כלכלהמבזקים

עקרונות הסכם המסגרת למגזר הציבורי לשנים 2020-2027

בהמשך לידיעה על השגת הסכם המסגרת לשנים 2020-2027 בין האוצר להסתדרות שהוצג בצהריים (חמישי) הנה עיקרי ההסכם. על פי ההבנות שגובשו, יהיו זכאים העובדים לתוספת שכר רוחבית של כ-11% תוך חיזוק אוכלוסיות ייעודיות. זאת, לצד העלאת הפריון ושיפור יכולות הניהול בשירות הציבורי. כמו כן, יקוצר שבוע העבודה במגזר הציבורי ל-40 שעות ויינתן מענק חד פעמי של 6,000 שקל לכלל העובדים.

עיקרי ההסכם:
תוספת שכר לעובדי המגזר הציבורי: העובדים הזכאים ייהנו מתוספת שכר שקלית אחידה בגובה 500 שקל ומתוספת שכר אחוזית של 6%. התוספות יינתנו בפעימות לאורך תקופת ההסכם. כמו כן, על מנת להקל על העובדים, הוחלט על מענק חד-פעמי של 6,000 שקל שיינתן לכלל העובדים במהלך חודש אפריל ולרגל חג פסח. עוד הוסכם כי ניתן יהיה להקצות 1% מתוך התוספת האחוזית לצרכים מקומיים של המעסיקים השונים במגזר הציבורי, בהסכמה בין ההנהלה לוועד העובדים.

העלאת הפריון ושיפור יכולות הניהול בשירות הציבורי: תינתן אפשרות למעסיק לבצע מהלכים שישפרו את השירות לאזרח ויקדמו את השירותים הציבוריים ובהם הכנסות טכנולוגיות וניוד עובדים, לצד המשך דיונים על מבנה ההעסקה.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

קיצור שבוע העבודה: סוכם כי שבוע העבודה במגזר הציבורי יקוצר בפעימות מ-42 ל-40 שעות עבודה שבועיות (שווי של כ-8 שעות חודשיות). בנוסף, בגופים שבהם נהוגה חופשה מרוכזת בחול המועד פסח, יינתן חצי יום חופש באסרו חג פסח (מימונה) תשפ"ג (באופן חד-פעמי).

מענה לאוכלוסיות ספציפיות: תוקצה מסגרת עלות לצרכים שונים בגובה 3% (מתוך השווי הכולל של עלות הסכם המסגרת), הכוללת עלות מוגדלת למגזרים בשלטון המקומי. מסגרת העלות תאפשר מתן מענה לאוכלוסיות ומגזרים ייעודיים דוגמת עובדות ועובדים סוציאליים, עובדי מנהל ומשק, פסיכולוגים, אחיות, רנטגנאים, עובדי בתי חולים פסיכיאטריים ועוד. זאת, למען שיפור השירות לאזרח וייעולו, וכן להתמודדות עם אתגרים שונים המאפיינים אוכלוסיות אלו כגון גיוס, שימור והנעת עובדים.

שיפורים נוספים: תהליכי שיפור הון אנושי: הצדדים הסכימו לבצע התאמות בתהליכי סיום העסקה של עובדים עקב אי-התאמה תפקודית, סוכם על מנגנון לייעול השירות בשלטון המקומי ובהשכלה הגבוהה. זאת על ידי הרחבת מכסת העסקת עובדים בחוזים אישיים בכמות מוגבלת, שיפור מערכת יחסי העבודה: על ידי הרחבת פעילות המוסד לבוררות מוסכמת, קרן רווחה לגמלאים בפנסיה צוברת: תורחב פעילות קרן הרווחה לגמלאים, גם לעובדים הפורשים במסלול פנסיה צוברת.

הסכם מסגרת שוק העבודה הציבורי
צילום: דוברות ההסתדרות

Back to top button