כלכלהמבזקים

האוצר וההסתדרות הודיעו: הושג הסכם מסגרת במיגזר הציבורי

ההסתדרות בראשות ארנון בר דוד ושר האוצר בצלאל סמוטריץ הציגו לפני זמן קצר (חמישי) על כי הגיעו להסכם מסגרת חדש שטענתם יביא בשורה לעובדים במגזר הציבורי. כמו כן הושג הסכם בשכר הסייעות: יקבלו שש אלף מאפריל ויעלו לשכר של 7200 פלוס שש מאות שקל מענק. המדובר בסייעות הן של הגנים וגם לסייעות לילד בודד.

במסגרת ההסכם יינתן מענק של שש אלפים שקלים לכל עובד במשכורת הקרובה. לפני פסח. מייד אחר כך תינתן תוספת של 500 שקלים בשתי פעימות, האחת של 400 שקל לכלל העובדים עד סוף השנה ועוד מאה שנה הבאה.

בשורה נוספת כי כי בתוך שנתיים בהדגרה שבוע העבודה בישראל יקוצר ל-40 שעות בשבוע לא פגיעה בשכר.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

שר האוצר, סמוטריץ: "אנחנו מכריזים על הגעה להסכם מסגרת תקדימי. הגענו אליו מהר מאוד. באווירה טובה וחברית בלי סכסוכי עבודה. זה ההסכם הארוך ביותר שמטופל בשנים האחרונות ונותן לנו יותר מחמש שנים קדימה ומשגר יציבות וודאות למשק ולשוק העבודה. זהו הסכם אחראי ומקצועי שמשלב שלושה מנגנונים כולל תוספת שיקלית ואחוזית וסכום יפה שמאפשר לנו לגעת ולטפל נכון באוכלוסיות יעד ספציופיות. ההסכם יסייע להאבק גם באינפלציה. עיקרי ההסכם הוצגו בפני הנגיד וקיבלנו הסכמתו. שחיקת ערך הכסף פגעה בחיים שלנו ואנו משלבים ידיים עם ההסתדרות. אני מודה לארנון על המנהיגות והאחראיות לעובדים. אני אומר שהוא ייצג אתכם נאמנה ושמר על האינטרסים שלכם וגם שם דגש על אוכלוסיות שצריך לעזור להם נכון. בהסכם יש הרבה גמישות ודיפרנציאליות ונותן מענה לסקטורים שונים. יש בהסכם בשורה גדלה לייעול המגזר הציבורי כדי לתת שירות לציבור. הרצון שלי מהיום הראשון היה להחזיר את המשק הישראלי לאי של יציבות. ההסכם הזה הוא השיג ענק לכולם".

ארנון בר דוד: "הסכם המסגרת היה נדרש כי היינו במצב שהמשק הטלטל בים סוער. המשק התייצב כעת בשותפות שלנו במשבר האחרון. לאחר תקופת משא ומתן רחב אנו ביקשנו לתקן את השכר שנשחק לשורה של עובדים וההסכם מוטה כעת לעובדים ברמות הנמוכות שמהוים 45 אחוז מהעובדים במגזר הציבורי. שיתוף הפעולה הזה נותן מענה לעובדים וגם הסייעות זוכות להכרה.".

ארנון בר דוד - ההסתדרות
צילום: ארן דולב

Back to top button