מבזקיםמשפטי/פלילי

עונשי מאסר וקנסות על הנאשמים בפרשת השוחד כלפי משרד הביטחון

בית המשפט המחוזי בת"א גזר לאחרונה את עונשם של ארבעת הנאשמים שנותרו בפרשת השוחד והמרמה שביצעה חברת גילתק ומנהליה כלפי משרד הביטחון, על הנאשמים שהורשעו בעבירות של מרמה ושוחד הוטלו עונשי מאסר בפועל וכן עונשים כספיים.

כזכור, במסגרת הפרשה המחלקה הכלכלית בפרקליטות המדינה הגישה כתב אישום כנגד חברת גילתק תקשורת פרויקטים; חן שקלובר, ניסים מזרחי ומשה כהן שהיו עובדים בכירים בגילטק, עמוס מנחם, קבלן משנה של גילטק; עמנואל טדגי'אב, עובד ציבור שהועסק מטעם משרד הביטחון בצה"ל, וכן חברת אי. איי. אר שבבעלותו. בגין עבירות שוחד, מרמה, הפרת אמונים ועבירות כלכליות (כל אחד על פי חלקו)

מכתב האישום המתוקן בו הודו הנאשמים עולה כי בתקופה הרלבנטית לכתב האישום (יוני 2011 ועד אוקטובר 2017) במסגרת מכרזים של מנהל הרכש במשרד הביטחון, ביצעו הנאשמים מעשי מרמה רבים באמצעותם קיבלו מיליוני שקלים. מעשי המרמה כללו דרישת תמורה העולה על המוצרים שסופקו, הספקת מוצרים ושירותים שלא בהתאם להתקשרות ודרישת תשלומים ללא בסיס בהתקשרות, תוך זיוף מסמכים בהיקף נרחב ותוך מתן שוחד לעובד הציבור, שהיה אמון על פיקוח על התנהלות הנאשמים. בנוסף, ביצעו המעורבים פעולות ברכוש האסור, בניגוד לחוק איסור הלבנת הון.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

לאחרונה גזר בית המשפט המחוזי בת"א (סגן הנשיא השופט בני שגיא) את עונשם של מזרחי, שקלובר וטדג'יאב והחברה שבבעלות, זאת לאחר שבמסגרת הסדרי טיעון חברת גילתק תקשורת והנאשמים כהן ומנחם הודו והורשעו במהלך החודשים האחרונים.

על ניסים מזרחי שהורשע על פי הודאתו במתן שוחד, קבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות ורישום כוזב במסמכי תאגיד נגזרו 36 חודשי מאסר, מאסר על תנאי וחילוט בסך 50 אלף ₪; על חן שקלובר שהורשע על פי הודאתו בקבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות, רישום כוזב במסמכי תאגיד וזיוף בכוונה לקבל באמצעותו דבר נגזרו 18 חודש מאסר בפועל, מאסר על תנאי וקנס בגובה חצי מיליון ₪; על עמנואל טדג'יאב שהורשע על פי הודאתו בלקיחת שוחד, קבלת דבר במרמה, במרמה והפרת אמונים ופעולה ברכוש אסור לפי חוק איסור הלבנת הון נגזרו 28 חודשי מאסר, מאסר על תנאי וחילוט בסך 600 אלף ₪ ועל חברת אי. איי. אר שבבעלות טדג'אב שהורשעה בלקיחת שוחד, קבלת דבר במרמה בנסיבת מחמירות, רישום כוזב במסמכי תאגיד ופעולות ברכוש אסור לפי חוק הלבנת הון הוטל קנס סימלי.

טרם העברת התיק לבית המשפט המחוזי ת"א (בהתאם להחלטת נשיאת בתי המשפט), גזר בית המשפט המחוזי מרכז (השופט חגי טרסי), על חברת גילטק, שהורשעה על פי הודאתה במתן שוחד, פעולה ברכוש אסור, קבלת דבר במרמה, רישום כוזב ועבירות זיוף קנס בסך 200 אלף ₪ ורכב החברה חולט ועל עמוס מנחם, שהורשע על פי הודאתו ברישום כוזב במסמכי תאגיד, נגזרו 4 חודשי עבודות שירות, מאסר על תנאי ורכבו חולט. לאחר העברת התיק לבית המשפט המחוזי ת"א (הש' בני שגיא) נגזר על משה כהן, שהורשע בהתאם להודאתו בקבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות, 9 חודשי עבודות שירות, מאסר על תנאי וקנס בסך 25 אלף ₪.

התיק נחקר ידי היחידה הארצית לחקירת פשיעה חמורה ובינלאומית (יאחב"ל) שבלהב 433 במשטרת ישראל ויחידת החקירות הממונה על הביטחון במערכת הביטחון (מלמ"ב). התיק מטופל על ידי עורכי הדין נועה ברח"ד, ניר ויינטראוב וכוכבית קלדרון מהמחלקה הכלכלית בפרקליטות המדינה, בהנחייתו של עו"ד סטיב בוארון.

אזיקים - עצור - מעצר - כסף - מרמה
אילוסטרציה. קרדיט: freepik
Back to top button