סרטונים

דברי ראש הממשלה בנימין נתניהו בטקס הזיכרון הממלכתי לחללי מערכות ישראל, בהר הרצל בירושלים

ראש הממשלה בנימין נתניהו בטקס הזיכרון הממלכתי לחללי מערכות ישראל, בהיכל הזיכרון בהר הרצל בירושלים:

"אחיי ואחיותיי, בני המשפחות השכולות,

אני חלק מכם, חלק ממשפחת השכול. אני מכיר את העצב והיגון, את הגאווה והגעגועים. ואני מכיר את הרצון שלנו, המשפחות, להנציח את זכרם של יקירינו, אהובינו, שמסרו נפשם עבורנו, עבור המדינה שלנו ועבור העם שלנו.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

אחד משיאי השירות הצבאי המרשים של רב-סרן בר פלח זיכרונו לברכה, מחטיבת הנח"ל, היה הביקור שלו באתרי השואה בפולין. אחרי שביקר בעיירה שבה נקברו יחד מאות תינוקות יהודים. אמר בר: "נשבעתי לעצמי – העם היהודי לא יעבור זאת שוב. לא כל עוד צה"ל מוכן. לא כל עוד אני כאן". בר לא כאן. הוא נפל לפני שבעה חודשים בקרב מול מחבלים. אבל רוחו האיתנה איתנו במלוא עוצמתה.

"אחי גיבור" – כך נקרא מיזם ההנצחה לרב-סרן בר פלח. "אחי גיבור" – כדי לשמר את ערכיו של בר בקרב בני הנוער: אהבת המדינה, נתינה לעם ושירות צבאי ללא חת. "אחי גיבור": אחווה – וגבורה. השנה יותר מתמיד, ביום הזיכרון לגיבורי האומה נזכור שאחים אנחנו: יהודים, דרוזים, מוסלמים, בדואים, נוצרים, צ'רקסים. אחים לשירות, אחים לנשק, אחים לדם.

כלוחם ומפקד בסיירת מטכ"ל, איבדתי אחים לוחמים: זוהר ליניק מיהוד, חיים בן יונה מקיבוץ יחיעם ודוד בן חמו מבאר שבע שמת בזרועותיי. כעבור כמה שנים איבדתי את אחי הבכור יוני, שנפל בראש לוחמיו שנחלצו לשחרר את החטופים באנטבה.

התרגשתי אתמול לראות את האלוף יוסי בן-חנן, גיבור ישראל בעל עיטור העוז, ליד קברו של אחי. לפני 50 שנה, במלחמת יום הכיפורים, בקרבות ברמת הגולן, חילץ יוני את יוסי שנשאר פצוע בשטח, למרגלות המוצב הסורי תל שמס. על כך קיבל יוני את אות המופת. יוסי בא אתמול לקברו של יוני אחי, עם בתו – לה קרא יוני. 'צר לי עליך אחי יהונתן, נעמת לי מאוד'.

כך דואבות כל המשפחות שלנו על יקירינו שנפלו. "דלפה נפשי מתוגה" אומר משורר תהילים. משפחה משפחה וייסוריה. אבל תמיכת העם נותנת לנו כוח להיאחז בחיים, להתגבר על אובדן אחים ובנים. ומשפחות השכול מצידן, בגבורת הנפש שלהן, מחזקות את רוח העם.

רוח זו מלווה אותנו ב-75 שנות עצמאותנו, ואין לה ביטוי כאוב יותר, נשגב יותר, מסיפורה המטלטל של משפחת ליכטנשטיין. שלושת בניה, שלושה אחים נפלו במערכות ישראל. הבן הראשון, יעקב, ליווה שיירות לירושלים הנצורה במלחמת השחרור, הוא נפל בהר הזיתים, תשעה ימים לפני הקמת המדינה. הבן השני, אבנר, נפל באותה מלחמה בחזית ארמון הנציב. הבן השלישי, אלי, השתתף במלחמת ששת הימים, ושנה אחר המלחמה – בשובו משירות מילואים ברמת הגולן הוא נפל בתאונת רכב. שלושת האחים היו נכדיו של זאב אלימלך ליכטנשטיין, שנרצח בפרעות תרפ"ט בחברון.

