חדשות הארץמבזקים

רגבים לנשיא הרצוג: דרוש את הפסקת המימון האירופי להסתה הפלסטינית

על רקע פגישתו הצפויה של הנשיא הרצוג עם נשיאת הפרלמנט האירופי ונשיאת האיחוד האירופי, במסגרת ביקורו המדיני בבריסל לרגל יום השואה הבינלאומי, בתנועת 'רגבים' קוראים לנשיא הרצוג, לדרוש מבכירי האיחוד האירופי את הפסקת המימון שמעניק האיחוד האירופי להסתה אנטישמית בבתי הספר של הרשות הפלסטינית, ולפעילות בניה בלתי חוקית של הרשות הפלסטינית בשטחי C.

היום צפוי הרצוג לנאום בפרלמנט האירופי לרגל יום השואה הבינלאומי, וייפגש עם נשיאת הנציבות האירופית אורסולה פון דר ליין, נשיאת הפרלמנט האירופי רוברטה מטוסלה ועם מזכ"ל נאט"ו, ינס סטולטנברג.

בתנועת רגבים קוראים לנשיא לשקף לבכירי האיחוד האירופי, כי בתכנית הלימודים של הרשות הפלסטינית, הממומנת בתמיכת האיחוד האירופי, נלמדים ומוצגים תכני הסתה אנטישמיים כנגד יהודים וכנגד מדינת ישראל, וכי האיחוד האירופי תומך ומסייע לפעילות ההשתלטות הבלתי חוקית של הרשות הפלסטינית, וזאת במסווה של פעילות הומניטרית.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

"ציון יום השואה הבינלאומי הוא חשוב ומשמעותי כדי לזכור מה קרה לפני 80 שנה על אדמת אירופה", אומר מאיר דויטש מנכ"ל תנועת רגבים, "אבל גם היום האירופים מממנים את מערכת החינוך של הרשות הפלסטינית שמציפה תעמולה אנטישמית עם סממנים נאציים בבתי הספר, כמו למשל בבית הספר של חאן אל אחמר".

"האיחוד האירופי שחתום על הסכמי אוסלו שותף יום יום גם בהפרתם, בכך שהוא מממן בניה פלסטינית בלתי חוקית בשטח C, שמטרתה המוצהרת לקבוע עובדות בשטח – בניגוד לחוק ובניגוד לדין הבינלאומי", מוסיף דויטש. "אנו קוראים לנשיא הרצוג לדרוש מבכירי האיחוד האירופי לעצור את מימון ההסתה והפעילות הבלתי חוקית ולהפסיק לדבר בשני קולות".

האיחוד האירופי
אילוסטרציה. Image by Chickenonline from Pixabay

Back to top button