מבזקיםמשפטי/פלילי

תיעוד מיוחד: כך נעצרו מיידי אבנים בני 12 עד 14

בעקבות שני מקרים שהתרחשו בחודש שעבר בסילוואן שבהם נצפו מספר נערים המיידים אבנים לעבר רכבים, החלה חקירה בתחנת שלם של מחוז ירושלים. בשני המקרים שהתרחשו בחודש שעבר נגרמו נזקים לכלי הרכב אולם לא היו נפגעים.

כבר בראשית החקירה במשטרה, התבררה השיטה: אותם חשודים היו עוצרים כלי רכב שנסעו בכביש, ולאחר שהיו בודקים את זהות יושבי הרכב והאם מדובר ביהודים – היו מיידים לעברם אבנים. בעקבות מקרים אלו החליט מפקד תחנת שלם סנ״צ דביר תמים להוביל פעילות יצירתית, סמויה ויזומה ללכידתם של מפרי הסדר האלימים בשעת מעשה.

בתאריך 23.5 שוטרי ובלשי תחנת שלם של מחוז ירושלים יחד עם לוחמי מג״ב בהובלת מפקד התחנה, ביצעו פעילות סמויה והתחפשו לאזרחים הנוסעים ברכבים אזרחיים במטרה לאתר וללכוד את החשודים באזור. במהלך הפעילות, יודו אבנים לעבר הרכבים הסמויים שבהם נסעו כוחות המשטרה. אז חתרו השוטרים למגע ולאחר מרדף רגלי קצר עצרו 2 חשודים, בני 14 תושבי סילוואן בגין יידוי האבנים לעברם.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן
שוטרת סמויה
צילום: דוברות המשטרה
שוטר סמוי
צילום: דוברות המשטרה

החשודים נלקחו לחקירה בתחנת שלם, במהלכה נחשפה מעורבותם של שני חשודים נוספים בידויי האבנים (12,14 תושבי סילוואן). גם החשודים הללו נעצרו בשבועיים האחרונים לחקירה במשטרה.

בסיום החקירה במחוז ירושלים גובשה תשתית ראייתית למעורבותם של ארבעת החשודים בארבעה אירועים שונים של יידויי אבנים שהיו בתקופה האחרונה במזרח ירושלים לעבר רכבים שבהם נסעו יהודים באזור על רקע לאומני. עם סיום החקירה היום צפויה הפרקליטות להגיש נגדם כתב אישום.

צילום: דוברות המשטרה

מפקד מחוז ירושלים ניצב דורון תורג׳מן התייחס לפעילות בהערכת מצב שהתקיימה לאחריה במחוז ירושלים ואמר: ״ידויי אבנים עלול לסכן חיים ולפגוע בחפים מפשע, בין אם מתבצע ע״י בגירים או ע״י קטינים, שחלקם לצערנו בגיל צעיר מאוד על גבול האחריות הפלילית. כל מי שמנסה לפגוע בחיי אדם, בפרט על רקע לאומני – צריך להיעצר ועלינו לעשות הכל בכדי למצות עמו את הדין. הפעילות שהובילו בתחנת שלם לאחרונה, נגד מיידי האבנים בסילוואן, ממחישה יותר מכל את היוזמה, הנחישות והיצירתיות המצופה מכל מפקד או שוטר בירושלים בהתמודדות מול מפגעים, מפרי סדר וכל מי שמסכן את שלומם ובטחונם של אזרחים ומשתמשי הדרך. אנחנו נמשיך לפעול בכל הכלים והאמצעים שברשותנו במטרה לשמור על שלום הציבור ובטחונו״.

מפקד תחנת שלם סנ”צ דביר תמים שהוביל את הפעילות בשטח אמר: ״בהתאם למדיניות מפקד מחוז ירושלים, אנו ממקדים מאמצים ומבצעים פעילות נחושה ובלתי מתפשרת נגד מפגעים ומפרי סדר אלימים המנסים לפגוע במשתמשי הדרך. במקרה זה הוצאנו אל הפועל פעילות יזומה, יצירתית ונחושה שהובילה למעצרם של החשודים. נחשפנו ולא בפעם הראשונה, לנערים בגיל צעיר מאוד שניסו לפגוע ביהודים שנסעו בציר על רקע לאומני. מעשיהם החמורים היו יכולים להוביל לפגיעה בחיי אדם ולכן הייתה חשיבות רבה מבחינתנו לעצור אותם בהקדם ולמצות עמם את הדין״.

צילום: דוברות המשטרה

Back to top button