לנוכח כובד היגון על נפילת הבן הראשון, אמרו ההורים, יהושוע וחנה: "יעקב נפל כגיבור, נמשיך במאבק עד הניצחון". לאחר שהיגון הוכפל עם נפילת הבן השני, אמרה המשפחה: "כל משפחתנו תוסיף ללחום עד הניצחון". לאחר שהיגון שולש עם נפילת הבן השלישי, אלי, אמר יהושע האב, אז כבר בסוף ימיו: "יש לאסוף כוח, יש להתגבר". שלושה אחים שנפלו – והשאירו מורשת משפחתית מופלאה: הקרבה עילאית של הבנים, גבורה עילאית של ההורים. גבורת הרוח הזאת, היא שמעניקה לנו במהלך הדורות, את היכולת לגבור על אויבינו, ואת היכולת להמשיך לבנות את מדינתנו.

ביאליק כתב: "היה איש ואיננו". אבל עבורנו, עבורנו המשפחות יקירינו תמיד איתנו. הם חיים בתוכנו, והם חיים בלב העם. וכולנו, כולנו חיים בזכותם. לאחינו הפצועים אני מאחל החלמה שלמה. צפיתי בהתרגשות בסרטון על קצין הצנחנים נדב וינברג, שנפצע קשה בפיגוע בעיר דוד לפני חודשיים. למרות הפציעה שלו, הוא חתר למגע, פגע במחבל, והציל את משפחתו. נדב היטלטל בין חיים ומוות. בבית החולים כאן, ביקרנו אותו, אבל בפלא הוא השתקם, וכשהוא הגיע למסדר של חייליו בכותל המערבי – הם הריעו לו ממושכות. הם הריעו לו כאחים, בלב ובנפש.

זאת הרוח האמיתית של העם שלנו. יחד נעמוד כאחים – ונשיב את אחינו אורון, הדר, אברה והישאם. יחד נעמוד כאחים – ונבטיח את עצמאותנו מדור לדור. יחד נעמוד כאחים, ונרכין ראשנו בהוקרה אין קץ לגבורת הנופלים, ולתעצומות הנפש של משפחותיהם.

יהי זכרם הקדוש של אחינו ואחיותינו, גיבורינו האהובים, נצור בלב האומה לעד".

וידאו: איתי בית-און, לע"מ

[youtube https://www.youtube.com/watch?v=LxYd_fRJH3Y?autoplay=1&w=600&h=420]

הבהרה: התוכן בכתבה מתפרסם באופן אוטומטי מעמוד היוטיוב על ידי IsraeliPM – התוכן והמדיה באחריות המפרסם בלבד.

30 תגובות

  1. God bless Israel and god bless you all the great PM Benjamin nataniyaho god bless you and protect you sir and I love Israel and long long long long long long long long long long life Israel shalom 💙 💙 💙 💙 💙 💙

  2. אמן. תודה רבה ראש ממשלתינו, הדגול והמסור! אוהבים אותך ומאחלים לך המון כח להוביל אותנו קדימה! חג העצמאות שמח.

  3. Thanks for the video! An honor to pay attention to The Prime Minister Of Israel
    🌟Hon. Benjamin Netanyahu 🌟
    Hopefully someday I shall be able to speak Hebrew just like Him. Presently in my mind – I was repeating the words He was using to memorize them.😊

  4. ראש הממשלה אתה יכול להגיד לבן שלך יאיר שיתגייס למוסד או לשבכ הרי הם מחפשים יש לשבכ פרויקט 001 זה פרויקט מאוד מוצלח מי שמלמד בקורס זה הרמב"ם משה בן מימון בכבודו ועצמו חחחחח הם כולם חמורים צריך לקחת אותם לגונגל וגם בדרך שלך תגיד לבן של אביב כוכבי שכן שלי שאם הוא מתגייס למוסד או שבכ אז אני מתגייס לארגוני דאעשששש אלה כי אם אתם רוצים אותי חולי נפש אז ראש הממשלה שהבן שלך יהיה חולי איתי וגם הבן של אביב כוכבי כי אנשי דאעששש שלכם הם מי שאמרו שהם חולים בנפש יש פה גם עוד שאלה איך אנשים לא כשרים מקבלים אחריות על נפשות של בני אדם פשוט מדינה חולה זה המדינה שלכם לצערי אתה יכול להגיד לראש המוסד והשבכ שיעזבו אותי בשקט אתה יכול או אי אפשר אם זה לא אפשרי אז אני מכיר ארגונים עם תכונות כאלה של המוסד והשבכ שלכם ארגון דאעשששששש

  5. תודה רבה לך ראש ממשלתינו, תודה על כל מה שאתה עושה עבורינו. היית חסר לנו מאוד בשנה וחצי האחרונה…איזו גאווה שאתה המנהיג שלנו, בכל נאום ניתן ללמוד ממך. שה' ישמור אותך, יישר כוח ובריאות איתנה. חג שמח עם ישראל

  6. רשתות חברתיות לא נולדו באינטרנט, הן היו קיימות הרבה קודם. ולא רק באנושות יש רשתות, אלא בכל הטבע. לאן מובילה התפתחות רשת הקשרים? מה יהיו ההרפתקאות הבאות, האתגרים, הריגושים?

