חדשות הארץמבזקים

תיעוד הפיגוע: המחבל מסתתר, מגיח מאחורי רכב ופותח בירי לעבר קבוצת יהודים

הבוקר (שבת) בשעה 10:42, התקבל דיווח במוקד המשטרה על פיגוע ירי באזור מעלות עיר דוד בירושלים. כוחות משטרה הוזעקו למקום ובתוך דקות בודדות זיהו את המחבל לאחר שהוא נורה ונוטרל על ידי אזרחים. כתוצאה מפיגוע הירי, נפצעו שני עוברי אורח באורח בינוני וקשה והם פונו לבית החולים לקבלת טיפול רפואי.

פראמדיק מד"א פאדי דקידק מדווח מזירת הפיגוע. צילום: דוברות מד"א
צילום: דוברות בית החולים שערי צדק

כוחות משטרה גדולים בפיקודו של מפקד מחוז ירושלים ניצב דורון תורג׳מן הוזעקו למקום, ופעלו יחד עם גורמי החירום וההצלה לפינוי שני הנפגעים, סגירת הזירה ואיסוף ממצאים.

מבדיקת זהותו של המחבל שנוטרל ונפצע, עולה כי מדובר בבן 13 תושב סילואן שבמזרח ירושלים, שככל הנראה פעל לבדו. האקדח עמו ביצע את הפיגוע נתפס בשטח ע״י כוחות המשטרה.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן
פיגוע ירי במעלות עיר דוד בירושלים
צילום: דוברות המשטרה

מחקירה ראשונית של הפיגוע עולה כי המחבל הגיע חמוש למעלות עיר דוד, התהלך רגלית וארב מאחורי רכב חונה לקבוצת עוברי אורח שהלכו במקום ממולו, כשחלקם היו חמושים בנשק ברישיון. כשעוברי האורח חלפו את המחבל בהליכה, הוא פתח לעברם בירי, ובתגובה הם השיבו מיד בירי ונטרלו אותו במקום.

פיגוע ירי במעלות עיר דוד בירושלים
צילום: דוברות המשטרה
תיעוד הפיגוע שנקלט במצלמת אבטחה במקום
מעצר המחבל. שימוש לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות היוצרים

לזירת הפיגוע הגיעו מפכ"ל המשטרה, רנ"צ יעקב שבתאי יחד עם מפקד מחוז ירושלים, וקיימו במקום הערכת מצב. בתוך כך, בעקבות שני הפיגועים בירושלים בסופ״ש, החליט מפכ״ל המשטרה על נוכחות של צוות ימ״מ קבוע באזור ירושלים למענה מיידי לאירועים חריגים במידת הצורך. כמו כן, ממ״ז ירושלים הנחה בהערכת מצב שקיים בשטח, על המשך פעילות במערכים מתוגברים בגזרות השונות ברחבי העיר בימים הקרובים, לצד פעילות חקירתית, התקפית ויזומה נגד חשודים בפח״ע או בהפרות סדר.

מפכ"ל המשטרה רנ"צ יעקב שבתאי וממ"ז ירושלים דורון תורג'מן
צילום: דוברות המשטרה
מפכ"ל המשטרה רנ"צ יעקב שבתאי וממ"ז ירושלים דורון תורג'מן
צילום: דוברות המשטרה
צילום: דוברות המשטרה

Back to top button