מבזקיםספורט

כמו באירופה: רשתות למניעת זריקת חפצים ואמצעי פירוטכניקה במגרשי הכדורגל

לאחר עבודת מטה שארכה מספר חודשים, בשיתוף פעולה בין משטרת ישראל למשרד התרבות, ההתאחדות לכדורגל, מנהלת הכדורגל, משרד הכלכלה ומנהלי האצטדיונים הסתיימה היום (חמישי) התקנת מערכת הרשתות למניעת זריקת חפצים ואמצעי פירוטכניקה באצטדיון בלומפילד, ותופעל כבר במשחק בין מכבי להפועל ת״א ביום שבת.

המערכת הותקנה ביציעים 4-5 ו 10-11, מאחורי השערים ופינות הקרן ומטרתה היא שמירה על שלום הציבור בהם השחקנים, האוהדים ושוהי המקום ואף תסייע במניעת עונשים קולקטיביים לקהל האוהדים.

בנוסף לרשתות האבטחה הותקנה מערכת לתליית דגלי פריסה שתשמש את האוהדים למטרת תפאורה. את מערכת הרשתות ניתן לראות פועלת באצטדיונים נוספים ברחבי העולם והפעלתה הוכיחה כי היא מונעת פגיעה בשחקנים, באוהדים ובתשתיות.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

מדובר במערכת חשמלית המופעלת על ידי כננת המאפשרת נטרול מידי ויציאה מהיציע לכר הדשא, היא נבדקה ואושרה בטיחותית על ידי משרד הכלכלה ומכון התקנים הישראלי ובנוסף לא משבשת את הנאת הצופים מהמתרחש על כר הדשא באצטדיון ובשידורי הטלוויזיה.

המערכת תופעל כחלק מפיילוט בכל משחק באצטדיון בלומפילד שבו יעלה חשש להשלכת חפצים ופירוטכניקה לכר הדשא ובהתאם יוחלט בעצה אחת בין משטרת ישראל לגורמים השותפים לניהול אירועי הכדורגל בישראל אם להתקין מערכת דומה באצטדיוני כדורגל נוספים ברחבי הארץ.

ר׳ חטיבת האבטחה והרישוי במשטרת ישראל, נצ״מ משה אדרי: ״אנו עדים לתופעות אלימות קשות במגרשי הספורט בהם השלכת חפצים ואמצעי פירוטכניקה לעבר האוהדים ביציעים והשחקנים בכר הדשא אשר מהוות סיכון ממשי לחייהם. לא נאפשר לקומץ המתפרעים לסכן את ביטחונם של קהל האוהדים ולפגוע בחוויות הצפייה במשחקים מהמגרש ומשידורי הטלוויזיה ונפעל בכל דרך אפשרית להרחיק מהמגרש אלימות מכל סוג שהיא.״

מהמשטרה נמסר: "משטרת ישראל אחראית לשמירה על הסדר וביטחון הציבור ופועלת כל העת למיגור האלימות באירועי הספורט. מחובותיה של המשטרה להבטיח את שלום הציבור גם במקרים בהם תידרש להפסיק אירוע תרבותי. הצבת מערכת הרשתות באצטדיון בלומפילד הינה צעד מבין מהלכים רחבים שמקדמת המשטרה בשיתוף פעולה עם כלל הגורמים הרלוונטיים לשינוי חקיקתי וביצוע תהליכים נוספים במטרה למגר את האלימות במגרשים ולאפשר את המהלך התקין של אירועי הספורט תוך שמירה על הסדר הציבורי וביטחונם של האוהדים והספורטאים."

חזי שוורצמן ראש מינהל הבטיחות בזרוע העבודה: "מדיניות מינהל הבטיחות היא לייצר שיתופי פעולה חוצי משרדים ולרתום את יכולותיהם של מהנדסות ומהנדסי מינהל הבטיחות להטמעת פתרונות איכותיים כדי להגביר בטיחות גם בפעילויות ספורט. נמשיך לקדם אסדרה שתבטיח בטיחות מירבית הן לקהל והן לשחקנים במתקני הספורט.״

צילום: מינהל הבטיחות בזרוע העבודה
רשת למניעת זריקת חפצים
צילום: דוברות המשטרה

Back to top button