    החיים מתפתחים, כשניגודים מתחברים. ככל שהפרטים מנוגדים, כך החיבורים ביניהם מורכבים. בכל פרט טבוע כוח פנימי שמניע אותו ליצור קשר עם אחרים. זהו הרצון להתקיים בטוב, לקבל הנאה ותענוג. אפשר לקרוא לו גם רצון ליהנות או אגו. מתוך הרצון להתמלא של כל צד, נוצרת התקשרות ומתברר האיזון.

    אצלנו, בני האדם, האגו גדל וגדל, מפתח בנו כל מיני צרכים, לוקח אותנו לכל מיני כיוונים. מצד אחד האגו רוצה להישאר לבד, מצד שני לבד לא יהיה לו ממה לחיות. אז הוא חייב להתקשר לאחרים, ולשלם על כך במשהו. מכאן באות אינטראקציות של קבלה ונתינה כביכול, ונוצרות רשתות קשר.

    לאורך ימי הביניים רשתות חברתיות-תרבותיות היו בעיקר נחלתן של האליטות. רוב הציבור היה עסוק בהישרדות. אחר כך באה המהפכה הטכנולוגית, ואנשים התאגדו בכל מיני רשתות קשר מקצועיות. במאה ה-20 פרחו הרדיו, הטלוויזיה, תקשורת המונים, אחר כך הגיעה רשת האינטרנט ושינתה לנו את כל החיים.

    הקשר נעשה און ליין, דו כיווני, מאוד אינטנסיבי. אנשים משתפים כל דבר, מעלים תמונות מכל מצב. 'תראו מה אכלתי, מה שתיתי, איפה אני נמצא'. נוצר באדם איזה דחף פנימי להוציא מעצמו, לשפוך לרשת הכול, ובמקביל לראות מה האחרים עוברים.

    מאיפה זה מגיע? מהתפתחות האגו, אותו רצון ליהנות. בכל שלב התפתחותי, הוא גורם לרשת קשר אחרת להתגלות. בשיא התפתחותנו, אם מנתחים מגמות, כנראה שנהיה מקושרים זה לזה לגמרי, כמו איברים בגוף אחד. באיזון בין כולם לכולם, בקשר אינטגרלי מושלם. עד אז יש כברת דרך לעשות, ורשת האינטרנט של היום יכולה להוות פלטפורמה שתעזור.

    שימו רגע בצד את כל הפילוג, הפירוד והשנאה שחוגגים היום ברשתות ומייצרים ריח של מזבלה, והיכנסו בראש פתוח לתמונה הבאה.

    משחק, אתגר, הרפתקה. משהו שירים אותך מהאפור, מהשגרה. מהריצות האינסופיות אחרי לא ברור מה, מהלחצים והמתחים שלא מרפים אפילו לדקה. משהו מרגש שייתן משמעות גדולה, מטרה גבוהה שתאיר לך את דרכך. משהו שיהיה כיף לחלום עליו גם בלילה, לרוץ אליו כל דקה פנויה.

    ברוכים הבאים לרשת חברתית חדשה במהותה, רשת שהיא מקפצה לדרגה האבולוציונית הבאה.

    המטרה של הרשת היא להעלות את איכות הקשר בינינו לרמה רוחנית. מעל כל מגבלות התפיסה הגופנית שאנו חשים עתה, מעל זמן, מקום ותנועה. שנוכל להרגיש את האנרגיה הפנימית שבכל אחד ואחד, מה שנקרא נשמה, את אלה שכבר נפטרו מהעולם ואת אלה שטרם התגלו בו. להרגיש את כל מה שהיה, שהווה, שיהיה, את כל הטבע, את כל הבריאה.

