת הדיונים לצורך קבלת ההחלטות בתיקי האלפים."

עוד אמר: "הדבר היחיד שניצב לנגד עינינו היה האם יש ראיות להעמדה לדין של נתניהו והאם יש אינטרס ציבורי בכך. לדעתי ולדעת כל גורמי התביעה אז הדבר איננו רלוונטי לחלוטין לצורך קבלת ההחלטה אז, וזו עמדתי גם היום. למען הדיוק יש לציין גם שאלשיך סיים את כהונתו כמפכ"ל לפני שהוחלט על הגשת כתב האישום."

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

"בכל מקרה, למען הסר כל ספק, צוות קבלת ההחלטות בדיונים הרבים שהיו בפניי בנושא לא דן מעולם בנושא כהונתו של ראש הממשלה". סיים מנדלבליט את דבריו.

בפרקליטות הגיבו אף הם לדברי אלשיך ואמרו: "בתגובה לפרסומים, מהפרקליטות נמסר כי כל אמירה כאילו בהחלטה על הגשת כתב אישום היו מעורבים שיקולים לא ענייניים, היא מופרכת. כתב האישום בתיקי האלפים הוגש לפי חומר הראיות ועל בסיס שיקולים מקצועיים בלבד. מר אלשיך לא היה שותף לדיונים בהם הוחלט על הגשת כתב אישום."

ארכיון. צילום: עדינה ולמן, דוברות הכנסת

Back to top button