חדשות הארץמבזקים

המילואימניקים מקפיאים את המחאה: "אמש היה יום היסטורי"

מארגני מחאת "המילואימניקים" פרסמו לפני זמן קצר (שלישי) כי הם מקפיאים את המחאה. בהודעה שפרסמו לתומכיהם, הם כתבו כי הסיבה היא עצירת החקיקה ואף כתבו כי העצירה הגיעה בזכות מחאתם.

בפתח ההודעה כתבו המארגנים: "השבוע היה אמור לעבור חוק בחירת השופטים שהיה מחריב את הדמוקרטיה הישראלית. בזכות האומץ שלכם, הנחישות וההקרבה – עצרנו את זה! אמש היה יום היסטורי ולכל אחד ואחת מכם זכות אדירה בהישג המדהים הזה. עם עצירת החקיקה הודיע ראש הממשלה על השהיית ההפיכה המשטרית. לדבריו עצירה זו נעשתה מתוך כוונה לתת זמן להידברות. אנחנו – כמו רוב העם – לא מאמינים למילים, לא מאמינים שיש כוונה אמיתית להגיע להסכמה רחבה. אנחנו מאמינם רק למעשים. יחד עם זאת, כמתנדבי מילואים ערכיים שהובילו את המדינה בכל פעם שהמדינה קראה לנו, ולאחר חשיבה מעמיקה ואחריות לאומית לאחדות העם, מתוך רצון ליישר קו עם ארגוני המחאה בדגש על ההסתדרות וראשי המשק – החלטנו לתת הזדמנות למהלך ההידברות."

עוד כתבו: "מתן הזמן להידברות בא מתוך עוצמתנו, וההבנה כי נמשיך להתארגן ולהתכונן. הוא ניתן למרות שאמש ועדת חוקה שמה אקדח טעון על השולחן, כך שהמרחק לחקיקה הוא שעות ספורות וחמור לא פחות ראש הממשלה אשר ממשיך להבעיר את השטח ולהתסיס נגדנו. אנחנו חוזרים ומדגישים: אנחנו מוכנים ומאורגנים לחדש את המחאה בזמן קצר. אחים לנשק – מחאת המילואימניקים – תחדש את פעולות המחאה האקטיביות במלוא העוצמה ובאופן מיידי, אם יתברר שמתן הזמן להידברות מנוצל בציניות להמשך הפגיעה בדמוקרטיה. חלקכם לא תסכימו עם ההפוגה שאנחנו מוכנים להעניק, אך כפי שאמרנו כל החודשים שעברנו, נהפוך כל אבן ונמצא כל הזדמנות למצוא הסכמה רחבה כי יש לנו עם אחד ומדינה אחת. זה גם המקום והזמן לומר בקול גדול לשאר גופי המחאה: אנחנו מעריצים אתכם ומצדיעים לכם ומחבקים כל החלטה שתיבחרו."

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

"לא נאפשר התפשרות על הדמוקרטיה הישראלית. נמשיך להגיע לאירועים המשותפים של המחאה. נמשיך לבנות את אחים לנשק כגוף מסודר ומאורגן. נמשיך להעצים את כוחנו אך נאפשר למו"מ להתקיים. אנחנו דקה לפני החגים, שיהיו השנה בסימן דמוקרטיה. כל אחד מאיתנו זקוק לזמן לחבק את המשפחות שלנו, להתייחד עם זכר האנשים שבזכותם אנחנו פה. אנחנו משוכנעים שחברינו שנתנו את חייהם להגנת המדינה גאים בנו! הם יודעים שלא נוותר לשנייה על הזכויות האזרחיות שלנו, ביניהן החירות, השוויון, חופש הביטוי וההפגנה – לא נוותר על ישראל יהודית ודמוקרטית." הוסיפו.

לסיום, אמרו: "אחים ואחיות לנשק. אנחנו מבקשים להודות לכם.ן. הבאתם למאבק אומץ ונחישות והקרבה. והמדינה גאה בכם, אתם פשוט מדהימים. תודה על אמון מלא, תודה על הערבות הדדית. אפשר לשמוח. יש לנו הישג. אבל הדרך ארוכה וחשוב להישאר דרוכים. המאבק שלנו יסתיים כשהדמוקרטיה תעוגן לדורי דורות. לא שנייה קודם. נמשיך לשרת כל עוד ישראל דמוקרטית כמו שאנחנו עושים כבר שנים ארוכות. צבא עם יש רק בדמוקרטיה. עם ישראל חי. ביחד ננצח."

ארכיון. צילום: מחאת המילואימניקים אחים לנשק
Back to top button