    איך המטרה תושג? על ידי פרוטוקול התקשרות חדש. אינטגרלי. ארכיטקטורת המערכת תכוון את החברים ברשת להדדיות, לחיבור, לתמיכה. דרך כל מיני אמצעים היא תוביל אותם להבנה מהי התקשרות אינטגרלית, התקשרות נכונה. הפוקוס יהיה לא על כל פרט כיחידה שמנסה לשאוב כמה שיותר סיפוק לתוכה, אלא על יציאה מהגבולות הפרטיים לקראת קשר טוב עם הסביבה. כל אחד יתרומם מהאגו שלו כדי להתאחד עם האחרים באהבה, ולשיתוף שייווצר יתחיל להיות קיום משל עצמו. בהדרגה, הוא יכניס את המשתתפים למין בועה, לכלי חישה רוחני שיהיה מסוגל להתרומם כביכול מכדור הארץ, לטוס בין הגלקסיות ולקחת אותם לממד אחר.

    לאורך תהליך ההתפתחות הזה, הגוף וכל החיים הגשמיים ימשיכו להתקיים כרגיל, אבל היחס אליהם ישתנה. הם יהפכו להיות משהו שצריך לעשות, כדי שאפשר יהיה לעסוק בפיתוח החיים הרוחניים. משלב לשלב אנחנו נגלה שבעצם אנחנו לא יוצרים שום דבר חדש, אלא רק מגלים את שכבר היה מלכתחילה. שרשת הקשר המושלמת קיימת בעומק הטבע, אבל האגואיזם הצר שלנו הסתיר אותה. המאמצים להתעלות מעליו יפתחו בנו יכולת תפיסה חדשה, ועל ידם נממש את מלוא הפוטנציאל שטמון בנו, באופן מודע.

    כל ההתפתחות האמורה נקראת גם דרך האור או דרך ההכרה, ולמקום הזה דוחפת האבולוציה של רשת הקשר בין האדם לחברה. אז אם מהפכת האינטרנט הייתה בגדר הכנה, היום אפשר ואפילו חובה להתקדם לתחנה הבאה. בלי קשר מלא, בלי שום הגבלה, לא נוכל לשרוד את האיומים שיביא עימו העולם המקושר, וגם לא לספק עניין לדור הבא. הייסורים יתרבו, המועקה תהיה קשה, עד שנבין שהתפתחות החיים מחייבת זרימה, התקשרות לאחד, פתיחת הלב לאהבה העליונה.

  7. As Israelis transition from the solemn remembrance of Yom HaZikaron to the celebrations of Yom Ha’atzmaut, I wish you ❤️ ✡️ ✝️ 💙 all a happy Independence Day & join in celebrating Israel’s 75th birthday. Mazal tov United States of Israel 🇮🇱 Am Yisrael Khai 🇮🇱✡️✝️🙏

    Our commitment to Israel’s security & the US-Israel partnership is stronger than ever.🎉🎉🎉🎉🎉🎉🎉❤❤❤❤❤❤

  8. As Israelis transition from the solemn remembrance of Yom HaZikaron to the celebrations of Yom Ha’atzmaut, I wish you ❤️ ✡️ ✝️ 💙 all a happy Independence Day & join in celebrating Israel’s 75th birthday. Mazal tov United States of Israel 🇮🇱 Am Yisrael Khai 🇮🇱✡️✝️🙏

    Our commitment to Israel’s security & the US-Israel partnership is stronger than ever.🎉🎉🎉🎉🎉🎉🐖✡️✡️✡️✝️✝️🇮🇱🇮🇱🇮🇱🇮🇱🇮🇱🇮🇱🇮🇱🇮🇱🇮🇱🇮🇱🇮🇱🕎💙💙💙💙💙

  9. Signor presidente NETANYAHU mi rivolgo a te perché penso che può essere utile per il bene del UMANITÀ!!!! Il signor.presifente PUTIN A paure delle democrazie occidentali va portato alla ragione !!!! Spiegare che nessuno vuol imporre qualcosa alla sua PATRIA che sarà rispettata da tutti e chiediamo che la Russia faccia la stessa cosa con il resto del mondo!!!! PERÒ chi sbaglia paga a sbagliato invadenti L'UCRAINA deve pagare i d'anni che a provocato a quel POPOLO almeno quelli della RICOSTRUZIONE!!!! Chiedono solo Pace e fraternità CHE DIOS BENEDICA LA RUSSIA e il suo POPOLO !!!! SHALOM SALAM PACE FRIEND!!!! 🖐️🖐️🖐️🖐️

Back to top button