איראןמבזקים

האם פנינו לקראת מלחמה עם איראן?

על רקע ההסלמה הביטחונית של השבוע האחרון, הערב (ראשון) דווח כי באיראן העלו את רמת הכוננות לדרגה הגבוהה ביותר – דרגה של מלחמה.

נוסף על כך, נשיא איראן איבראהים ראיסי אמר במהלך שיחה עם נשיא אלג'יריה: "אנו מדגישים את הצורך ליצור חזית מאוחדת של מדינות האיסלאם נגד הישות הציונית […] יש צורך דחוף יותר מאי פעם בשיתוף פעולה של מדינות האסלאם וגיבוש חזית מאוחדת מול הישות הכובשת".

נשיא אלג'יריה אמר: "אנו מקווים שנוכל לשחרר את העם הפלסטיני מדיכוי הציונים באמצעות שיתוף פעולה בין מדינות האיסלאם".

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

ראיסי גם קרא לכינוס חירום של הארגון לשיתוף פעולה אסלאמי על מנת לנקוט עמדה משותפת בהגנה על "העם הפלסטיני המדוכא והתמודדות עם פשעי הציוניים".

ראיסי דיבר גם עם נשיא סוריה בשאר אל-אסד. השניים דנו בהתפתחויות האחרונות בזירה הפלסטינית ובמתיחות הביטחונית, לצד נושאים אחרים שקשורים ביחסי שתי המדינות.

מלשכתו של אסד נמסר: "בשיחה דנו השניים בהתקפות של הכיבוש הישראלי נגד מסגד אל-אקצא והמתפללים בו, ושניהם רואים בפעולות הללו ביטוי של מדיניות היישות הציונית, שחלק ממנה גם התקיפות הישראליות נגד סוריה שפוגעות בין היתר באזרחים. אסד הדגיש את החשיבות בכיבוד ריבונתה של סוריה".

הלילה צה"ל תקף את מפקדתו של מאהר אל אסד, אחיו של הנשיא בשאר. זאת כמסר לנשיא על שיגור הכטב"ם האיראני לפני שבוע.

יחד עם ההתפתחויות האלה, מקור בכוח קודס האיראני אמר לעיתון הכוויתי אל-ג'רידה: "אנו בטוחים לחלוטין שממשלת נתניהו נערכת למבצע צבאי קרוב שאיש אינו יודע היכן ומתי הוא יתקיים. ההתנהגות הנכונה לחזית ההתנגדות, הכוללת את איראן, סוריה, תימן, לבנון ופלסטין, היא להקדים את המבצע הישראלי".

ד"ר מרדכי קידר – מזרחן, מרצה במחלקה לערבית באוניברסיטת בר-אילן ועמית מחקר במרכז בגין-סאדאת למחקרים אסטרטגיים באוניברסיטת בר-אילן – חלק את חששותיו מעימות מתקרב.

הוא כתב: "מקור המוכר לי מזה שנים – גולה מהמזרח התיכון, אוהד ישראל, החי באירופה ונמצא בקשר רצוף עם אנשים באיראן ובעיראק – העביר לי את הערכתם שאיראן מתכננת לצאת בטווח הזמן הנראה לעין למתקפה משולבת על ישראל שתכלול את כל הכוחות העומדים לרשותה בארצות ערב: בלבנון – חיזבאללה וחמאס עם אלפים רבים של טילים וכטב"מים, חלקם מדוייקים. בסוריה – 17 יחידות קרב חמושות ומוכנות […] איראן העבירה לסוריה מספר גדול מאוד של טילים וכטב"מים ואלה מוכנים לשיגור. בעיראק – עשרות מיליציות, חמושות בטילים וכטב"מים. בתימן – החות'ים, שברשותם טילים וכטב"מים ארוכי טווח המגיעים לישראל. בעזה – חמאס והגא"פ עם טילים היכולים להשבית את נתב"ג ובסיסים של חיל האויר. סביר שאיראן לא תשגר דבר משטחה לישראל כדי לא לחשוף את עצמה לפעולת תגמול".

הוא הוסיף: "אינני יודע עד כמה התרחיש הזה – מתקפה אווירית וקרקעית על ישראל – הוא ריאלי, אבל גם אם הסיכוי שיתממש בעתיד הנראה לעין הוא אחוז אחד בלבד, מדינת ישראל חייבת לפעול כגוף אחד, וחשוב מאוד שהקואליציה תפעל עם האופוזיציה, כדי להכין את המדינה לתרחיש זה מבחינת הצבא על כל זרועותיו, חילותיו, כוחותיו ובסיסיו, המשטרה , תשתיות חשמל, תקשורת ותחבורה, סייבר הגנתי והתקפי, משק לשעת חירום, אספקת מזון ומים וכד'".

נשיא איראן - אבראהים רייסי
נשיא איראן, אבראהים רייסי. ארכיון. צילום: president.ir

4 תגובות

  1. ככל שקמים עלינו לכלותנו ,,!! אני שמחה ונרגשת לקראת בואו של משיח צדקנו כל הצדיקים מדברים על ימים ספורים עד חודש

  2. תנסה לעשות משהו טיל אחד יעיפו לך את הסיר קוסקוס מהראש טיפש😂😂

Back to top button